Prima pagină » Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Detalii despre vânzarea pachetului de acțiuni și listarea pe piață

Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Detalii despre vânzarea pachetului de acțiuni și listarea pe piață

Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Detalii despre vânzarea pachetului de acțiuni și listarea pe piață
Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Foto: Unsplash

Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Reprezentanții casei de modă au purtat discuții informale cu potențiali cumpărători pentru vânzarea unui pachet minoritar din celebra marcă. 

Surse apropiate situației au declarat pentru Reuters că această mișcare reprezintă începutul unui fel de licitație tacită pentru o parte din imperiul modei. Discuțiile au început la scurt timp după decesul designerului iconic.

L’Oreal, unul dintre potențialii cumpărători pentru vânzarea Armani

Printre companiile contactate se numără și L’Oreal, potrivit a două surse. Cu toate acestea, stadiul negocierilor este incipient, iar orice progres ar putea dura luni de zile. Vânzarea către L’Oreal ar pune în mișcare noi oportunități pentru Armani.

Rolul băncii Rothschild în tranzacția pentru vânzarea Armani

Se așteaptă ca banca de investiții Rothschild să ofere consultanță pentru această tranzacție. Conexiunea grupului Armani cu Rothschild este formalizată prin prezența lui Irving Bellotti, partener Rothschild și membru în consiliul fundației Armani, conform informațiilor publicate pe site-ul băncii. Aspectele legate de vânzarea Armani sunt gestionate cu atenție maximă.

Rămâne necunoscut cine a inițiat contactul cu potențialii cumpărători în numele vânzătorilor. Cele patru surse care au oferit informațiile au solicitat anonimatul, deoarece informațiile sunt confidențiale.

Reacțiile părților implicate în vânzarea Armani

Grupul Armani și banca Rothschild au refuzat să comenteze asupra acestor informații. De asemenea, L’Oreal, care are un acord de licențiere cu Armani până în 2050, nu a răspuns solicitărilor pentru comentarii de presă.

Această mișcare marchează un moment important în istoria unuia dintre cele mai recunoscute branduri de modă din lume, deschizând posibilitatea unei liste publice pe piață și introducerea unor investitori externi în structura acționariatului.

Preferații pentru vânzarea Armani, trecuți în terstamentul celebrului designer

Moartea lui Giorgio Armani, la 91 de ani, a deschis una dintre cele mai importante competiții din industria globală a modei.

Designerul italian, care și-a condus compania până în ultimele zile, a lăsat în testament instrucțiuni clare pentru vânzarea imperiului său. Intrucțiunile incluse în testament duc la o vânzare strategica pentru Armani.

Documentul redactat de mână, în aprilie, și publicat vineri, nominalizează trei grupuri de top: LVMH, L’Oréal și Luxottica. Moștenitorii săi sunt obligați să vândă o primă participație de 15% unuia dintre acești giganți.

În următorii cinci ani, cumpărătorul selectat ar putea achiziționa între 30% și 54,9% din restul acțiunilor. Dacă negocierile nu se finalizează, ultima soluție prevăzută de Armani este listarea la bursă a companiei, scrie Bloomberg.

Testamentul cu instrucțiuni stricte pentru moștenitori

Moștenitorii desemnați în testament sunt membri ai familiei și apropiați ai designerului.

Leo Dell’Orco, partenerul de-o viață și director al liniei masculine, a primit 30% din acțiuni și 40% din drepturile de vot. Cum Leo Dell’Orco este un apropiat, vânzarea Armani a fost întotdeauna transparentă pentru el.

Printre ceilalți beneficiari se numără nepoatele Roberta și Silvana Armani, active în companie, și nepotul Andrea Camerana, membru al consiliului de administrație. De asemenea, sora Rosanna figurează printre moștenitori.

LVMH, L’Oréal și Luxottica – rivalii pregătiți

LVMH, cel mai mare conglomerat de lux din lume, deține branduri precum Louis Vuitton, Dior și Fendi. L’Oréal, lider în industria cosmetică, are deja un parteneriat solid cu Armani prin linia de parfumuri. Acest parteneriat face ca vânzarea pachetului Armani să fie și mai atractivă.

EssilorLuxottica, gigantul ochelarilor, fondat de miliardarul Leonardo Del Vecchio, produce colecțiile Armani Eyewear.

Două dintre cele trei companii preferate de Armani sunt franceze, în timp ce Luxottica are rădăcini italiene, dar este listată la Paris. Analiștii consideră că fiecare are motive solide pentru a intra în competiția acerbă legată de vânzarea Armani.

Alte articole importante
Singurul comportament financiar care ar trebui să te pună pe gânduri într-o relație, potrivit unui expert
Singurul comportament financiar care ar trebui să te pună pe gânduri într-o relație, potrivit unui expert
Un tip de comportament financiar poate părea un detaliu minor la începutul unei relații, dar poate ascunde multe despre dinamica dintre parteneri. În spatele modului în care doi oameni gestionează discuțiile despre bani se află valori, priorități și felul în care înțeleg responsabilitatea comună. Mulți parteneri se confruntă cu discuții dificile legate de bani, dar […]
Cum ajută Trump România fără intenție: O mare companie japoneză își mută producția la noi în țară de frica tarifelor
Cum ajută Trump România fără intenție: O mare companie japoneză își mută producția la noi în țară de frica tarifelor
Compania japoneză Makita, cunoscută pentru producția de scule electrice, mută producția din China către România și Thailanda. Decizia a fost luată pentru a evita problemele generate de războiul tarifelor vamale dintre SUA și China. O parte din echipamentele destinate pieței americane vor fi produse în România și Thailanda. Bazele românești și thailandeze reprezintă momentan mai […]
Escroc rus și soția sa, răpiți și uciși în Emiratele Arabe Unite după fraude cu criptomonede. Novak se lăuda că e prietenul lui Pavel Durov
Escroc rus și soția sa, răpiți și uciși în Emiratele Arabe Unite după fraude cu criptomonede. Novak se lăuda că e prietenul lui Pavel Durov
Escrocul rus Roman Novak și soția sa, Anna, au fost dați dispăruți de rude la începutul lunii octombrie, după ce timp de mai multe zile nu au putut fi contactați. Suspecții, cetățeni ruși, ar fi cerut o sumă de bani pentru eliberarea lor, dar i-au ucis în Emiratele Arabe Unite când nu au primit suma […]
Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA
Companii
Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA
Producătorii auto riscă să fie afectați de creșterea costurilor de producție și de distribuție, pe fondul noilor taxe portuare impuse în SUA. Măsura ar putea influența lanțurile globale de aprovizionare și prețurile finale ale automobilelor, mai ales pentru constructorii care depind de importuri și exporturi transatlantice. Taxele portuare din SUA cresc costurile pentru producătorii auto […]
Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an
Companii
Nissan raportează cele mai bune rezultate financiare din ultimul an
Nissan a înregistrat cele mai bune rezultate financiare din ultimul an datorită reducerii costurilor și vânzărilor mai puternice în SUA. Performanța vine ca urmare a eforturilor de reducere a costurilor fixe în cadrul unui plan de redresare și a vânzărilor mai puternice pe piața din America de Nord. Cum a reușit Nissan să obțină cele […]
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
În doar 12 ore de la startul campaniei Black Friday, retailerul online eMAG a depășit vânzările din toată ziua de reduceri din 2024. Performanța confirmă apetitul tot mai mare al românilor pentru cumpărături online și interesul crescut pentru ofertele lansate încă din primele ore ale evenimentului. Black Friday 2025: 12 ore au fost suficiente pentru […]