Prima pagină » Brazilia le permite cetățenilor să-și vândă datele personale pentru a câștiga bani

Brazilia le permite cetățenilor să-și vândă datele personale pentru a câștiga bani

Brazilia le permite cetățenilor să-și vândă datele personale pentru a câștiga bani
Foto: Shutterstock

Brazilia devine prima țară din lume care le va permite cetățenilor să își transforme datele personale în surse de venit. Proiectul-pilot, gestionat de compania de stat Dataprev și de partenerul american DrumWave, le va da oamenilor posibilitatea de a-și „vinde” datele generate de activitățile de zi cu zi către companii.

Brazilia deschide drumul: datele personale devin surse de venit

Brazilia face un pas îndrăzneț și revoluționar: printr-un parteneriat public-privat, guvernul acestei țări le va oferi cetățenilor posibilitatea de a-și monetiza propriile date personale. În premieră mondială, oamenii vor avea control total asupra datelor generate zilnic și vor putea să le vândă companiilor interesate, punând astfel capăt practicii prin care firmele colectează gratuit datele utilizatorilor.

Proiectul pilot, aflat deja în faza de testare, este implementat de compania de stat Dataprev împreună cu firma californiană DrumWave, specializată în evaluarea și monetizarea datelor. Cetățenii implicați în acest program folosesc așa-numitele „portofele de date” sau „dWallets”, care le permit să-și gestioneze și să-și valorifice informațiile personale. De exemplu, datele generate de contractele de împrumut și de activitățile zilnice sunt colectate în aceste portofele digitale, iar companiile pot licita pentru a le cumpăra.

O soluție pentru dezechilibrul digital sau o nouă problemă?

Brittany Kaiser, unul dintre consilierii DrumWave, susține că proiectul vizează corectarea „dezechilibrului istoric al economiei digitale”, oferindu-le oamenilor posibilitatea de a profita financiar de pe urma datelor pe care le generează zi de zi. „Oamenii merită o parte din bogăția pe care o generează cu propriile date”, a declarat Kaiser.

Cu toate acestea, apar și îngrijorări serioase. Criticii spun că un astfel de sistem ar putea crește costurile de acces la date pentru companiile mai mici, ceea ce ar duce la un mediu concurențial inechitabil. În plus, experții avertizează că ar putea apărea un decalaj digital tot mai mare între zonele urbane, care sunt mult mai conectate și digitalizate, și cele rurale, unde accesul la tehnologie rămâne limitat.

Impactul potențial: de la utilizator la inovator

În prezent, piața globală a datelor valorează aproximativ 4 miliarde de dolari și se estimează că va atinge 40 de miliarde până în 2034. Prin acest proiect, Brazilia își propune să devină un lider în gestionarea etică a datelor personale și să deschidă noi oportunități economice pentru cetățeni, notează Profit.

Dincolo de perspectivele financiare, proiectul pilot promite să schimbe fundamental relația dintre consumatori și companiile care le folosesc datele. Până acum, datele personale erau exploatate fără compensație, în beneficiul exclusiv al marilor jucători digitali. Odată cu implementarea acestui sistem, oamenii devin actori activi în economia digitală și pot decide cine și cum le folosește datele.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]