Prima pagină » Cum a explodat piața suplimentelor care te ajută să arăți ca Ivanka Trump

Cum a explodat piața suplimentelor care te ajută să arăți ca Ivanka Trump

Cum a explodat piața suplimentelor care te ajută să arăți ca Ivanka Trump
Cum a explodat piața suplimentelor care te ajută să arăți ca Ivanka Trump. Foto: Shutterstock

În ultimii ani, piața suplimentelor destinate îmbunătățirii aspectului fizic a cunoscut o creștere rapidă și spectaculoasă, alimentată de dorința tot mai mare de a obține un look atrăgător și de a-ți evidenția trăsăturile într-un mod natural și sănătos. Oamenii sunt tot mai interesați de soluții eficiente pentru a-și modela corpul și a-și accentua frumusețea, inspirându-se de la celebrități precum Ivanka Trump, care devin modele și surse de inspirație în acest domeniu. Orice femeie activă pe internet a fost probabil bombardată cu reclame și conținut despre creatină. De la reclamele de pe Facebook, Instagram și TikTok, până la podcast-urile tale preferate și recomandările influencerilor, creatina pare să fie noul secret al frumuseții și al fitness-ului.

Ivanka Trump și Sara Foster, ambasadoarele neașteptate ale creatinei

„Am creatina mea micuță lângă smoothie”, a mărturisit Ivanka Trump într-un episod din ianuarie al podcast-ului „The Skinny Confidential: Him & Her Show”.

Actrița, producătoarea și antreprenoarea Sara Foster a mers și mai departe, declarând într-un episod din februarie al podcast-ului pe care îl moderează alături de sora ei:

„În acest moment, sunt imaginea creatinei pentru mamele din Brentwood”.

Dar impulsul decisiv l-a dat Mel Robbins, care a numit creatina „unul dintre cele mai importante suplimente pe care ar trebui să le iei ca femeie” într-o postare care promova un episod din martie al podcast-ului său. Invitatul lui Robbins era un consilier al companiei de suplimente Momentous. Potrivit companiei, episodul a dus la o creștere a numărului de cliente care cumpără produsul lor cu creatină, depășind pentru prima dată cumpărătorii de sex masculin de când au început să-l vândă în 2020.

Vânzări explozive: o creștere de 320% în rândul femeilor

Achizițiile de creatină efectuate de femei au crescut cu 320% în primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a precizat compania, scrie Wall Street Journal. În comparație, vânzările către bărbați au crescut cu 85%.

Creatină „pentru femei”: de la „Tone” la „Sheatine”

Acest fenomen a dus la apariția unui val de companii de suplimente axate pe femei, care au introdus produse cu creatină în ultimele luni, unele cu nume sugestive precum „Tone” și „Sheatine”. Mia Rigden, o nutriționistă de 39 de ani din Los Angeles, a declarat:

„Am avut atât de mulți clienți care m-au întrebat despre asta, deoarece a devenit o tendință”.

Rigden a mărturisit că a văzut beneficiile creatinei direct, dar le-a spus clienților că aceasta ar trebui utilizată în tandem cu o alimentație sănătoasă și exerciții fizice.

„Este încă important să ai o dietă echilibrată, să obții proteine. Dacă iei doar creatină, îți irosești banii dacă nu te concentrezi și pe aceste lucruri”, a subliniat ea.

Ce este creatina și cum funcționează?

Creatina este produsă în mod natural în corp și se găsește și în carne și fructe de mare. Ea energizează mușchii, dar mulți oameni nu obțin suficientă din dietă. Capsulele, pudrele și gumele care oferă acest compus pe bază de aminoacizi au venit în ajutor. Atunci când este utilizată în combinație cu antrenamentele, creatina poate ajuta la creșterea energiei și a forței, ceea ce, la rândul său, poate contribui la construirea masei musculare.

Suplimentele nu sunt supuse aprobării de către Food and Drug Administration (FDA), dar creatina este în general considerată sigură, iar diverse studii au sugerat că poate ajuta la tot, de la recuperarea musculară până la menținerea densității osoase și îmbunătățirea funcțiilor cognitive, în funcție de cantități.

Feminizarea produselor universale: o strategie de marketing binecunoscută

Orientarea către consumatoarele de sex feminin este o strategie de marketing binecunoscută, companiile oferind produse „făcute pentru femei”, de la aparate de ras și deodorante, până la balsamuri anti-iritare. Creatina nu face excepție: reclamele o promovează ca un ajutor pentru a obține un corp tonifiat mai rapid pentru femeile tinere care practică Pilates, în timp ce pentru femeile de vârstă mijlocie și mai în vârstă, reclamele o prezintă ca pe un element esențial pentru a aborda problemele legate de menopauză și îmbătrânire.

Aceste companii susțin că produsele lor vizează efectele secundare neplăcute ale creatinei care pot deranja în special femeile. Unul dintre cele mai frecvente efecte secundare este balonarea. Pe măsură ce creatina saturează mușchii, poate provoca retenție de apă, ceea ce poate duce la o senzație de balonare și la creșterea numărului de kilograme pe cântar din cauza greutății apei.

Sheatine: creatina fără reacții adverse

„Un tip crește în greutate cu 2 kilograme și unii dintre ei sărbătoresc. O femeie crește în greutate cu 2 kilograme și spune: ‘Am terminat’”, a declarat JJ Virgin, un expert în nutriție și fitness din spatele brandului de suplimente Reignite Wellness.

Dincolo de gen: creatina pentru toți

Produsele axate pe femei fac parte dintr-un ecosistem mai larg de companii de suplimente care încearcă să desprindă creatina de asocierea sa cu bărbații culturiști. De asemenea, apar mărci neutre din punct de vedere al genului, pentru a atrage o gamă largă de consumatori.

„Părerea noastră la nivel înalt este că nu există creatină pentru femei sau creatină pentru populațiile îmbătrânite sau creatină pentru bărbați”, a declarat Dan McCormick, care a co-fondat Create Wellness cu soția sa, Sienna Mori. „Creatina este creatină.”

Ambalaje colorate și vânzări de milioane

Compania vinde produse cu creatină sub formă de gume și pudră în ambalaje colorate, menite să atragă pe toată lumea. Potrivit lui McCormick, bărbații și femeile le cumpără în egală măsură. Anul trecut, a generat venituri nete de 20 de milioane de dolari, a spus el.

Alte articole importante
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]
Industria psihedelicelor explodează: piață estimată la 10 miliarde USD până în 2028
Industria psihedelicelor explodează: piață estimată la 10 miliarde USD până în 2028
Industria emergentă a tratamentelor psihedelice cu ciuperci magice (psilocibină) a explodat în ultimii ani, alimentată de speranțele unei revoluții în sănătatea mentală. De la promisiuni de vindecare a traumelor profunde și până la vise de dezvoltare personală accelerată, centre și facilități dedicate acestei „medicini alternative”, au apărut peste tot în SUA. Dar, pe măsură ce […]
Cum au ajuns videoclipurile cu pisici să aibă încasări de milioane de dolari și să spargă box office-ul
Analize
Cum au ajuns videoclipurile cu pisici să aibă încasări de milioane de dolari și să spargă box office-ul
Într-o industrie cinematografică dominată de supereroi, francize și efecte speciale, nimeni nu se aștepta ca niște pisici năzdrăvane să concureze serios la box office. Și totuși, asta a reușit să facă CatVideoFest, un lungmetraj compus integral din videoclipurile cu pisici de pe internet, selectate cu migală de Will Braden, un editor pasionat care, începând cu […]