Prima pagină » Foame de bani la Kremlin: Rusia ia în calcul taxarea șoferilor pentru fiecare kilometru parcurs cu mașina

Foame de bani la Kremlin: Rusia ia în calcul taxarea șoferilor pentru fiecare kilometru parcurs cu mașina

Foame de bani la Kremlin: Rusia ia în calcul taxarea șoferilor pentru fiecare kilometru parcurs cu mașina
Rusia ia în calcul taxarea șoferilor pentru fiecare kilometru parcurs cu mașina. Foto: Unsplash

Duma de Stat propune înlocuirea actualei taxe auto cu un sistem în care taxa se plătește nu pentru proprietatea asupra mașinii, ci pentru fiecare kilometru parcurs, scrie MoscowTimes. Inițiativa a fost oferită de liderul partidului „O Rusie Dreaptă – Pentru Adevăr”, Sergei Mironov.

Propunerea unui sistem transparent bazat pe utilizare

„Un sistem mai echitabil ar fi când cetățenii plătesc nu pentru posesia unei proprietăți, a cărei valoare scade în timp, ci pentru intensitatea utilizării transportului”, a declarat Mironov pentru agenția TASS.

El a subliniat: „Principiul va fi clar: cine conduce plătește.”

Critica taxei auto curente și alternativele propuse

Politicianul a spus că taxa de transport, calculată acum după puterea motorului, trebuie eliminată.

„Plătesc aceeași sumă atât cei care stau mult timp la volan, cât și cei care merg la dacha doar ocazional,” a explicat Mironov.

El sugerează compensarea pierderilor bugetare prin eliminarea beneficiilor fiscale și mărirea poverii pentru industria petrolieră și de gaze.

Fracțiunea „O Rusie Dreaptă” vrea să introducă aceste inițiative în dezbatere în sesiunea parlamentară de toamnă.

Sistemul actual de taxare auto în Rusia

În prezent, taxa auto se bazează pe puterea motorului, regiunea în care este înregistrat vehiculul, prețul mașinii și existența unor beneficii. Pentru autovehiculele cu valoarea peste 10 milioane de ruble, taxa este triplată, conform listei Ministerului Industriei și Comerțului.

Alte cheltuieli suportate de proprietarii de mașini

Experții atrag atenția că proprietarii suportă și alte costuri substanțiale. Anton Shaparin, vicepreședintele Uniunii Naționale a Automobilelor (NAU), a spus pentru Gazeta.Ru că pe lângă taxa anuală, se plătesc accize pe combustibil, TVA la achiziția vehiculelor, pieselor și serviciilor de întreținere.

El a menționat că taxa pentru intensitatea utilizării deja există sub forma accizei incluse în prețul combustibilului. „Nu are rost să introducem taxe suplimentare,” a afirmat Shaparin.

Motivul păstrării taxei auto în ciuda accizelor

Shaparin a explicat că propuneri de anulare a taxei au fost făcute anterior, când s-a introdus acciza pe combustibil. Totuși, regiunile și-ar pierde fondurile pentru întreținerea drumurilor, deoarece acciza se duce în bugetul federal.

„De aceea, taxa auto a rămas,” a spus el.

Opinie similară a redactorului șef al revistei auto

Maxim Kadakov, editorul șef al publicației „Din spatele volanului”, a criticat această măsură. El spune că, deși șoferii plătesc deja accize, statul nu va renunța la taxa auto, deoarece autoritățile federale și regionale nu doresc scăderea veniturilor fiscale.

Propunerea de a taxa kilometrii parcurși ar putea schimba percepția asupra modului în care șoferii plătesc pentru drumurile folosite. Cu toate acestea, în contextul actual al politicilor fiscale, tranziția poate întâmpina dificultăți datorate interesele bugetare și structurii federale a veniturilor din taxe de transport.

Alte articole importante
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România se menține printre țările din UE cu cele mai mici prețuri la gaze naturale, în ciuda fluctuațiilor de pe piața energetică. Această situație reflectă atât politicile interne de reglementare, cât și resursele proprii de producție care oferă un grad ridicat de independență energetică. România, în topul țărilor din UE cu cele mai mici tarife […]
Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump
Companii
Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump
Grupul Volkswagen se confruntă cu un deficit estimat la 5,8 miliarde de dolari din cauza noilor tarife vamale impuse de administrația Trump. După publicarea rezultatelor financiare trimestriale, acțiunile companiei au crescut temporar cu până la 2%, pentru ca apoi să scadă cu 1,2%. Lovitură pentru Volkswagen: tarifele lui Trump aduc pierderi de 5,8 miliarde $ […]
ANALIZĂ
Explozie a vânzărilor de mașini hibride chinezești în Europa
Companii
Explozie a vânzărilor de mașini hibride chinezești în Europa
Vânzările de mașini hibride chinezești au înregistrat în septembrie cea mai mare creștere pe piața europeană de până acum. Modelele noi de la producători precum BYD, MG și Chery au ajutat mărcile din China să obțină 7,4% din totalul pieței din Europa, cea mai mare cotă din istorie. Vânzările de mașini hibride chinezești în Europa […]
Când șeful îți cronometrează și mersul la toaletă. Cât control e prea mult în munca de acasă
Când șeful îți cronometrează și mersul la toaletă. Cât control e prea mult în munca de acasă
Munca de acasă a devenit o realitate pentru milioane de angajați, dar și o provocare pentru mulți angajatori. Un caz relatat de New York Post a readus în atenție limitele controlului pe care un șef le poate impune. Un manager a avertizat angajații despre o regulă internă numită „regula de cinci minute”. Aceasta obliga personalul […]
Rabla 2025: Ecotichete de 6,51 milioane de lei, aprobate într-o singură zi
Rabla 2025: Ecotichete de 6,51 milioane de lei, aprobate într-o singură zi
AFM anunță că au fost aprobate peste 400 de noi dosare în programul Rabla 2025 pentru persoane fizice, cu o valoare de 6,51 milioane de lei. Acest demers reflectă ritmul intens al cererilor și interesul crescut pentru înnoirea parcului auto național cu vehicule mai puțin poluante, precum şi un pas important spre un transport mai […]
Qualcomm dă lovitura pe piața AI. Acțiunile explodează cu 11%
Tehnologie
Qualcomm dă lovitura pe piața AI. Acțiunile explodează cu 11%
Gigantul american Qualcomm a anunțat lansarea unor cipuri AI dedicate centrelor de date, intrând direct în competiție cu Nvidia și AMD. Noile acceleratoare, AI200 și AI250, vor apărea pe piață în 2026 și 2027. Mișcarea a dus la o creștere spectaculoasă de 11% a acțiunilor companiei. Qualcomm schimbă direcția și intră pe piața centrelor de […]