Google integrează Gemini direct în browserul Chrome, marcând un pas decisiv către transformarea navigării web prin inteligență artificială.
Mișcarea vine într-un moment în care browserele AI câștigă tot mai mult teren și aspiră să devină soluții mainstream pentru utilizatori.
Google integrează Gemini direct în browserul Chrome
Google aduce o serie de noutăți majore în Chrome, cel mai utilizat browser din lume, prin integrarea mai profundă a inteligenței artificiale. Cea mai vizibilă modificare constă în introducerea unui buton dedicat pentru lansarea chatbotului Gemini. De asemenea, actualizarea aduce și alte funcții avansate pentru căutare, rezumarea conținutului și răspunsuri contextuale generate de AI, scrie TechCrunch.
Noua versiune Chrome va include instrumente „agentice”, capabile să controleze cursorul și să efectueze sarcini complexe. Modul Gemini poate să analizeze paginile web vizitate, să sintetizeze informații din mai multe file deschise și să răspundă la întrebări direct din bara de adrese. În plus, funcțiile, disponibile inițial doar pentru abonații Google One, sunt acum accesibile gratuit tuturor utilizatorilor de desktop din SUA care folosesc limba engleză. Ulterior, vor fi extinse treptat și la nivel global.
Chatbotul Gemini nu mai este condiționat de un abonament premium. Astfel, acesta poate fi folosit pe Mac și pe Windows, în completarea versiunilor deja lansate pe Android și, în curând, pe iOS. Utilizatorii vor putea adresa întrebări detaliate despre paginile pe care le citesc, iar AI-ul va oferi rezumate sau răspunsuri punctuale. Mai mult, Gemini va putea opera pe mai multe tab-uri, fiind util, spre exemplu, pentru compararea ofertelor de zboruri, hoteluri și planificarea unei vacanțe.
Google extinde și funcționalitatea de căutare, prin AI Mode, direct în Omnibox. Utilizatorii vor putea formula interogări mai complexe și iterative, precum solicitarea unui tabel comparativ pentru saltele în funcție de anumite criterii. Discuția va putea fi continuată prin formularea unor întrebări suplimentare. În același timp, Chrome va sugera automat întrebări relevante în funcție de pagina accesată, anunță compania.
O altă noutate importantă este capacitatea Gemini de a recupera site-urile vizitate anterior. Și asta, fără să mai fie necesară navigarea prin istoricul browserului. Astfel, utilizatorii vor putea întreba „Pe ce site am văzut biroul din lemn de nuc săptămâna trecută?”, iar AI-ul va găsi pagina respectivă.
Integrarea cu alte aplicații Google, precum Calendar, YouTube și Maps, promite o experiență mai fluentă. Spre exemplu, Gemini va putea sări direct la momentul dorit dintr-un videoclip sau să sugereze locații pe baza unei conversații. În viitor, agenții AI vor putea să rezerve programări sau să comande alimente online, cu verificarea finală lăsată utilizatorului.
Google a anunțat și noi funcții de securitate bazate pe Gemini Nano. Acestea sunt capabile să detecteze tentative de phishing sau alerte false de virus. În plus, Chrome va putea schimba parolele compromise pe site-uri populare precum Spotify, Duolingo sau H&M cu un singur clic.
Deocamdată nu se știe dacă toate aceste funcții vor rămâne gratuite. Avantajul strategic al Google constă în integrarea nativă a Gemini în Chrome. Rivali precum OpenAI, cu agentul ChatGPT, nu pot oferi această funcționalitate.