Prima pagină » Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?
Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică? Foto: Shutterstock

Boeing și-a publicat, recent, prognozele privind cererea globală de avioane comerciale pentru următorii 20 de ani, dezvăluind ajustatări semnificative, în contextul unor evoluții economice și operaționale complexe. Conform raportului, lansat înaintea Salonului Aeronautic de la Paris, cererea pentru călătoriile aeriene va crește cu peste 40% până în 2030, ceea ce va genera nevoi de livrărare a zeci de mii de aeronave noi în următoarele două decenii.

Cererea totală de avioane: Un număr ușor revizuit

Boeing estimează că între 2024 și 2044 vor fi necesare aproximativ 43.600 de avioane noi, o cifră aproape identică cu prognoza de anul trecut, care anticipa 43.975 de aeronave până în 2043. Această ușoară ajustare reflectă o scădere moderată a așteptărilor privind creșterea traficului aerian și a economiei globale.

În paralel, rivalul european Airbus și-a majorat recent estimările pentru cererea globală pe următorii 20 de ani cu 2%, anticipând livrarea a 43.420 de avioane până în 2044. Airbus susține că industria transportului aerian va depăși tensiunile comerciale actuale, iar traficul aerian va înregistra o creștere medie anuală de 3,6%.

Distribuția cererii pe tipuri de avioane

Din totalul estimat de Boeing, aproape 33.300 de aeronave vor fi de tip single-aisle (cu un singur culoar), precum Boeing 737 MAX și familia Airbus A320neo, care reprezintă aproximativ 80% din livrările actuale. În plus, se preconizează cererea pentru peste 7.800 de avioane widebody (cu două culoare), 955 de cargo-uri construite în fabrică și 1.545 de avioane regionale.

Cu toate că numărul total de livrări rămâne aproape neschimbat, Boeing a redus estimările privind creșterea traficului de pasageri de la 4,7% la 4,2% pe an, creșterea economică globală de la 2,6% la 2,3%, traficul de marfă de la 4,1% la 3,7%, iar creșterea flotei de la 3,2% la 3,1%, scrie Yahoo Finance.

Impactul volatilității comerciale și perspectivele pe termen lung

În ciuda reducerii prognozelor pentru traficul cargo, Darren Hulst, vicepreședinte pentru marketing comercial la Boeing, a declarat că volatilitatea comercială nu va afecta semnificativ cererea pe termen lung.

„Trebuie să ne amintim că, în ultimele 20, 40, 60 de ani, transportul aerian de marfă a avut o creștere constantă de aproximativ 4%, indiferent de turbulențe”, a explicat Hulst.

Provocările producției și siguranței

Industria aeronautică se confruntă cu dificultăți în a readuce producția de avioane la nivelurile dinaintea pandemiei COVID-19. Cererea a revenit rapid, însă producția este încă la jumătate sau chiar mai puțin față de perioada pre-pandemică, ceea ce a generat o lipsă estimată între 1.500 și 2.000 de aeronave.

Boeing a avut probleme majore legate de siguranța producției, în special după incidentul din 2024, când un panou al unui Boeing 737 MAX aproape nou, operat de Alaska Airlines, s-a desprins în zbor. Ca urmare, Administrația Federală a Aviației din SUA a limitat producția modelului 737 la 38 de avioane pe lună.

Deși Boeing a făcut progrese semnificative în îmbunătățirea calității producției, accidentul unui Boeing 787-8 Dreamliner al Air India, petrecut recent, a readus compania în centrul atenției și în criză. CEO-ul Kelly Ortberg și-a anulat participarea la Salonul Aeronautic de la Paris pentru a se concentra pe ancheta privind accidentul.

Creșterea traficului aerian și necesitatea flotei noi

Conform prognozei, traficul aerian global va crește cu peste 40% până în 2030, comparativ cu nivelurile de dinaintea pandemiei. În următorii 20 de ani, aproximativ 51% din cererea pentru avioane noi va fi generată de creșterea traficului, restul fiind legat de înlocuirea aeronavelor mai vechi.

Regiunile China și Asia de Sud/Sud-Est, inclusiv India, vor reprezenta jumătate din această capacitate suplimentară, în timp ce America de Nord și Eurasia vor domina cererile pentru înlocuirea flotelor existente.

Relațiile comerciale și perspectivele pentru piața chineză

China reprezintă aproximativ 10% din comenzile restante ale Boeing. Livrările către această piață au fost suspendate temporar în contextul tensiunilor comerciale și tarifare dintre SUA și China. Totuși, CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, a anunțat în mai că livrările vor fi reluate în această lună, semnalând o posibilă detensionare a relațiilor comerciale.

Perspective de viitor

În ciuda unor ajustări moderate în prognoze, industria aeronautică rămâne optimistă privind cererea pe termen lung pentru avioane comerciale, susținută de creșterea traficului aerian și nevoia de modernizare a flotelor. Rivalitatea dintre Boeing și Airbus continuă să modeleze piața, fiecare companie adaptându-se la provocările economice, geopolitice și operaționale.

Pe măsură ce cererea globală de călătorii aeriene se extinde, iar piețele emergente devin motoare principale ale creșterii, producătorii de aeronave trebuie să găsească echilibrul între calitate, siguranță și capacitatea de producție pentru a răspunde așteptărilor pieței în următorii douăzeci de ani.

Alte articole importante
ESA lansează programul „Resilience from Space”: sateliți de observație pentru uz civil și militar
ESA lansează programul „Resilience from Space”: sateliți de observație pentru uz civil și militar
Agenția Spațială Europeană (ESA) face un pas strategic major prin aprobarea unei rezoluții care deschide calea pentru dezvoltarea unui nou sistem de sateliți de observație a Pământului, destinat atât uzului civil, cât și militar. Intitulat European Resilience from Space (ERS), programul vizează consolidarea capacității Europei de a răspunde rapid la crize, amenințări și provocări climatice […]
Probleme la Ford: Producția este afectată de lipsa magneților din pământuri rare
Probleme la Ford: Producția este afectată de lipsa magneților din pământuri rare
Ford se confruntă cu dificultăți majore în aprovizionarea cu magneți din pământuri rare, esențiali pentru producția de vehicule electrice. Restricțiile impuse de China asupra exporturilor acestor materiale critice au afectat fluxurile industriale și au intensificat tensiunile comerciale dintre cele două mari economii ale lumii. Ford are mari dificultăți în procurarea magneților din pământuri rare Într-un […]
China se pregătește pentru „cutremurul final”. Un nou satelit electromagnetic ridică miza luptei globale pentru controlul dezastrelor
Tehnologie
China se pregătește pentru „cutremurul final”. Un nou satelit electromagnetic ridică miza luptei globale pentru controlul dezastrelor
China a transformat orbita terestră într-un bastion al anticipării globale: sâmbătă, deasupra deșertului Gobi, Beijingul a lansat satelitul CSES-2 împreună cu parteneri europeni, marcând un nou episod în ofensiva științifică pentru controlul dezastrelor naturale. Miza nu mai este doar observarea Pământului, ci predicția catastrofelor, iar tehnologia devine, în mâinile Chinei, scutul nevăzut al unei ordini […]
Raytheon primește un contract uriaș de 646 de milioane de dolari pentru radarul 3D SPY-6. Marina SUA va putea să vadă mai departe decât oricând
Raytheon primește un contract uriaș de 646 de milioane de dolari pentru radarul 3D SPY-6. Marina SUA va putea să vadă mai departe decât oricând
Raytheon, divizie a RTX, a semnat un contract în valoare de 646 de milioane de dolari pentru continuarea producției radarelor AN/SPY-6 (V) pentru Marina SUA. Aceasta reprezintă a patra opțiune exercitată din cadrul unui acord din martie 2022, care are o valoare totală de până la 3 miliarde de dolari pe o perioadă de cinci […]
Cum reușesc băncile din Marea Britanie să oprească hackerii și să protejeze economiile. Investiții colosale în securitatea cibernetică
Cum reușesc băncile din Marea Britanie să oprească hackerii și să protejeze economiile. Investiții colosale în securitatea cibernetică
Băncile din Marea Britanie joacă un rol crucial în protejarea economiilor naționale și a fondurilor clienților lor, prin implementarea unor strategii avansate de securitate cibernetică. Pentru a contracara amenințările tot mai sofisticate ale hackerilor, acestea investesc sume colosale în tehnologii de ultimă generație, sisteme de monitorizare în timp real și echipe specializate în securitate cibernetică. […]
America Latină își caută locul printre stele. Noua cursă spațială a marilor puteri și colaborările Sud-Sud
Tehnologie
America Latină își caută locul printre stele. Noua cursă spațială a marilor puteri și colaborările Sud-Sud
America Latină își redefinește ambițiile spațiale într-un peisaj global fragmentat și competitiv, explorând noi alianțe strategice, inclusiv cu state din Orientul Mijlociu. Într-o lume dominată de marile puteri și constrângeri financiare, regiunea caută să echilibreze dependența tehnologică cu nevoia de autonomie, construind punți Sud-Sud și Sud-Est care să îi asigure un rol relevant în noua […]