Prima pagină » Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?
Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică? Foto: Shutterstock

Boeing și-a publicat, recent, prognozele privind cererea globală de avioane comerciale pentru următorii 20 de ani, dezvăluind ajustatări semnificative, în contextul unor evoluții economice și operaționale complexe. Conform raportului, lansat înaintea Salonului Aeronautic de la Paris, cererea pentru călătoriile aeriene va crește cu peste 40% până în 2030, ceea ce va genera nevoi de livrărare a zeci de mii de aeronave noi în următoarele două decenii.

Cererea totală de avioane: Un număr ușor revizuit

Boeing estimează că între 2024 și 2044 vor fi necesare aproximativ 43.600 de avioane noi, o cifră aproape identică cu prognoza de anul trecut, care anticipa 43.975 de aeronave până în 2043. Această ușoară ajustare reflectă o scădere moderată a așteptărilor privind creșterea traficului aerian și a economiei globale.

În paralel, rivalul european Airbus și-a majorat recent estimările pentru cererea globală pe următorii 20 de ani cu 2%, anticipând livrarea a 43.420 de avioane până în 2044. Airbus susține că industria transportului aerian va depăși tensiunile comerciale actuale, iar traficul aerian va înregistra o creștere medie anuală de 3,6%.

Distribuția cererii pe tipuri de avioane

Din totalul estimat de Boeing, aproape 33.300 de aeronave vor fi de tip single-aisle (cu un singur culoar), precum Boeing 737 MAX și familia Airbus A320neo, care reprezintă aproximativ 80% din livrările actuale. În plus, se preconizează cererea pentru peste 7.800 de avioane widebody (cu două culoare), 955 de cargo-uri construite în fabrică și 1.545 de avioane regionale.

Cu toate că numărul total de livrări rămâne aproape neschimbat, Boeing a redus estimările privind creșterea traficului de pasageri de la 4,7% la 4,2% pe an, creșterea economică globală de la 2,6% la 2,3%, traficul de marfă de la 4,1% la 3,7%, iar creșterea flotei de la 3,2% la 3,1%, scrie Yahoo Finance.

Impactul volatilității comerciale și perspectivele pe termen lung

În ciuda reducerii prognozelor pentru traficul cargo, Darren Hulst, vicepreședinte pentru marketing comercial la Boeing, a declarat că volatilitatea comercială nu va afecta semnificativ cererea pe termen lung.

„Trebuie să ne amintim că, în ultimele 20, 40, 60 de ani, transportul aerian de marfă a avut o creștere constantă de aproximativ 4%, indiferent de turbulențe”, a explicat Hulst.

Provocările producției și siguranței

Industria aeronautică se confruntă cu dificultăți în a readuce producția de avioane la nivelurile dinaintea pandemiei COVID-19. Cererea a revenit rapid, însă producția este încă la jumătate sau chiar mai puțin față de perioada pre-pandemică, ceea ce a generat o lipsă estimată între 1.500 și 2.000 de aeronave.

Boeing a avut probleme majore legate de siguranța producției, în special după incidentul din 2024, când un panou al unui Boeing 737 MAX aproape nou, operat de Alaska Airlines, s-a desprins în zbor. Ca urmare, Administrația Federală a Aviației din SUA a limitat producția modelului 737 la 38 de avioane pe lună.

Deși Boeing a făcut progrese semnificative în îmbunătățirea calității producției, accidentul unui Boeing 787-8 Dreamliner al Air India, petrecut recent, a readus compania în centrul atenției și în criză. CEO-ul Kelly Ortberg și-a anulat participarea la Salonul Aeronautic de la Paris pentru a se concentra pe ancheta privind accidentul.

Creșterea traficului aerian și necesitatea flotei noi

Conform prognozei, traficul aerian global va crește cu peste 40% până în 2030, comparativ cu nivelurile de dinaintea pandemiei. În următorii 20 de ani, aproximativ 51% din cererea pentru avioane noi va fi generată de creșterea traficului, restul fiind legat de înlocuirea aeronavelor mai vechi.

Regiunile China și Asia de Sud/Sud-Est, inclusiv India, vor reprezenta jumătate din această capacitate suplimentară, în timp ce America de Nord și Eurasia vor domina cererile pentru înlocuirea flotelor existente.

Relațiile comerciale și perspectivele pentru piața chineză

China reprezintă aproximativ 10% din comenzile restante ale Boeing. Livrările către această piață au fost suspendate temporar în contextul tensiunilor comerciale și tarifare dintre SUA și China. Totuși, CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, a anunțat în mai că livrările vor fi reluate în această lună, semnalând o posibilă detensionare a relațiilor comerciale.

Perspective de viitor

În ciuda unor ajustări moderate în prognoze, industria aeronautică rămâne optimistă privind cererea pe termen lung pentru avioane comerciale, susținută de creșterea traficului aerian și nevoia de modernizare a flotelor. Rivalitatea dintre Boeing și Airbus continuă să modeleze piața, fiecare companie adaptându-se la provocările economice, geopolitice și operaționale.

Pe măsură ce cererea globală de călătorii aeriene se extinde, iar piețele emergente devin motoare principale ale creșterii, producătorii de aeronave trebuie să găsească echilibrul între calitate, siguranță și capacitatea de producție pentru a răspunde așteptărilor pieței în următorii douăzeci de ani.

Alte articole importante
Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere în 2025
Companii
Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere în 2025
Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere semnificativă, reflectând schimbările legislative, dar și contextul economic dificil. Această tendință indică o scădere a cererii pe piața auto locală, ceea ce afectează atât dealerii, cât și producătorii locali și importatorii. Vânzările de mașini noi au scăzut cu 3,6% de la începutul anului Vânzările de autoturisme […]
Oferte pentru vacanțe de Black Friday 2025 cu reduceri de până la 70%. Cum prinzi cele mai bune prețuri pentru concediul din 2026
Oferte pentru vacanțe de Black Friday 2025 cu reduceri de până la 70%. Cum prinzi cele mai bune prețuri pentru concediul din 2026
Ofertele pentru vacanțe de Black Friday 2025 includ reduceri uriașe pentru bilete de avion și pachete turistice. Tot mai multe agenții de turism și platforme online participă la campanie, oferind discounturi de până la 70% pentru destinații interne și internaționale, scrie Puterea.ro.Aceasta este perioada ideală pentru planificarea concediului din 2026 sau găsirea zborurilor la prețuri […]
ANALIZĂ
Europa celor (ne)mulțumiți: în ce țări și domenii sunt angajații cel mai fericiți cu salariul lor
Europa celor (ne)mulțumiți: în ce țări și domenii sunt angajații cel mai fericiți cu salariul lor
Aproape jumătate dintre angajații din Europa nu sunt fericiți cu salariul lor. Chiar dacă muți dintre ei cred că sunt plătiți sub nivelul meritat, angajatorii susțin contrariul. Cercetarea a fost realizată de SD Worx, o companie de resurse umane care a analizat peste 16.000 de angajați din 16 țări și 15 sectoare economice. Țările nordice […]
Revolut blochează conturile rușilor cu vize limitate în UE
Revolut blochează conturile rușilor cu vize limitate în UE
Mii de cetățeni ruși care locuiesc în Uniunea Europeană au rămas fără acces la banii lor. Aplicația Revolut a început să blocheze conturile clienților ruși care dețin vize cu valabilitate teritorială limitată. Decizia vine în urma implementării celui de-al 19-lea pachet de sancțiuni al Uniunii Europene împotriva Federației Ruse. Revolut taie accesul rușilor la conturi […]
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România va achiziționa din Olanda 18 avioane F-16 Fighting Falcon la un preț simbolic de 1 euro, pentru a-și întări apărarea aeriană. Aeronavele vor fi folosite pentru antrenarea piloților la Centrul European de Instruire F-16 de la baza aeriană Fetești, care se consolidează astfel ca un hub regional al aviației aliate. România își întărește flota […]
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Companiile de inteligență artificială caută intensiv ingineri de implementare în avans/forward-deployed, specialiști care pot programa și interacționa direct cu clienții. OpenAI, Anthropic și Cohere recrutează astfel de profesioniști pentru a accelera adoptarea modelelor AI în afaceri. Scopul este creșterea veniturilor prin instalarea experților direct în companii, pentru personalizarea tehnologiilor AI. Echipele de ingineri dislocați în […]