Prima pagină » Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?
Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică? Foto: Shutterstock

Boeing și-a publicat, recent, prognozele privind cererea globală de avioane comerciale pentru următorii 20 de ani, dezvăluind ajustatări semnificative, în contextul unor evoluții economice și operaționale complexe. Conform raportului, lansat înaintea Salonului Aeronautic de la Paris, cererea pentru călătoriile aeriene va crește cu peste 40% până în 2030, ceea ce va genera nevoi de livrărare a zeci de mii de aeronave noi în următoarele două decenii.

Cererea totală de avioane: Un număr ușor revizuit

Boeing estimează că între 2024 și 2044 vor fi necesare aproximativ 43.600 de avioane noi, o cifră aproape identică cu prognoza de anul trecut, care anticipa 43.975 de aeronave până în 2043. Această ușoară ajustare reflectă o scădere moderată a așteptărilor privind creșterea traficului aerian și a economiei globale.

În paralel, rivalul european Airbus și-a majorat recent estimările pentru cererea globală pe următorii 20 de ani cu 2%, anticipând livrarea a 43.420 de avioane până în 2044. Airbus susține că industria transportului aerian va depăși tensiunile comerciale actuale, iar traficul aerian va înregistra o creștere medie anuală de 3,6%.

Distribuția cererii pe tipuri de avioane

Din totalul estimat de Boeing, aproape 33.300 de aeronave vor fi de tip single-aisle (cu un singur culoar), precum Boeing 737 MAX și familia Airbus A320neo, care reprezintă aproximativ 80% din livrările actuale. În plus, se preconizează cererea pentru peste 7.800 de avioane widebody (cu două culoare), 955 de cargo-uri construite în fabrică și 1.545 de avioane regionale.

Cu toate că numărul total de livrări rămâne aproape neschimbat, Boeing a redus estimările privind creșterea traficului de pasageri de la 4,7% la 4,2% pe an, creșterea economică globală de la 2,6% la 2,3%, traficul de marfă de la 4,1% la 3,7%, iar creșterea flotei de la 3,2% la 3,1%, scrie Yahoo Finance.

Impactul volatilității comerciale și perspectivele pe termen lung

În ciuda reducerii prognozelor pentru traficul cargo, Darren Hulst, vicepreședinte pentru marketing comercial la Boeing, a declarat că volatilitatea comercială nu va afecta semnificativ cererea pe termen lung.

„Trebuie să ne amintim că, în ultimele 20, 40, 60 de ani, transportul aerian de marfă a avut o creștere constantă de aproximativ 4%, indiferent de turbulențe”, a explicat Hulst.

Provocările producției și siguranței

Industria aeronautică se confruntă cu dificultăți în a readuce producția de avioane la nivelurile dinaintea pandemiei COVID-19. Cererea a revenit rapid, însă producția este încă la jumătate sau chiar mai puțin față de perioada pre-pandemică, ceea ce a generat o lipsă estimată între 1.500 și 2.000 de aeronave.

Boeing a avut probleme majore legate de siguranța producției, în special după incidentul din 2024, când un panou al unui Boeing 737 MAX aproape nou, operat de Alaska Airlines, s-a desprins în zbor. Ca urmare, Administrația Federală a Aviației din SUA a limitat producția modelului 737 la 38 de avioane pe lună.

Deși Boeing a făcut progrese semnificative în îmbunătățirea calității producției, accidentul unui Boeing 787-8 Dreamliner al Air India, petrecut recent, a readus compania în centrul atenției și în criză. CEO-ul Kelly Ortberg și-a anulat participarea la Salonul Aeronautic de la Paris pentru a se concentra pe ancheta privind accidentul.

Creșterea traficului aerian și necesitatea flotei noi

Conform prognozei, traficul aerian global va crește cu peste 40% până în 2030, comparativ cu nivelurile de dinaintea pandemiei. În următorii 20 de ani, aproximativ 51% din cererea pentru avioane noi va fi generată de creșterea traficului, restul fiind legat de înlocuirea aeronavelor mai vechi.

Regiunile China și Asia de Sud/Sud-Est, inclusiv India, vor reprezenta jumătate din această capacitate suplimentară, în timp ce America de Nord și Eurasia vor domina cererile pentru înlocuirea flotelor existente.

Relațiile comerciale și perspectivele pentru piața chineză

China reprezintă aproximativ 10% din comenzile restante ale Boeing. Livrările către această piață au fost suspendate temporar în contextul tensiunilor comerciale și tarifare dintre SUA și China. Totuși, CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, a anunțat în mai că livrările vor fi reluate în această lună, semnalând o posibilă detensionare a relațiilor comerciale.

Perspective de viitor

În ciuda unor ajustări moderate în prognoze, industria aeronautică rămâne optimistă privind cererea pe termen lung pentru avioane comerciale, susținută de creșterea traficului aerian și nevoia de modernizare a flotelor. Rivalitatea dintre Boeing și Airbus continuă să modeleze piața, fiecare companie adaptându-se la provocările economice, geopolitice și operaționale.

Pe măsură ce cererea globală de călătorii aeriene se extinde, iar piețele emergente devin motoare principale ale creșterii, producătorii de aeronave trebuie să găsească echilibrul între calitate, siguranță și capacitatea de producție pentru a răspunde așteptărilor pieței în următorii douăzeci de ani.

Alte articole importante
Profiturile băncilor au intrat în vizorul Kremlinului care vrea să le confiște pentru a acoperi gaura din buget
Profiturile băncilor au intrat în vizorul Kremlinului care vrea să le confiște pentru a acoperi gaura din buget
Profiturile băncilor au ajuns în centrul atenției autorităților ruse după ce deficitul bugetar a crescut la 4,19 trilioane de ruble în primele opt luni ale lui 2025. Comparativ, bugetul planificat era de 1,1 trilioane de ruble. Oficialii caută surse suplimentare de venit pentru a acoperi gaura din buget. Astfel, băncile ar putea fi primele vizate. […]
Imaginile și clipurile deepfake care ating dreptul la imagine pot aduce 5 ani de închisoare. Țara europeană care a luat decizia
Tehnologie
Imaginile și clipurile deepfake care ating dreptul la imagine pot aduce 5 ani de închisoare. Țara europeană care a luat decizia
Imaginile și clipurile generate de inteligența artificială sunt vizate de noua lege adoptată miercuri de parlamentul italian, prima din UE cu reglementări complete conform AI Act. Premierul Giorgia Meloni a explicat că legea promovează utilizarea AI sigură, transparentă și centrată pe cetățean, combinând inovația cu protecția datelor personale, scrie Reuters. Sectoare multiple unde se aplică […]
Bulgaria garantează împrumuturi pentru proiecte energetice
Bulgaria garantează împrumuturi pentru proiecte energetice
Bulgaria garantează împrumuturi de 248,9 milioane de leva pentru Coridorul Vertical de Gaze. Află mai multe despre suportul financiar. Guvernul de la Sofia a aprobat acordarea unor împrumuturi garantate de stat, în valoare de 248,9 milioane de leva, pentru a accelera dezvoltarea acestei infrastructuri strategice. Bulgaria garantează împrumuturi de 248,9 milioane de leva Guvernul Bulgariei […]
Australia investește 6,8 miliarde € în submarine nucleare strategice
Australia investește 6,8 miliarde € în submarine nucleare strategice
Australia investește 6,8 miliarde de euro într-un nou șantier naval pentru submarine nucleare, modernizând astfel industria de apărare. Proiectul, considerat unul strategic pentru securitatea națională și pentru viitorul industriei de apărare europene, marchează o etapă crucială în modernizarea capacităților militare franceze. Acest lucru arată cum Australia investește în viitorul industriei de apărare. Australia investește în […]
EXCLUSIV. „Capitalul nu a lipsit niciodată în Europa. E incorect când devine ideologic”
EXCLUSIV. „Capitalul nu a lipsit niciodată în Europa. E incorect când devine ideologic”
Antreprenoriatul este noul motor al schimbării culturale în România. Care este, însă, cultura pe care o crează fondatorii de startup-uri? Cum poate inteligența artificială să transforme această cultură într-un avantaj strategic pentru ecosistemele europene? „Companiile românești au culturi similare cu zona vestică a Europei, cu America, cu Australia sau cu Canada. Nu cu Rusia” Antreprenoriatul […]
Viața prelungită artificial: ce s-ar întâmpla cu economia și societatea dacă oamenii ar trăi sute de ani
Viața prelungită artificial: ce s-ar întâmpla cu economia și societatea dacă oamenii ar trăi sute de ani
Viața prelungită a devenit o obsesie atât pentru miliardarii tech, cât și pentru liderii autoritari ai lumii. Dacă această tehnologie devine realitate, efectele asupra economiei, societății și demografiei ar putea fi dramatice. Prelungirea duratei vieții nu este doar un vis science-fiction, ci un obiectiv concret pentru cercetători și oameni influenți. Contextul real: autocrați și miliardari […]