Prima pagină » Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?

Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică?
Boeing revizuiește în scădere prognoza pentru cererea globală de avioane în următorii 20 de ani: Ce înseamnă pentru industria aeronautică? Foto: Shutterstock

Boeing și-a publicat, recent, prognozele privind cererea globală de avioane comerciale pentru următorii 20 de ani, dezvăluind ajustatări semnificative, în contextul unor evoluții economice și operaționale complexe. Conform raportului, lansat înaintea Salonului Aeronautic de la Paris, cererea pentru călătoriile aeriene va crește cu peste 40% până în 2030, ceea ce va genera nevoi de livrărare a zeci de mii de aeronave noi în următoarele două decenii.

Cererea totală de avioane: Un număr ușor revizuit

Boeing estimează că între 2024 și 2044 vor fi necesare aproximativ 43.600 de avioane noi, o cifră aproape identică cu prognoza de anul trecut, care anticipa 43.975 de aeronave până în 2043. Această ușoară ajustare reflectă o scădere moderată a așteptărilor privind creșterea traficului aerian și a economiei globale.

În paralel, rivalul european Airbus și-a majorat recent estimările pentru cererea globală pe următorii 20 de ani cu 2%, anticipând livrarea a 43.420 de avioane până în 2044. Airbus susține că industria transportului aerian va depăși tensiunile comerciale actuale, iar traficul aerian va înregistra o creștere medie anuală de 3,6%.

Distribuția cererii pe tipuri de avioane

Din totalul estimat de Boeing, aproape 33.300 de aeronave vor fi de tip single-aisle (cu un singur culoar), precum Boeing 737 MAX și familia Airbus A320neo, care reprezintă aproximativ 80% din livrările actuale. În plus, se preconizează cererea pentru peste 7.800 de avioane widebody (cu două culoare), 955 de cargo-uri construite în fabrică și 1.545 de avioane regionale.

Cu toate că numărul total de livrări rămâne aproape neschimbat, Boeing a redus estimările privind creșterea traficului de pasageri de la 4,7% la 4,2% pe an, creșterea economică globală de la 2,6% la 2,3%, traficul de marfă de la 4,1% la 3,7%, iar creșterea flotei de la 3,2% la 3,1%, scrie Yahoo Finance.

Impactul volatilității comerciale și perspectivele pe termen lung

În ciuda reducerii prognozelor pentru traficul cargo, Darren Hulst, vicepreședinte pentru marketing comercial la Boeing, a declarat că volatilitatea comercială nu va afecta semnificativ cererea pe termen lung.

„Trebuie să ne amintim că, în ultimele 20, 40, 60 de ani, transportul aerian de marfă a avut o creștere constantă de aproximativ 4%, indiferent de turbulențe”, a explicat Hulst.

Provocările producției și siguranței

Industria aeronautică se confruntă cu dificultăți în a readuce producția de avioane la nivelurile dinaintea pandemiei COVID-19. Cererea a revenit rapid, însă producția este încă la jumătate sau chiar mai puțin față de perioada pre-pandemică, ceea ce a generat o lipsă estimată între 1.500 și 2.000 de aeronave.

Boeing a avut probleme majore legate de siguranța producției, în special după incidentul din 2024, când un panou al unui Boeing 737 MAX aproape nou, operat de Alaska Airlines, s-a desprins în zbor. Ca urmare, Administrația Federală a Aviației din SUA a limitat producția modelului 737 la 38 de avioane pe lună.

Deși Boeing a făcut progrese semnificative în îmbunătățirea calității producției, accidentul unui Boeing 787-8 Dreamliner al Air India, petrecut recent, a readus compania în centrul atenției și în criză. CEO-ul Kelly Ortberg și-a anulat participarea la Salonul Aeronautic de la Paris pentru a se concentra pe ancheta privind accidentul.

Creșterea traficului aerian și necesitatea flotei noi

Conform prognozei, traficul aerian global va crește cu peste 40% până în 2030, comparativ cu nivelurile de dinaintea pandemiei. În următorii 20 de ani, aproximativ 51% din cererea pentru avioane noi va fi generată de creșterea traficului, restul fiind legat de înlocuirea aeronavelor mai vechi.

Regiunile China și Asia de Sud/Sud-Est, inclusiv India, vor reprezenta jumătate din această capacitate suplimentară, în timp ce America de Nord și Eurasia vor domina cererile pentru înlocuirea flotelor existente.

Relațiile comerciale și perspectivele pentru piața chineză

China reprezintă aproximativ 10% din comenzile restante ale Boeing. Livrările către această piață au fost suspendate temporar în contextul tensiunilor comerciale și tarifare dintre SUA și China. Totuși, CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, a anunțat în mai că livrările vor fi reluate în această lună, semnalând o posibilă detensionare a relațiilor comerciale.

Perspective de viitor

În ciuda unor ajustări moderate în prognoze, industria aeronautică rămâne optimistă privind cererea pe termen lung pentru avioane comerciale, susținută de creșterea traficului aerian și nevoia de modernizare a flotelor. Rivalitatea dintre Boeing și Airbus continuă să modeleze piața, fiecare companie adaptându-se la provocările economice, geopolitice și operaționale.

Pe măsură ce cererea globală de călătorii aeriene se extinde, iar piețele emergente devin motoare principale ale creșterii, producătorii de aeronave trebuie să găsească echilibrul între calitate, siguranță și capacitatea de producție pentru a răspunde așteptărilor pieței în următorii douăzeci de ani.

Alte articole importante
EXCLUSIV. Grigore Horhoianu, PhD în fizică nucleară despre retehnologizarea U1 de la Cernavodă: O provocare majoră pentru România. Tehnologia CANDU și-a atins limitele de atractivitate economică și tehnică
EXCLUSIV. Grigore Horhoianu, PhD în fizică nucleară despre retehnologizarea U1 de la Cernavodă: O provocare majoră pentru România. Tehnologia CANDU și-a atins limitele de atractivitate economică și tehnică
Retehnologizarea reactorului 1 de la Cernavodă, estimată la 1,9 miliarde de euro, este „un caz sensibil pentru România”, apreciază Grigore Horhoianu, PhD în fizică nucleară și fost cercetător științific principal gradul I la ICN (Institutul de Cercetări Nucleare), într-o amplă analiză exclusivă pentru Puterea Financiară. Unitatea 1, bazată pe un reactor nuclear de tip CANDU, […]
Profitul Berkshire Hathaway scade și tarifele lui Trump amenință viitorul conglomeratului de 344 miliarde $
Profitul Berkshire Hathaway scade și tarifele lui Trump amenință viitorul conglomeratului de 344 miliarde $
Berkshire Hathaway, conglomeratul legendar condus de Warren Buffett, a raportat o scădere de 4% a profitului operațional în al doilea trimestru din 2025 și avertizează că noile tarife comerciale impuse de administrația Trump ar putea provoca daune semnificative afacerilor sale și investițiilor viitoare. Berkshire Hathaway, în scădere după tarifele lui Trump Berkshire Hathaway, una dintre […]
Ethereum la 10 ani: Cum a ajuns un proiect creat de un tânăr vizionar să devină infrastructura secretă a Wall Street-ului și motorul noii revoluții financiare
Ethereum la 10 ani: Cum a ajuns un proiect creat de un tânăr vizionar să devină infrastructura secretă a Wall Street-ului și motorul noii revoluții financiare
În doar un deceniu, Ethereum a trecut de la un experiment al unui grup mic de dezvoltatori la o rețea blockchain de 420 de miliarde de dolari, esențială pentru finanțele globale. Dintr-un apartament improvizat din Berlin, proiectul a ajuns să fie baza pentru bănci, burse și milioane de tranzacții zilnice, transformând pentru totdeauna felul în […]
Producătorii auto din Europa caută soluții pentru a evita tarifele impuse de SUA
Companii
Producătorii auto din Europa caută soluții pentru a evita tarifele impuse de SUA
Producătorii auto din Europa încearcă să găsească soluții pentru a evita tarifele vamale impuse recent de administrația Trump, care amenință profitabilitatea și competitivitatea industriei. În contextul noilor taxe, constructorii caută soluții rapide și negocieri urgente pentru a minimiza impactul economic și riscul relocării producției. Tarifele SUA amenință industria auto din Europa: producătorii cer soluții rapide […]
Băncile din UE sunt pregătite pentru criză, dar riscă pierderi estimate de 547 miliarde de dolari
Băncile din UE sunt pregătite pentru criză, dar riscă pierderi estimate de 547 miliarde de dolari
Băncile din UE sunt pregătite să facă față în caz de criză globală cauzată de tensiunile generate de un război comercial, dar riscă pierderi uriașe. Totuși, în cel mai sever scenariu, sectorul bancar s-ar putea confrunta cu pierderi totale de până la 547 miliarde de dolari în următorii trei ani. Băncile din UE rezistă unei […]
Cum arată mega-iahtul secret al lui Bill Gates, scos la vânzare pentru 645 de milioane de dolari, dar pe care miliardarul nu a călcat niciodată
Cum arată mega-iahtul secret al lui Bill Gates, scos la vânzare pentru 645 de milioane de dolari, dar pe care miliardarul nu a călcat niciodată
Un superiaht de ultimă generație, lung de 119 metri și alimentat integral cu hidrogen lichid, va fi prezentat în premieră la Monaco Yacht Show și listat pentru vânzare la prețul incredibil de 645 de milioane de dolari. Proiectul, cunoscut sub numele de „Breakthrough” sau „Project 821”, a fost mult timp asociat cu cofondatorul Microsoft, Bill […]