Prima pagină » Final de capitol pentru un gigant de la Hollywood. Paramount dispare ca entitate independentă, Skydance câștigă lupta de 8,4 miliarde de dolari

Final de capitol pentru un gigant de la Hollywood. Paramount dispare ca entitate independentă, Skydance câștigă lupta de 8,4 miliarde de dolari

Final de capitol pentru un gigant de la Hollywood. Paramount dispare ca entitate independentă, Skydance câștigă lupta de 8,4 miliarde de dolari
Paramount dispare ca entitate independentă. Foto: Pixabay

Unul dintre cele mai vechi și emblematice studiouri din Hollywood, Paramount, își încheie existența ca entitate independentă după ce autoritățile de reglementare din Statele Unite au aprobat fuziunea cu Skydance, într-o tranzacție estimată la 8,4 miliarde de dolari. Este un moment de cotitură pentru industria de divertisment, care asistă la dispariția unui nume legendar și la ascensiunea unei noi forțe pe scena marilor producții hollywoodiene.

Comisia Federală pentru Comunicații (FCC) a dat undă verde fuziunii dintre Paramount Global și Skydance Media, permițând astfel finalizarea unei tranzacții în valoare de 8,4 miliarde de dolari. Aceasta fuziune implică mutarea în proprietatea noii entități a unor nume sonore din industria divertismentului, printre care rețeaua de televiziune CBS, studioul Paramount Pictures și canalul de cablu Nickelodeon.

Autorizarea FCC a constat în transferul licențelor de difuzare pentru 28 de posturi TV CBS către noul proprietar, după ce Paramount a plătit 16 milioane de dolari pentru a încheia un proces intentat de Donald Trump legat de un interviu din emisiunea „60 Minutes” cu Kamala Harris, difuzat în octombrie, scrie TheGuardian.

Legătura FCC cu procesul lui Trump

Președintele FCC, Brendan Carr, a declarat că aprobarea fuziunii nu are legătură cu procesul civil. Carr a fost desemnat în funcție chiar de Donald Trump. Cu toate acestea, aprobarea survine în contextul tensionat al procesului și al tensiunilor politice din media.

Recent, Paramount s-a aflat sub critică după ce a decis să anuleze emisiunea „The Late Show With Stephen Colbert”, la doar câteva zile după ce prezentatorul criticase compania pentru înțelegerea făcută cu Trump. Colbert a descris rezoluția ca „o șpagă uriașă”.

Semnale politice și controverse

Senatoarea din Massachusetts, Elizabeth Warren, care ceruse investigarea relațiilor dintre Paramount și Trump în contextul fuziunii cu Skydance, a reacționat pe rețelele sociale:

„Se pare clar că au plătit lui Donald Trump 36 DE MILIOANE pregătind această fuziune. Șpaga este ilegală, indiferent cine este președinte.”

Skydance este deținută de David Ellison, fiul unui apropiat al lui Trump, miliardarul în tehnologie Larry Ellison, considerat al doilea cel mai bogat om din lume.

Promisiuni și angajamente ale noii conduceri

Brendan Carr a afirmat în comunicatul oficial:

„Americanii au pierdut încrederea în media națională tradițională în ceea ce privește o raportare completă, exactă și imparțială. Este timpul pentru o schimbare. De aceea salut angajamentul Skydance de a implementa schimbări semnificative la CBS, un post cândva emblematic.”

Fuziunea a fost aprobată și după ce Skydance și partenerul său de investiții, RedBird Capital, au asigurat FCC de angajamentul lor față de jurnalismul imparțial, care să reflecte diversitatea de opinii.

Cu toate acestea, această promisiune pare să favorizeze opiniile conservatoare. Carr a spus că Skydance a făcut „angajamente scrise” pentru ca rețeaua sa de știri să trateze nemulțumirile conservatoare și să elimine orice efort de promovare a diversității, echității și incluziunii.

Skydance a anunțat desemnarea unui ombudsman responsabil cu evaluarea plângerilor privind părtinirea editorială sau alte preocupări legate de CBS, în scopul creșterii transparenței și responsabilității.

Aspecte critice și opinie divergentă în FCC

Singurul membru democrat al comisiei FCC, Anna Gomez, a criticat fuziunea, afirmând că este un „aranjament” legat de plata de 16 milioane de dolari făcută de Paramount administrației Trump. Aceasta a subliniat că decizia ar putea „diminua libertatea presei” prin „impunerea unor controale fără precedent asupra deciziilor editoriale și a judecății redacționale”.

În discursul său, Carr a adăugat:

„Aprobarea acestei tranzacții va aduce o investiție de 1,5 miliarde de dolari în Paramount, întărind toate aspectele operațiunilor, inclusiv difuzarea.”

Investiții și controverse în streaming și satiră

Aceeași sumă de 1,5 miliarde de dolari a fost recent oferită pentru drepturile globale de streaming ale serialului animat satiric „South Park” pentru următorii 5 ani, prin acordul cu Paramount.

Primul episod, difuzat miercuri și disponibil pe aplicația Paramount+, l-a ironizat pe Trump, portretizându-l ca un autocrat plângăcios, cu un organ genital mic și asociat într-un mod înfiorător cu Satan. Episodul conține de asemenea critici voalate la adresa companiei, pentru înțelegerea cu Trump și anularea emisiunii lui Colbert.

Episodul s-a încheiat printr-un sketch ce ridiculiza zvonurile despre un acord prin care noii proprietari ar fi înlesnit lui Trump 20 de milioane de dolari sub formă de anunțuri publicitare gratuite. Spotul de serviciu public parodiază susținerea lui Trump, înfățișându-l gol, cu un penis vorbitor de dimensiuni mici, în timp ce un narator spune: „Trump, penisul lui este foarte mic, dar dragostea lui pentru noi este mare.”

Alte articole importante
Meta lansează ochelarii Ray-Ban Display de 799 de dolari
Tehnologie
Meta lansează ochelarii Ray-Ban Display de 799 de dolari
Meta a prezentat ochelarii inteligenți Ray-Ban Display, primul model cu display integrat și control prin gesturi. Ochelarii vor fi disponibili în SUA din 30 septembrie. Meta intră pe piața ochelarilor cu display integrat Miercuri, Mark Zuckerberg a dezvăluit oficial ochelarii Meta Ray-Ban Display, primul produs comercial al companiei care integrează un ecran digital. Ochelarii au […]
Rusia va construi o rețea de sateliți care să concureze cu Starlink
Tehnologie
Rusia va construi o rețea de sateliți care să concureze cu Starlink
Rusia va construi o rețea de sateliți pentru a concura cu Starlink. Află mai multe despre această inițiativă ambițioasă. Proiectul, prezentat de autoritățile de la Moscova, vizează consolidarea independenței tehnologice și extinderea accesului la internet prin conexiuni orbitale de mare viteză. Rusia își propune să rivalizeze cu Starlink printr-o rețea de sateliți proprie Rusia pregătește […]
O bancă rusească, prinsă că a deschis birouri în Africa pentru plăți cripto menite să ocolească sancțiunile
Analize
O bancă rusească, prinsă că a deschis birouri în Africa pentru plăți cripto menite să ocolească sancțiunile
O bancă rusească a intrat pe piața africană prin platforma A7. Această platformă a fost dezvoltată de banca de apărare PSB, iar operațiunile au fost lansate oficial în Harare, Zimbabwe, și Lagos, Nigeria. Potrivit publicației Kommersant, inaugurarea a atras atenția prin participarea unor oficiali ruși și africani de rang înalt. Banca rusească, inaugurată cu fast […]
Bulgaria atrage investiții grecești: +466% înainte de euro
Bulgaria atrage investiții grecești: +466% înainte de euro
Investițiile grecești în Bulgaria au crescut cu 466% în ultimii cinci ani. Acest lucru denotă un semn al încrederii regionale în aderarea la moneda europeană unică. Grecia, partener strategic în tranziția Bulgariei către euro La expoziția HELEXPO 2025, unul dintre subiectele centrale a fost viitoarea intrare a Bulgariei în zona euro. Panelul dedicat a adus […]
Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale
Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale
Problemele de la Unilever au explodat public după ce Jerry Greenfield, cofondator al Ben & Jerry’s, a decis să părăsească brandul după aproape 50 de ani. El a acuzat compania-mamă că a redus la tăcere misiunea socială a brandului. Într-o scrisoare publicată de partenerul său, Ben Cohen, Greenfield a declarat că nu mai poate „cu […]
Copiii Sephora: fenomenul preadolescenților care cumpără produse cosmetice, presați de influenceri
Copiii Sephora: fenomenul preadolescenților care cumpără produse cosmetice, presați de influenceri
Copiii Sephora au devenit un fenomen în magazinele cosmetice, în care preadolescenții interacționează intens cu produsele scumpe și influențele sociale digitale. Experiențe șocante cu „copiii Sephora” O anchetă TheGuardian a scos la iveală aspecte alarmante. Jessica, în vârstă de 25 de ani, povestește cum o fetiță de aproximativ 10 ani a alergat la colega ei […]