Prima pagină » Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Lumea afacerilor, uimită de implicarea companiei în tehnologiile spațiale

Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Lumea afacerilor, uimită de implicarea companiei în tehnologiile spațiale

Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Lumea afacerilor, uimită de implicarea companiei în tehnologiile spațiale
Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Foto: YouTube

Într-o mișcare neașteptată, Honda, al doilea mare producător auto din Japonia, a anunțat cu mândrie că a efectuat cu succes un test experimental cu o rachetă spațială reutilizabilă pe insula Hokkaido, în nordul Japoniei. Această performanță marchează o premieră pentru companie, care până acum nu făcuse publice detalii despre implicarea sa în domeniul tehnologiilor spațiale.

Testul revoluționar: Racheta Honda a atins aproape 300 de metri și a aterizat cu succes

Potrivit declarației oficiale a Honda, testul a fost un succes complet. Racheta a atins o altitudine de aproape 300 de metri, după care a revenit și a aterizat în siguranță, marcând prima reușită a companiei în domeniul rachetelor reutilizabile, scrie DW. Această realizare deschide calea către obiectivul ambițios al Honda de a realiza un zbor suborbital până în anul 2029.

Interesant este că, deși Honda anunțase în 2021 că studiază tehnologii spațiale, inclusiv rachete reutilizabile, compania a păstrat tăcerea până la acest moment, surprinzând piața cu acest test concret.

Honda își valorifică expertiza tehnologică în domeniul auto pentru spațiu

În comunicatul său, Honda explică că a decis să abordeze provocarea dezvoltării rachetelor reutilizabile folosind tehnologiile acumulate în dezvoltarea produselor sale diverse, inclusiv sistemele de conducere automată. Această abordare inovatoare reflectă dorința companiei de a extinde impactul tehnologic dincolo de industria auto.

Deși Honda nu a luat încă o decizie privind comercializarea acestei tehnologii, compania consideră că lansarea sateliților cu rachete proprii ar putea aduce beneficii majore în viața de zi cu zi a oamenilor, deschizând noi servicii care să completeze și alte domenii de activitate Honda.

Cererea în creștere pentru „sisteme de date în spațiu”

Honda subliniază că așteptările tot mai mari legate de un „sistem de date în spațiu” vor genera o cerere sporită pentru rachete de lansare a sateliților în următorii ani. Acest lucru face ca investiția în tehnologia rachetelor reutilizabile să fie nu doar un pas tehnologic, ci și o mișcare strategică pentru viitor.

Războiul spațial revine în prim-plan

Istoria rachetelor reutilizabile începe cu NASA, care în anii 1980 a lansat programul Space Shuttle, primul sistem spațial reutilizabil. Acesta folosea rachete care puteau fi recuperate din ocean și renovate, iar naveta spațială ateriza ca un avion.

În prezent, SpaceX, compania lui Elon Musk, domină scena cu rachetele sale reutilizabile care revin în siguranță pe Pământ, revoluționând industria spațială și facilitând dezvoltarea rețelei globale de internet prin satelit Starlink.

Japonia își intensifică eforturile în domeniul spațial
Agenția spațială japoneză JAXA are ca obiectiv să devină un jucător important în lansările sateliților. Guvernul japonez a creat un fond de miliarde de dolari pentru a sprijini companiile private care dezvoltă tehnologii de rachete reutilizabile, stimulând astfel apariția mai multor startup-uri inovatoare în acest domeniu.

Mai mult, rivalul Honda, Toyota, cel mai mare producător auto din lume după vânzări, a anunțat anul acesta investiții în Interstellar Technologies, o companie japoneză specializată în rachete.

Alte articole importante
Președintele EAU și Sam Altman pun bazele unei colaborări în AI
Tehnologie
Președintele EAU și Sam Altman pun bazele unei colaborări în AI
Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan l-a primit la Abu Dhabi pe Sam Altman, directorul general al OpenAI. Discuțiile s-au concentrat pe extinderea cooperării în cercetarea AI și dezvoltarea unor aplicații practice. Emiratele investesc miliarde pentru a deveni lider global în domeniul tehnologiei. Președintele EAU s-a întâlnit cu Sam Altman la Abu Dhabi Președintele Emiratelor […]
De ce vrea Franţa să taxeze mai mult super-bogații
De ce vrea Franţa să taxeze mai mult super-bogații
Franța, patria șampaniei și a luxului, se află din nou în centrul unei dezbateri aprinse privind taxarea marilor averi. O propunere de impozit anual de 2% pentru averile de peste 100 de milioane de euro a divizat scena politică. Franța vrea să impună un impozit pe averile uriașe: soluție sau capcană? Totul a pornit de […]
Piețele europene au deschis săptămână în creștere
Piețele europene au deschis săptămână în creștere
Piețele europene au deschis luni în creștere, pe fondul incertitudinilor din SUA privind un posibil blocaj bugetar. Lufthansa a surprins investitorii cu un plan agresiv de restructurare și investiții.  Piețele europene încep săptămâna cu optimism moderat Luni dimineață, bursele europene au avut o deschidere pozitivă. Indicele pan-european Stoxx 600 a urcat cu aproximativ 0,3% până […]
ANALIZĂ
E netul plin de oameni care se filmează mâncând enorm? Mukbang, o piață de milioane de dolari
E netul plin de oameni care se filmează mâncând enorm? Mukbang, o piață de milioane de dolari
Mukbang, un trend asiatic cu milioane de urmăritori la nivel global, le poate aduce creatorilor până la 300.000 de euro pe lună. Psihologii avertizează asupra riscurilor, care țin de risipă, excese alimentare, depresie și singurătate. Un fenomen născut în Asia devine modă globală Probabil că v-a trecut prin feed măcar un clip cu o tânără […]
Cât câștigă specialiștii în publicitate la Google și Facebook Ads
Cât câștigă specialiștii în publicitate la Google și Facebook Ads
Specialiștii în publicitate online sunt tot mai căutați pe piața muncii din România. Companiile oferă salarii care încep de la 4.000 de lei net și pot ajunge până la 7.000 de lei. Anunțurile de recrutare arată clar că firmele caută candidați orientați spre rezultate, capabili să crească vânzările online. Până la 7.000 de lei pentru […]
ANALIZĂ
Apărarea europeană prinde contur. Germania cheltuie miliarde pentru a reduce dependența de SUA
Analize
Apărarea europeană prinde contur. Germania cheltuie miliarde pentru a reduce dependența de SUA
Apărarea europeană prinde contur odată cu noua strategie a guvernului german, care își schimbă radical politica de securitate. Cancelarul Friedrich Merz a anunțat planuri prin care Berlinul va investi până la 83 de miliarde de euro în arme produse pe continent. Obiectivul este reducerea dependenței de sistemele americane, într-un moment marcat de presiuni directe din […]