Prima pagină » Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Lumea afacerilor, uimită de implicarea companiei în tehnologiile spațiale

Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Lumea afacerilor, uimită de implicarea companiei în tehnologiile spațiale

Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Lumea afacerilor, uimită de implicarea companiei în tehnologiile spațiale
Honda a testat cu succes o rachetă reutilizabilă. Foto: YouTube

Într-o mișcare neașteptată, Honda, al doilea mare producător auto din Japonia, a anunțat cu mândrie că a efectuat cu succes un test experimental cu o rachetă spațială reutilizabilă pe insula Hokkaido, în nordul Japoniei. Această performanță marchează o premieră pentru companie, care până acum nu făcuse publice detalii despre implicarea sa în domeniul tehnologiilor spațiale.

Testul revoluționar: Racheta Honda a atins aproape 300 de metri și a aterizat cu succes

Potrivit declarației oficiale a Honda, testul a fost un succes complet. Racheta a atins o altitudine de aproape 300 de metri, după care a revenit și a aterizat în siguranță, marcând prima reușită a companiei în domeniul rachetelor reutilizabile, scrie DW. Această realizare deschide calea către obiectivul ambițios al Honda de a realiza un zbor suborbital până în anul 2029.

Interesant este că, deși Honda anunțase în 2021 că studiază tehnologii spațiale, inclusiv rachete reutilizabile, compania a păstrat tăcerea până la acest moment, surprinzând piața cu acest test concret.

Honda își valorifică expertiza tehnologică în domeniul auto pentru spațiu

În comunicatul său, Honda explică că a decis să abordeze provocarea dezvoltării rachetelor reutilizabile folosind tehnologiile acumulate în dezvoltarea produselor sale diverse, inclusiv sistemele de conducere automată. Această abordare inovatoare reflectă dorința companiei de a extinde impactul tehnologic dincolo de industria auto.

Deși Honda nu a luat încă o decizie privind comercializarea acestei tehnologii, compania consideră că lansarea sateliților cu rachete proprii ar putea aduce beneficii majore în viața de zi cu zi a oamenilor, deschizând noi servicii care să completeze și alte domenii de activitate Honda.

Cererea în creștere pentru „sisteme de date în spațiu”

Honda subliniază că așteptările tot mai mari legate de un „sistem de date în spațiu” vor genera o cerere sporită pentru rachete de lansare a sateliților în următorii ani. Acest lucru face ca investiția în tehnologia rachetelor reutilizabile să fie nu doar un pas tehnologic, ci și o mișcare strategică pentru viitor.

Războiul spațial revine în prim-plan

Istoria rachetelor reutilizabile începe cu NASA, care în anii 1980 a lansat programul Space Shuttle, primul sistem spațial reutilizabil. Acesta folosea rachete care puteau fi recuperate din ocean și renovate, iar naveta spațială ateriza ca un avion.

În prezent, SpaceX, compania lui Elon Musk, domină scena cu rachetele sale reutilizabile care revin în siguranță pe Pământ, revoluționând industria spațială și facilitând dezvoltarea rețelei globale de internet prin satelit Starlink.

Japonia își intensifică eforturile în domeniul spațial
Agenția spațială japoneză JAXA are ca obiectiv să devină un jucător important în lansările sateliților. Guvernul japonez a creat un fond de miliarde de dolari pentru a sprijini companiile private care dezvoltă tehnologii de rachete reutilizabile, stimulând astfel apariția mai multor startup-uri inovatoare în acest domeniu.

Mai mult, rivalul Honda, Toyota, cel mai mare producător auto din lume după vânzări, a anunțat anul acesta investiții în Interstellar Technologies, o companie japoneză specializată în rachete.

Alte articole importante
Câte centre de date are România și ce loc ocupăm la nivel mondial
Tehnologie
Câte centre de date are România și ce loc ocupăm la nivel mondial
Numărul de centre de date din România este în continuă creștere, pe fondul dezvoltării puternice a sectorului IT. Deși nu ne aflăm în topul mondial, România ocupă totuși un loc important în clasamentele globale, datorită infrastructurii competitive și interesului tot mai mare pentru investiții în acest domeniu. România se află pe locul 29 în lume […]
SUA anulează taxele pentru produsele agricole braziliene
SUA anulează taxele pentru produsele agricole braziliene
SUA au anunțat că vor anula taxele vamale aplicate anumitor produse agricole importate din Brazilia pentru a proteja producătorii interni. Măsura afectează exporturile braziliene și ar putea avea implicații semnificative asupra comerțului bilateral și prețurilor la nivel global. SUA renunță la taxele aplicate produselor agricole din Brazilia Guvernul american a decis să elimine taxele vamale […]
BVB a început ziua pe roşu: acţiunile blue-chip scad cu până la 5%
BVB a început ziua pe roşu: acţiunile blue-chip scad cu până la 5%
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis şedinţa de tranzacţionare în scădere puternică, cu corecţii de până la 5% pe acţiunile blue-chip. Valul de vânzări de pe Wall Street şi tensiunile care au afectat bursele europene s-au propagat rapid şi pe piaţa locală, accentuând presiunea asupra investitorilor. Şoc la deschidere pe BVB: scăderi de până […]
ANALIZĂ
Europa riscă să piardă războiul cu China pe piața PHEV-urilor
Companii
Europa riscă să piardă războiul cu China pe piața PHEV-urilor
Europa se află într-un moment critic în războiul de la distanță cu China pe piața vehiculelor hibride plug-in (PHEV).. Dacă nu va accelera investițiile și inovarea, producătorii auto de pe continent riscă să piardă și mai mult teren într-un segment de piață strategic ce va defini mobilitatea viitorului. Europa sub presiune: China câștigă tot mai […]
China cumpără aur pe ascuns și nu raportează oficial. Cum dă această mișcare peste cap economia globală
China cumpără aur pe ascuns și nu raportează oficial. Cum dă această mișcare peste cap economia globală
China cumpără aur într-un mod care depășește cu mult datele oficiale, ridicând provocări pentru traderii de metale prețioase. Analiștii estimează că achizițiile nepublicate ar putea fi de zece ori mai mari decât cifrele oficiale, scrie FT. Această strategie are scopul de a diversifica rezervele în afara dolarului american. În acest context, sursele reale de cerere […]
Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc
Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc
Magazinele de haine din Moscova trec printr-o prăbușire accelerată, alimentată de scăderea consumului, pierderile companiilor și schimbările drastice din comportamentul rușilor. Jumătate dintre magazinele închise în centrele comerciale aparțin segmentului de îmbrăcăminte și încălțăminte, semnalând una dintre cele mai severe crize de retail din ultimii ani. O criză care lovește direct magazinele de modă din […]