Prima pagină » Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

În timp ce Germania rămâne epicentrul industriei auto europene, producătorii din China de automobile se confruntă cu dificultăți în a câștiga încrederea pieței locale.

Deși au fost investite sume considerabile pentru expansiunea în Europa, rezultatele sunt totuși modeste, iar dealerii auto din această țară devin tot mai sceptici cu privire la potențialul acestor mărci, în pofida ofertei atrăgătoare de tehnologii avansate și prețuri competitive.

Mașinile produse în China au avut o cotă de piață de doar 1,5%

Pe fondul unei piețe în ușoară scădere, în special pe segmentul vehiculelor electrice (EV), prezența brandurilor chinezești precum BYD sau SAIC este sub așteptări. În primul trimestru din 2025, producătorii din China au însumat doar 1,5% din totalul vânzărilor de automobile din Germania, o creștere ușoară, dar insuficientă în raport cu așteptările și promisiunile.

„Mărcile chineze nu mai sunt văzute ca o salvare”, afirmă Stefan Reindl de la Institutul pentru Industria Auto, citat de revista Automobilwoche. Acesta explică faptul că marii constructori europeni au reacționat prompt, corectându-și greșelile și lipsurile și lansând modele mai accesibile și sisteme de infotainment mai performante, un domeniu unde chinezii aveau un avantaj inițial.

Spre exemplu, BYD, în încercarea de a se adapta la cerințele europene, a anunțat că va lansa versiuni hibride pentru toate modelele sale electrice până în 2026. Însă, în Germania, piața reacționează lent, astfel că, în primele patru luni ale anului, constructorul chinez a vândut sub 2.800 de vehicule, departe de obiectivul ambițios de 50.000 de unități anual. De asemenea, alți producători precum NIO, Leapmotor și Xpeng au rezultate și mai slabe, cu vânzări care abia ating câteva sute de unități.

Brandurile europene vs. competiția chineză

Un obstacol major pentru constructorii chinezi îl reprezintă atașamentul cumpărătorilor față de mărcile consacrate. Potrivit analistului auto Matthias Schmidt, citat de Automotive News, identitatea, istoricul unui brand și conexiunea cu acesta continuă să aibă o influență semnificativă asupra deciziei de cumpărare în Europa. În acest context, avantajele de preț sau dotările tehnice nu sunt suficiente pentru a compensa lipsa de notorietate și incertitudinile privind valoarea de revânzare.

Această barieră culturală și comercială s-a dovedit greu de depășit. Nici lansările spectaculoase pe care mărcile chineze le-au făcut la saloanele auto europene și nici promisiunile legate de inovație nu au reușit să convingă publicul larg.

În timp ce în China mașinile inteligente și accesibile sunt tot mai numeroase, pe Bătrânul Continent, acestea par să fi sosit prea târziu, iar avantajul tehnologic s-a erodat rapid pe fondul reacției rapide a producătorilor tradiționali. Cu atâtmai mult cu cât aproape orice constructor cu vechime deține o gamă de modele mult mai solidă, atât pe segmentul EV-urilor, cât și al HEV-urilor.

Perspectivele pentru viitor rămân rezervate

Chiar dacă investițiile continuă, așteptările sunt totuși temperate. Stefan Reindl estimează că, în următorii cinci ani, producătorii chinezi ar trebui să se declare mulțumiți dacă vor avea o cotă de piață de doar 1% obținută individual.

Între timp, branduri precum MG, care este parte a grupului SAIC, conduc modest plutonul, cu puțin peste 7.000 de unități vândute între ianuarie și aprilie 2025, comparativ cu BYD, care a vândut mai puțin de 2.800 de mașini, deși așteptările vizau pragul de 50.000 în acest an.

Confruntate cu lipsa de recunoaștere, reticența dealerilor, dar și cu competiția tot mai acerbă a brandurilor europene, mărcile auto chineze se văd nevoite să-și regândească strategia de penetrare a pieței dacă doresc cu adevărat să devină o forță în industria auto continentală.

Alte articole importante
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România va achiziționa din Olanda 18 avioane F-16 Fighting Falcon la un preț simbolic de 1 euro, pentru a-și întări apărarea aeriană. Aeronavele vor fi folosite pentru antrenarea piloților la Centrul European de Instruire F-16 de la baza aeriană Fetești, care se consolidează astfel ca un hub regional al aviației aliate. România își întărește flota […]
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Companiile de inteligență artificială caută intensiv ingineri de implementare în avans/forward-deployed, specialiști care pot programa și interacționa direct cu clienții. OpenAI, Anthropic și Cohere recrutează astfel de profesioniști pentru a accelera adoptarea modelelor AI în afaceri. Scopul este creșterea veniturilor prin instalarea experților direct în companii, pentru personalizarea tehnologiilor AI. Echipele de ingineri dislocați în […]
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin, torpila nucleară Poseidon, în legătură cu care președintele rus a anunțat teste „reușite” săptămâna aceasta, nu poate provoca un „tsunami radioactiv”. Acesta, conform experților în domeniul nuclear, nu ar putea mătura coastele inamicilor Rusiei. Contrar propagandei de stat, afirmațiile sunt considerate exagerate. Anunțul despre arma apocalipsei și promisiunile propagandei Putin […]
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Tehnologie
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Arabia Saudită își transformă averea acumulată din petrol într-o nouă sursă strategică de putere – inteligența artificială. Regatul condus de prințul moștenitor Mohammed bin Salman lansează un plan uriaș pentru a face din țară al treilea pol global al AI, după Statele Unite și China. Proiectul este condus de compania Humain şi are o valoare […]
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
Tehnologie
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
eMAG, cel mai mare retailer online din România, anunță lansarea primului agent de shopping bazat pe inteligență artificială dezvoltat integral în România. Noul instrument va combina funcționalitatea aplicației clasice cu puterea conversațională a AI. eMAG devine primul retailer român care integrează un agent AI Luni, în cadrul unui eveniment oficial, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a […]
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
Retailerul britanic Marks & Spencer, lider pe piața lenjeriei din Regatul Unit, a lansat o nouă gamă de boxeri masculini. Aceștia sunt concepuți pentru a oferi „un plus de încredere purtătorilor”, conform reclamelor. Noutatea, prezentată ca echivalentul masculin al sutienului push-up, a fost anunțată sub denumirea de „pantaloni de susținere secretă/secret support pants”. Produsele sunt […]