Prima pagină » Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

În timp ce Germania rămâne epicentrul industriei auto europene, producătorii din China de automobile se confruntă cu dificultăți în a câștiga încrederea pieței locale.

Deși au fost investite sume considerabile pentru expansiunea în Europa, rezultatele sunt totuși modeste, iar dealerii auto din această țară devin tot mai sceptici cu privire la potențialul acestor mărci, în pofida ofertei atrăgătoare de tehnologii avansate și prețuri competitive.

Mașinile produse în China au avut o cotă de piață de doar 1,5%

Pe fondul unei piețe în ușoară scădere, în special pe segmentul vehiculelor electrice (EV), prezența brandurilor chinezești precum BYD sau SAIC este sub așteptări. În primul trimestru din 2025, producătorii din China au însumat doar 1,5% din totalul vânzărilor de automobile din Germania, o creștere ușoară, dar insuficientă în raport cu așteptările și promisiunile.

„Mărcile chineze nu mai sunt văzute ca o salvare”, afirmă Stefan Reindl de la Institutul pentru Industria Auto, citat de revista Automobilwoche. Acesta explică faptul că marii constructori europeni au reacționat prompt, corectându-și greșelile și lipsurile și lansând modele mai accesibile și sisteme de infotainment mai performante, un domeniu unde chinezii aveau un avantaj inițial.

Spre exemplu, BYD, în încercarea de a se adapta la cerințele europene, a anunțat că va lansa versiuni hibride pentru toate modelele sale electrice până în 2026. Însă, în Germania, piața reacționează lent, astfel că, în primele patru luni ale anului, constructorul chinez a vândut sub 2.800 de vehicule, departe de obiectivul ambițios de 50.000 de unități anual. De asemenea, alți producători precum NIO, Leapmotor și Xpeng au rezultate și mai slabe, cu vânzări care abia ating câteva sute de unități.

Brandurile europene vs. competiția chineză

Un obstacol major pentru constructorii chinezi îl reprezintă atașamentul cumpărătorilor față de mărcile consacrate. Potrivit analistului auto Matthias Schmidt, citat de Automotive News, identitatea, istoricul unui brand și conexiunea cu acesta continuă să aibă o influență semnificativă asupra deciziei de cumpărare în Europa. În acest context, avantajele de preț sau dotările tehnice nu sunt suficiente pentru a compensa lipsa de notorietate și incertitudinile privind valoarea de revânzare.

Această barieră culturală și comercială s-a dovedit greu de depășit. Nici lansările spectaculoase pe care mărcile chineze le-au făcut la saloanele auto europene și nici promisiunile legate de inovație nu au reușit să convingă publicul larg.

În timp ce în China mașinile inteligente și accesibile sunt tot mai numeroase, pe Bătrânul Continent, acestea par să fi sosit prea târziu, iar avantajul tehnologic s-a erodat rapid pe fondul reacției rapide a producătorilor tradiționali. Cu atâtmai mult cu cât aproape orice constructor cu vechime deține o gamă de modele mult mai solidă, atât pe segmentul EV-urilor, cât și al HEV-urilor.

Perspectivele pentru viitor rămân rezervate

Chiar dacă investițiile continuă, așteptările sunt totuși temperate. Stefan Reindl estimează că, în următorii cinci ani, producătorii chinezi ar trebui să se declare mulțumiți dacă vor avea o cotă de piață de doar 1% obținută individual.

Între timp, branduri precum MG, care este parte a grupului SAIC, conduc modest plutonul, cu puțin peste 7.000 de unități vândute între ianuarie și aprilie 2025, comparativ cu BYD, care a vândut mai puțin de 2.800 de mașini, deși așteptările vizau pragul de 50.000 în acest an.

Confruntate cu lipsa de recunoaștere, reticența dealerilor, dar și cu competiția tot mai acerbă a brandurilor europene, mărcile auto chineze se văd nevoite să-și regândească strategia de penetrare a pieței dacă doresc cu adevărat să devină o forță în industria auto continentală.

Alte articole importante
Modelele de inteligență artificială „halucinează” din ce în ce mai mult pe măsură ce devin mai avansate
Tehnologie
Modelele de inteligență artificială „halucinează” din ce în ce mai mult pe măsură ce devin mai avansate
Avansarea continuă a tehnologiilor de inteligență artificială face ca modelele devin tot mai sofisticate și capabile să genereze conținut complex și variat. Totuși, această evoluție aduce și provocări, printre care se numără fenomenul cunoscut sub denumirea de „halucinație” a acestor modele. În esență, modelele de AI „halucinează” atunci când produc informații false, inexacte sau imaginare, […]
Forțele Navale Române investesc 1,7 miliarde de lei în drone aeriene, maritime și submersibile
Forțele Navale Române investesc 1,7 miliarde de lei în drone aeriene, maritime și submersibile
Forțele Navale Române își modernizează capacitățile militare prin achiziționarea unor sisteme de drone aeriene, maritime și submersibile în valoare de 1,7 miliarde de lei. Noile echipamente vor spori capacitățile de supraveghere, de recunoaștere și de intervenție ale armatei în zona Mării Negre. Achiziții strategice: Forțele Navale își modernizează flota cu sisteme de drone de ultimă […]
România și alte 17 țări din UE vor împrumuturi pentru apărare de 150 miliarde de euro
România și alte 17 țări din UE vor împrumuturi pentru apărare de 150 miliarde de euro
România, alături de alte 17 state membre ale UE, și-a exprimat interesul pentru obținerea unor împrumuturi destinate industriei de apărare. Inițiativa face parte din programul SAFE, un instrument european prin care pot fi mobilizate până la 150 de miliarde de euro pentru consolidarea apărării la nivelul Uniunii Europene. UE: 18 state membre, inclusiv România, solicită […]
Coreea de Sud joacă totul pe spațiu și urmărește intrarea în top 5 mondial până în 2045
Coreea de Sud joacă totul pe spațiu și urmărește intrarea în top 5 mondial până în 2045
Coreea de Sud vede spațiul cosmic ca pe o nouă scenă de afirmare națională și vizează top 5 global până în 2045. Dar între ambiție și realitate, Seulul se lovește de blocaje industriale, întârzieri și riscuri strategice. Înființată în mai 2024, Korea AeroSpace Administration (KASA) reprezintă instrumentul-cheie prin care Seulul intenționează să rupă definitiv cu […]
Trump lovește din nou: tarife vamale de până la 41% pentru importurile din zeci de țări (VIDEO)
Trump lovește din nou: tarife vamale de până la 41% pentru importurile din zeci de țări (VIDEO)
Donald Trump a semnat un nou decret prezidențial prin care impune majorări semnificative de tarife vamale pentru zeci de țări. Măsura, care este menită să reducă deficitul comercial al Statelor Unite, vizează inclusiv aliați importanți precum Uniunea Europeană, Japonia și Coreea de Sud. Donald Trump impune tarife vamale între 10% și 41% pentru importuri din […]
Benzina și motorina sar în aer după creșterea accizelor și a TVA-ului. Motorina se apropie de pragul psihologic de 8 lei/litru
Benzina și motorina sar în aer după creșterea accizelor și a TVA-ului. Motorina se apropie de pragul psihologic de 8 lei/litru
Începând cu 1 august 2025, șoferii români resimt direct în buzunar cele mai recente măsuri fiscale: accizele la carburanți au fost majorate cu 10%, iar TVA-ul a crescut de la 19% la 21%. La doar câteva minute de la miezul nopții, benzina și motorina au crescut abrupt, iar motorina se apropie periculos de pragul de […]