Prima pagină » Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

Încrederea clienților în mărcile auto din China pe cea mai mare piață europeană scade semnificativ

În timp ce Germania rămâne epicentrul industriei auto europene, producătorii din China de automobile se confruntă cu dificultăți în a câștiga încrederea pieței locale.

Deși au fost investite sume considerabile pentru expansiunea în Europa, rezultatele sunt totuși modeste, iar dealerii auto din această țară devin tot mai sceptici cu privire la potențialul acestor mărci, în pofida ofertei atrăgătoare de tehnologii avansate și prețuri competitive.

Mașinile produse în China au avut o cotă de piață de doar 1,5%

Pe fondul unei piețe în ușoară scădere, în special pe segmentul vehiculelor electrice (EV), prezența brandurilor chinezești precum BYD sau SAIC este sub așteptări. În primul trimestru din 2025, producătorii din China au însumat doar 1,5% din totalul vânzărilor de automobile din Germania, o creștere ușoară, dar insuficientă în raport cu așteptările și promisiunile.

„Mărcile chineze nu mai sunt văzute ca o salvare”, afirmă Stefan Reindl de la Institutul pentru Industria Auto, citat de revista Automobilwoche. Acesta explică faptul că marii constructori europeni au reacționat prompt, corectându-și greșelile și lipsurile și lansând modele mai accesibile și sisteme de infotainment mai performante, un domeniu unde chinezii aveau un avantaj inițial.

Spre exemplu, BYD, în încercarea de a se adapta la cerințele europene, a anunțat că va lansa versiuni hibride pentru toate modelele sale electrice până în 2026. Însă, în Germania, piața reacționează lent, astfel că, în primele patru luni ale anului, constructorul chinez a vândut sub 2.800 de vehicule, departe de obiectivul ambițios de 50.000 de unități anual. De asemenea, alți producători precum NIO, Leapmotor și Xpeng au rezultate și mai slabe, cu vânzări care abia ating câteva sute de unități.

Brandurile europene vs. competiția chineză

Un obstacol major pentru constructorii chinezi îl reprezintă atașamentul cumpărătorilor față de mărcile consacrate. Potrivit analistului auto Matthias Schmidt, citat de Automotive News, identitatea, istoricul unui brand și conexiunea cu acesta continuă să aibă o influență semnificativă asupra deciziei de cumpărare în Europa. În acest context, avantajele de preț sau dotările tehnice nu sunt suficiente pentru a compensa lipsa de notorietate și incertitudinile privind valoarea de revânzare.

Această barieră culturală și comercială s-a dovedit greu de depășit. Nici lansările spectaculoase pe care mărcile chineze le-au făcut la saloanele auto europene și nici promisiunile legate de inovație nu au reușit să convingă publicul larg.

În timp ce în China mașinile inteligente și accesibile sunt tot mai numeroase, pe Bătrânul Continent, acestea par să fi sosit prea târziu, iar avantajul tehnologic s-a erodat rapid pe fondul reacției rapide a producătorilor tradiționali. Cu atâtmai mult cu cât aproape orice constructor cu vechime deține o gamă de modele mult mai solidă, atât pe segmentul EV-urilor, cât și al HEV-urilor.

Perspectivele pentru viitor rămân rezervate

Chiar dacă investițiile continuă, așteptările sunt totuși temperate. Stefan Reindl estimează că, în următorii cinci ani, producătorii chinezi ar trebui să se declare mulțumiți dacă vor avea o cotă de piață de doar 1% obținută individual.

Între timp, branduri precum MG, care este parte a grupului SAIC, conduc modest plutonul, cu puțin peste 7.000 de unități vândute între ianuarie și aprilie 2025, comparativ cu BYD, care a vândut mai puțin de 2.800 de mașini, deși așteptările vizau pragul de 50.000 în acest an.

Confruntate cu lipsa de recunoaștere, reticența dealerilor, dar și cu competiția tot mai acerbă a brandurilor europene, mărcile auto chineze se văd nevoite să-și regândească strategia de penetrare a pieței dacă doresc cu adevărat să devină o forță în industria auto continentală.

Alte articole importante
Cum a transformat China inteligența artificială într-un motor economic și social puternic
Analize
Cum a transformat China inteligența artificială într-un motor economic și social puternic
În timp ce în Occident mulți se joacă cu ChatGPT și alte aplicații AI, în China inteligența artificială nu este doar un instrument de divertisment sau experiment, ci o adevărată mașinărie economică ce mișcă sume uriașe de bani și transformă viața cotidiană. De ani buni, guvernul chinez a integrat AI în toate sectoarele statului, iar […]
Aurul, noul „activ fără risc”, înlocuiește dolarul și titlurile de stat americane, pe fondul tensiunilor Israel-Iran
Aurul, noul „activ fără risc”, înlocuiește dolarul și titlurile de stat americane, pe fondul tensiunilor Israel-Iran
Aurul a atins, vineri, un nou maxim istoric, în contextul intensificării conflictului militar dintre Iran și Israel, care a determinat investitorii să caute refugiu în active considerate sigure. Creșterea accelerată a prețului metalului prețios sugerează o reconfigurare a percepției asupra activelor fără risc – iar aurul pare să înlocuiască tradiționalele titluri de stat americane și […]
Până la urmă, cât de popular este Donald Trump? O radiografie a opiniei publice în al doilea mandat
Până la urmă, cât de popular este Donald Trump? O radiografie a opiniei publice în al doilea mandat
La mai puțin de cinci luni de la revenirea în Biroul Oval, Donald Trump a provocat deja ample schimbări în sistemul comercial global, a aplicat tăieri severe în aparatul federal și a deschis multiple conflicte, de la cele cu sistemul judiciar american, până la dispute cu lideri internaționali. Nu e surprinzător, deci, că și-a făcut […]
Ați înțeles că toate căutările Meta au devenit publice?
Tehnologie
Ați înțeles că toate căutările Meta au devenit publice?
Cum te-ai simți dacă istoricul căutărilor tale pe Internet ar fi făcut public și ar deveni, practic, accesibil tuturor? Asta s-ar putea întâmpla în cazul utilizatorilor Meta AI, fără ca aceștia să fie pe deplin conștienți, deoarece solicitările adresate instrumentului de inteligență artificială – împreună cu răspunsurile primite – sunt publicate într-un flux vizibil publicului […]
Guvernul britanic îl amenință pe Roman Abramovich cu un proces pentru vânzarea clubului Chelsea
Guvernul britanic îl amenință pe Roman Abramovich cu un proces pentru vânzarea clubului Chelsea
Guvernul Regatului Unit a anunțat că este pregătit să îl dea în judecată pe fostul proprietar al clubului de fotbal Chelsea, Roman Abramovich, pentru a se asigura că suma obținută din vânzarea clubului, în valoare de 2,5 miliarde de lire sterline, va ajunge cu adevărat în Ucraina, pentru sprijin umanitar. Această decizie vine după ce […]
Africa renaște. Femeile, rețeta secretă a boomului imobiliar din Somalia
Africa renaște. Femeile, rețeta secretă a boomului imobiliar din Somalia
Construcțiile înfloresc în capitala Somaliei. Pe măsură ce Mogadishu renaște literalmente din cenușa trecutului său violent, orașul oferă oportunități neașteptate pentru femei, transmite BBC. Femeile reprezintă doar 5% dintre inginerii din Somalia, iar mentoratul este rar, într-o țară cu structură profund patriarhală. Densitatea populației în Capitală este în creștere, alimentată de migrațiile cauzate de secetă […]