Prima pagină » Puloverele cu inscripția URSS (CCCP), ca cel purtat de Serghei Lavrov la summitul din Alaska, s-au vândut ca pâinea caldă

Puloverele cu inscripția URSS (CCCP), ca cel purtat de Serghei Lavrov la summitul din Alaska, s-au vândut ca pâinea caldă

Puloverele cu inscripția URSS (CCCP), ca cel purtat de Serghei Lavrov la summitul din Alaska, s-au vândut ca pâinea caldă
Puloverele „URSS / CCCP” s-au vândut ca pâinea caldă. Foto: Captură 5-tv.ru

Serghei Lavrov, ministrul rus de Externe, a făcut recent furori cu o alegere vestimentară aparte, purtând un pulover alb inscripționat cu literele „СССР”, acronimul rusesc pentru „URSS” (Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste). Acest detaliu vestimentar a fost observat imediat la sosirea sa în Anchorage, Alaska, pentru summitul mult-așteptat dintre președinții Vladimir Putin și Donald Trump.

Îmbrăcat într-un mod neobișnuit pentru un diplomat de rang înalt — blugi albaștri, o jachetă neagră și faimosul pulover — Lavrov a transmis un mesaj cu multiple conotații, așa cum au remarcat atât presa internațională, cât și experții.

Mesajele puternice transmise prin simplitatea puloverului

Designerul brandului rusesc SelSovet, Ekaterina Varlakova, a declarat că preluarea puloverului de către ministrul Lavrov a fost o surpriză pentru echipa sa, dar și o mare onoare.

„Am presupus că puloverul va ajunge la Sergei Viktorovich (Lavrov), dar nu am știut cu siguranță. Este un motiv de o imensă mândrie. El este unul dintre cei mai respectați politicieni din lume”, a spus Varlakova într-un interviu acordat canalului de televiziune 5-tv.ru.

Reacția publicului a fost fulgerătoare: stocurile de pulovere cu inscripția „URSS” s-au vândut integral în doar câteva ore. Astfel, „puloverul Lavrov” a devenit un articol disponibil doar pe baza precomenzilor, cu un timp de așteptare de până la o lună și jumătate.

Cum caracterizează presa și experții această alegere vestimentară?

Conform relatărilor CNN și altor instituții de presă, alegerea lui Lavrov nu este întâmplătoare. Acest pulover reprezintă o nostalgie vizibilă pentru perioada în care Rusia era considerată o mare putere mondială, similară cu epoca Războiului Rece. mesajul este unul al mândriei și al reafirmării statutului Rusiei în geopolitică, o versiune Kremlinului pentru sloganul „Make Russia Great Again”.

Pentru Moscova, acest simbol reflectă nu faptul că este vorba de o revenire la comunism, ci mai degrabă o dorință de afirmare imperială. Lavrov și alți membri ai delegației ruse, cu origini în perioada sovietică, încearcă să transmită o imagine a Rusiei ca superputere, în continuare relevantă în peisajul internațional.

Reacțiile și comentariile din mass-media și mediul diplomatic

În fața summitului, au existat proteste în Anchorage împotriva prezenței Rusiei și a lui Putin, iar puloverul purtat de Lavrov a fost interpretat de unii ca o provocare subtilă. Olga Skabeeva, prezentatoare la televiziunea de stat din Rusia, a evidențiat alegerea ca pe o „răspuns perfect” adresat manifestanților pro-ucraineni.

Pe platforma X, fostul ministru de Externe al Lituaniei Gabrielius Landsbergis a ironizat ținuta lui Lavrov, scriind: „«Dați-ne jumătate din Ucraina și promitem că vom înceta», spune negociatorul care poartă pulover cu URSS.”

În mediul rus, puloverul este un obiect de cult, iar brandul SelSovet care îl produce combină elemente istorice și lingvistice, numele său venind de la „Selskii Soviet”, primăria tradițională din perioada sovietică, dar cu un joc de cuvinte în engleză („to sell” – a vinde).

Detalii despre pulover și disponibilitatea sa pe piață

Puloverul Lavrov este disponibil pe site-ul distribuitorilor la prețul de aproximativ 11.000 de ruble (aproximativ 120 de euro). Este un model simplu, cu guler rotund, manșete pe mâneci și talie, realizat din material confortabil, fiind potrivit pentru o vestimentație casual.

După apariția ministrului la summit, cererea a explodat și mulți clienți au rămas fără posibilitatea de a-l achiziționa imediat. Unii au relatat că au venit special pentru acest pulover, dar l-au găsit epuizat. Alții intenționează să facă precomandă pentru ei sau pentru rude apropiate care sunt admiratori ai lui Lavrov.

Puiul de Kiev, în meniu

Pe lângă declarațiile de imagine prin vestimentație, Rusia a folosit și alte mijloace considerate provocatoare în perioada premergătoare Summitului de la Alaska. De exemplu, presa rusă a semnalat alegerea unui meniu cu preparate tradiționale ucrainene, cum ar fi puiul Kiev (chicken Kyiv), servit delegației ruse în avion. Aceasta a fost văzută ca o altă formă de trolling politic în cadrul negocierilor tensionate.

Condițiile de cazare pentru presa rusă la summit

Într-un contrast dur cu imaginea de putere pe care încearcă să o afișeze, jurnaliștii ruși care au însoțit delegația la summit s-au plâns de condiții spartane. Aceștia au fost cazați în fostul stadion de hochei pe gheață din Anchorage, transformat temporar în spital de campanie similar cu cele din perioada COVID-19, cu paturi militare donate de Crucea Roșie, în condiții ce au fost descrise drept „spartane” și „modeste”.

Alte articole importante
Suedia, model într-un nou proiect european de stimulare a investițiilor populației
Suedia, model într-un nou proiect european de stimulare a investițiilor populației
Uniunea Europeană vrea să elibereze trilioane de euro din economiile populației stimulând investițiile pe piețele de capital. Reprezentanții europeni spun că blocul urmărește să le ofere cetățenilor „o gamă mai largă de instrumente și cunoștințe pentru a-și investi economiile în moduri care să le aducă beneficii directe pentru economia personală, în timp ce stimulează simultan peisajul […]
ROBOR stagnează, dar IRCC pregătește noi scumpiri la rate – ce urmează pentru milioane de debitori
ROBOR stagnează, dar IRCC pregătește noi scumpiri la rate – ce urmează pentru milioane de debitori
După luni întregi de fluctuații, indicii ROBOR par să fi intrat într-o perioadă de stagnare: 6,60% pentru ROBOR la 3 luni și 6,75% pentru cel la 6 luni. Însă, în timp ce debitorii care au contractat credite înainte de 2019 respiră temporar ușurați, clienții cu împrumuturi legate de IRCC trebuie să se pregătească pentru o […]
Meta își reorganizează divizia AI pentru a patra oară în șase luni
Companii
Meta își reorganizează divizia AI pentru a patra oară în șase luni
Meta Platforms a anunțat că își reorganizează divizia de inteligență artificială (AI) pentru a patra oară în ultimele șase luni. Această mișcare strategică vine pe fondul intensificării competiției din Silicon Valley pentru dezvoltarea AI și al planurilor companiei de a avansa în domeniul inteligenței artificiale generale. Meta confirmă a patra reorganizare a diviziei de inteligență […]
Cohere atrage o nouă finanțare și ajunge la o evaluare de 6,8 miliarde de dolari
Companii
Cohere atrage o nouă finanțare și ajunge la o evaluare de 6,8 miliarde de dolari
Cohere a atins o evaluare de 6,8 miliarde de dolari după o nouă rundă de finanțare, consolidându-și poziția în domeniul AI pentru companii. Investitorii existenți, între care AMD, Nvidia și Salesforce, și-au majorat implicarea, semnalând încrederea continuă în creșterea și strategia companiei. Cohere atrage o finanțare 500 milioane de dolari, ajungând la o evaluare de […]
Sam Altman, CEO OpenAI, vrea să investească trilioane de dolari în infrastructura necesară dezvoltării AI
Tehnologie
Sam Altman, CEO OpenAI, vrea să investească trilioane de dolari în infrastructura necesară dezvoltării AI
CEO-ul OpenAI, Sam Altman, vrea să investească sume astronomice – chiar trilioane de dolari – în infrastructura necesară dezvoltării inteligenței artificiale. Deși ideea este criticată de mai mulți economiști, Altman crede că este singura cale prin care omenirea va valorifica potențialul uriaș al AI.  Sam Altman vrea să investească trilioane de dolari în viitorul AI […]
PepsiCo își dezvăluie strategia pentru a contracara puterea de negociere a retailerilor
PepsiCo își dezvăluie strategia pentru a contracara puterea de negociere a retailerilor
Gigantul PepsiCo, unul dintre cei mai mari producători globali de alimente și băuturi, avertizează că puterea de negociere tot mai mare a marilor lanțuri de magazine și ascensiunea comerțului electronic reprezintă o amenințare directă asupra afacerilor sale. În acest context, compania explorează soluții prin care să ajungă direct la consumator, fără intermediari, deschizând un nou […]