Prima pagină » Reclamele Meta stârnesc revoltă. Părinții, indignati de folosirea imaginilor cu școlărițe pentru promovarea Threads

Reclamele Meta stârnesc revoltă. Părinții, indignati de folosirea imaginilor cu școlărițe pentru promovarea Threads

Reclamele Meta stârnesc revoltă. Părinții, indignati de folosirea imaginilor cu școlărițe pentru promovarea Threads
Reclamele la Meta cu școlărițe stârnesc revoltă. Foto: Facebook

Reclamele Meta au provocat indignare după ce fotografiile școlărițelor au fost folosite pentru a promova platforma Threads unui bărbat adult. Părinții au descris situația drept „șocantă” și „deranjantă”. Fotografiile au fost postate inițial de părinți pe Instagram pentru a marca începutul școlii, scrie The Guardian.

Un bărbat de 37 de ani a observat că postările sugerând „Get Threads” apăreau în feedul său Instagram. Aceste postări conțineau fete în uniformă școlară, cu fețele și, în multe cazuri, numele vizibile.

„Postările păreau intenționat provocatoare și exploatatoare pentru copii și familiile implicate”, a spus el.

Reacția părinților la reclamele Meta

Tatăl unei fete de 13 ani care apărea într-una dintre postări a spus: „Este absolut scandaloasă”. Imaginile prezentau fete cu fuste scurte și picioarele goale sau în ciorapi.

„Când am aflat că imaginea fiicei mele a fost folosită într-un mod sexualizat de o companie uriașă pentru a promova un produs, am fost dezgustat”, a spus el.

Meta, compania de 2 trilioane de dolari din Menlo Park, California, a afirmat că imaginile nu încalcă politicile sale. Compania susține că postările publice pot fi folosite pentru recomandarea Threads conform standardelor comunitare și ghidurilor de recomandare.

Cum funcționează reclamele Meta

Sistemele Meta nu recomandă postări ale adolescenților, însă aceste postări proveneau de la conturi adulte setate public. Bărbatul a observat că toate reclamele includeau doar fete școlărițe, creând astfel un „aspect de sexualizare”.

O mamă a unei fete de 15 ani, a cărei fotografie a fost folosită într-o postare promoțională cu butonul „Get Threads”, a declarat:

„Era doar o poză cu fiica mea mergând la școală. Nu aveam idee că Instagram o va folosi în promovare. Este absolut dezgustător. Este minoră.”

Ea a adăugat că nu ar fi permis niciodată folosirea imaginii fiicei sale:

„Nu aș fi lăsat nici pentru bani o fată în uniformă școlară să fie folosită pentru a atrage oameni pe platformă”. Postarea inițială, cu 267 de urmăritori, a fost vizualizată aproape de 7.000 de persoane, 90% fiind bărbați peste 44 de ani.

Exploatarea intenționată a imaginilor

O altă mamă a unei fete de 13 ani a declarat:

„Meta a făcut totul intenționat, fără să ne informeze, doar pentru a genera conținut. Este disprețuitor. Cine răspunde pentru folosirea acestor imagini pentru reclame destinate adulților?”

Meta susține că astfel de postări sunt „instrumente de recomandare” și că postările publice pot fi folosite pentru promovarea platformei. Un purtător de cuvânt a declarat:

„Imaginile nu încalcă politicile noastre și sunt fotografii de întoarcere la școală postate public de părinți. Sistemele noastre asigură că postările adolescenților nu sunt recomandate, iar utilizatorii pot controla dacă Meta le sugerează postările publice”.

Perspectiva unui utilizator adult

Bărbatul care a primit reclamele Meta a spus:

„Timp de câteva zile am primit repetat reclame pentru Threads care prezentau exclusiv imagini cu fiicele părinților în uniformă, unele cu numele lor. Ca părinte, consider că este profund nepotrivit ca Meta să refolosească aceste postări pentru adulți.”

El a adăugat că nu postase sau nu apreciase imagini similare înainte de a primi reclamele Meta.

„Să arăți astfel de conținut ca fiind popular sau în trend pare intenționat provocator și exploatator, punând siguranța online a copiilor în pericol.”

Reacții ale experților și autorităților

Beeban Kidron, membru independent al Camerei Lorzilor și activist pentru drepturile copiilor, a spus:

„Folosirea fetelor de vârstă școlară ca momeală pentru promovarea unui serviciu comercial este un nivel scăzut chiar și pentru Meta. La fiecare oportunitate, compania prioritizează profitul față de siguranță și creșterea în defavoarea dreptului la intimitate al copiilor.”

Ea a cerut Ofcom să analizeze dacă măsurile recente pentru prevenirea contactului necunoscut cu copiii clarifică faptul că „companiile nu pot folosi imagini sexualizate ale copiilor ca momeală pentru bărbați necunoscuți”. Codurile Ofcom privind pericolele ilegale online interzic vizibilitatea profilurilor, locațiilor și conexiunilor copiilor pentru alte persoane.

Setările de recomandare Meta

Sistemul Meta permite ca postările publice să fie sugerate pe Facebook sau Instagram pentru a facilita descoperirea și interacțiunea. Aceste sugestii pot fi dezactivate sau profilul Threads poate fi setat privat.

Alte articole importante
Google integrează Gemini direct în browserul Chrome
Companii
Google integrează Gemini direct în browserul Chrome
Google integrează Gemini direct în browserul Chrome, marcând un pas decisiv către transformarea navigării web prin inteligență artificială. Mișcarea vine într-un moment în care browserele AI câștigă tot mai mult teren și aspiră să devină soluții mainstream pentru utilizatori. Google integrează Gemini în Chrome transformând experiența de navigare Google aduce o serie de noutăți majore […]
ANALIZĂ
Fidelis și Tezaur atrag 37 miliarde lei în 2025
Fidelis și Tezaur atrag 37 miliarde lei în 2025
Trezoreria Statului a atins un record de finanțare prin programele Fidelis și Tezaur, totalizând 37 miliarde lei. Oficialii spun că Ministerul Finanțelor este bine pregătit pentru volatilitatea piețelor. Fidelis și Tezaur, pilonii finanțării interne Potrivit lui Ștefan Nanu, Director General al Trezoreriei Statului, anul 2025 marchează un nou record pe piața titlurilor de stat destinate […]
ANALIZĂ
Bursa de Valori Bucureşti „câștigă altitudine”, dar nu „fără trepidații”. Alexandru Petrescu, ASF:  „Am reuşit să atragem şi atenţia investitorilor”
Bursa de Valori Bucureşti „câștigă altitudine”, dar nu „fără trepidații”. Alexandru Petrescu, ASF: „Am reuşit să atragem şi atenţia investitorilor”
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a continuat să câştige altitudine, dar nu fără „trepidaţii”, a declarat marți președintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Alexandru Petrescu. Piața de capital din România a bifat, în 2025, mai multe etape importante de consolidare, generate inclusiv de închiderea cercului legislativ privind fondurile de pensii private. De altfel, clarificarea legată […]
Turismul din Delta Dunării, sufocat de scumpiri și taxe
Turismul din Delta Dunării, sufocat de scumpiri și taxe
Operatorii din Delta Dunării avertizează că se simt captivi în propriile afaceri. Scumpirile, taxele și concurența neloială îi împing spre pragul rezistenței. Un sezon estival complicat și imprevizibil în Delta Dunării Delta Dunării a traversat vara 2024 sub semnul incertitudinii. Daniel Ilușcă, președintele Asociației Patronatului în Turismul din Delta Dunării, a descris sezonul ca fiind […]
România și Republica Moldova fac front comun în finanțe
România și Republica Moldova fac front comun în finanțe
Banca Națională a Moldovei și Banca Națională a României își întăresc cooperarea strategică. Acest lucru va ajuta la modernizarea sistemului financiar, dar mai ales pentru alinierea la standardele UE. Un parteneriat esențial pentru integrarea europeană între România și Moldova Republica Moldova își accelerează pașii spre modernizarea sistemului financiar-bancar. România joacă un rol crucial în acest […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Tot ce trebuie să știi despre piața imobiliară din România
Tot ce trebuie să știi despre piața imobiliară din România
Piața imobiliară este oglinda economiei, se spune. „Problema locuințelor ne divizează societățile și poate reprezenta un risc pentru democrațiile noastre”, spunea comisarul european Nicolas Schmit. Evoca o Europă în care, vreme de mai bine de 40 de ani, politicile de locuire i-au favorizat pe cei care investesc în locuințe, în detrimentul celor care trăiesc efectiv […]