Prima pagină » Vestitul brand de bijuterii Fabergé a fost vândut unui mogul tech rus pentru 50 milioane de dolari

Vestitul brand de bijuterii Fabergé a fost vândut unui mogul tech rus pentru 50 milioane de dolari

Vestitul brand de bijuterii Fabergé a fost vândut unui mogul tech rus pentru 50 milioane de dolari
Brandul de bijuterii Fabergé a fost vândut unui mogul tech rus. Foto: Pixabay

Compania Gemfields, cunoscută pentru exploatarea pietrelor prețioase colorate în Africa, a finalizat vânzarea faimosului brand de bijuterii Fabergé într-un acord evaluat la 50 de milioane de dolari, către firma americană SMG Capital, controlată de investitorul tehnologic Sergei Mosunov.

O istorie de opulență și provocări economice pentru Fabergé

Fondată în 1842, Fabergé a devenit o emblemă în lume datorită celebrului său creator Peter Carl Fabergé, care, începând din 1882, a transformat brandul astfel încât acesta să fie recunoscut internațional ca un simbol al luxului desăvârșit. Celebrele ouă imperiale, cadouri pentru familia imperială rusă, fac parte din patrimoniul fabulos al mărcii. Cu toate acestea, ultimii ani au fost dificili pentru companie, în contextul unui declin pe piața produselor de lux, scrie TheGuardian.

Gemfields, care a achiziționat Fabergé în 2013 pentru 142 milioane de dolari, a decis să vândă brandul după ce instabilitatea politică din Mozambic a dus la suspendarea temporară a operațiunilor sale miniere locale, afectând performanța financiară. În anul 2024, veniturile Fabergé au scăzut la 13,4 milioane de dolari, față de 15,7 milioane de dolari în anul anterior. Sean Gilbertson, CEO-ul Gemfields, a caracterizat tranzacția drept „sfârșitul unei ere”.

Sergei Mosunov, noul proprietar, vrea să ducă brandul mai departe

Sergei Mosunov, investitor în tehnologie și capital de risc, a declarat că preluarea Fabergé reprezintă „o onoare extraordinară” și un angajament de a păstra și extinde moștenirea brandului la nivel global. Rus stabilit în Marea Britanie, Mosunov vede în patrimoniul fabulos al Fabergé – cu legături puternice în Rusia, Anglia, Franța și SUA – oportunități semnificative pentru întărirea poziției în piața luxului.

Fabergé și ouăle imperiale: o poveste de lux și istorie

Fabergé este faimos mai ales pentru ouăle de Paște realizate pentru familia imperială rusă înainte de Revoluția din 1917. Primele ouă imperiale au fost comandate în 1885 de țarul Alexandru al III-lea pentru soția sa, țarina Maria Feodorovna. În total, au fost create 50 de ouă imperiale, care acum sunt răspândite în colecții din întreaga lume.

Intervenția revoluției a dus la închiderea atelierelor Fabergé, confiscarea operelor și exilarea familiei. De atunci, brandul a trecut prin diverse faze de revigorare, inclusiv vânzări și achiziții succesive de companii private, inclusiv de către Unilever în 1989. Familia Fabergé a reînviat oficial brandul în 2009.

Colecții de excepție și licitații recente

Pe lângă faimoasele ouă, Fabergé produce bijuterii prețioase și ceasuri de colecție, unele dintre ele mergând către valori excepționale la licitații. De exemplu, anul acesta primăvara, colecția Fabergé Castle Howard, alcătuită din modele de animale sculptate în pietre precum topazul și nefritul, a fost scoasă la licitație.

Impactul tranzacției asupra Gemfields și a industriei miniere

Provenind din vânzarea Fabergé, Gemfields intenționează să investească veniturile pentru susținerea activităților sale miniere în Mozambic și Zambia. Acest pas vine după ce acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 70% față de vârful atins în 2023, din cauza supraofertei pe piața smaraldelor și a întârzierilor în deschiderea unei noi mine în Mozambic, cauzate de probleme legate de mineritul ilegal și autorizații.

Alte articole importante
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Generația Z caută micile răsfățuri care să le ofere plăcere fără a afecta bugetul. Acești consumatori preferă experiențe și produse accesibile, care să le transmită statut și bun gust, scrie BusinessInsider. Pentru ani de zile, liderii din retail și economiștii au discutat despre „lipstick effect – efectul rujului”, ideea că oamenii renunță la cumpărături mari […]
OpenAI anunță investiții de peste un trilion $ în următorul deceniu
Companii
OpenAI anunță investiții de peste un trilion $ în următorul deceniu
Gigantul tech american OpenAI și-a anunțat intenția de a investi peste un trilion de dolari în următorul deceniu. Această strategie marchează una dintre cele mai importante inițiative financiare din istoria sectorului tehnologic, care subliniază cursa globală pentru dominația în domeniul AI. OpenAI pune la bătaie un trilion $ pentru a domina era inteligenței artificiale Compania […]
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Tehnologie
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Aplicația mobilă ChatGPT pare să fi atins un punct de plafonare, înregistrând o scădere a descărcărilor și utilizării zilnice. Aceasta indică faptul că expansiunea rapidă inițială a utilizatorilor începe să încetinească, în pofida popularității continue a inteligenței artificiale conversaționale. Încetinire a ritmului de creștere pentru aplicația mobilă ChatGPT Creșterea aplicației mobile ChatGPT ar fi putut […]
Mesajul anti Trump al Germaniei pentru investitorii globali, transmis chiar de ministrul de Finanțe la Washington
Mesajul anti Trump al Germaniei pentru investitorii globali, transmis chiar de ministrul de Finanțe la Washington
Mesajul anti Trump devine tot mai vizibil în Europa, unde Germania se poziționează ca un model de stabilitate economică în contrast cu politica președintelui american. În plin val de tensiuni comerciale și temeri privind o nouă criză financiară, ministrul federal de finanțe Lars Klingbeil a prezentat Germania investitorilor din Washington drept o alternativă sigură la […]
2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană
2024, cel mai bun an pentru turismul din Uniunea Europeană
Anul 2024 a fost cel mai bun din istorie pentru turismul din Uniunea Europeană, marcând o depășire a nivelurilor din 2019. Numărul nopților de cazare și cel al sosirilor turistice a atins cote fără precedent, impulsionat fiind de creșterea mobilității, de investițiile în infrastructură și diversificarea ofertelor turistice. Cum a devenit 2024 cel mai bun […]
Visa introduce un protocol bazat pe AI în plățile globale
Companii
Visa introduce un protocol bazat pe AI în plățile globale
Visa a anunțat lansarea unui nou protocol care integrează agenți de inteligență artificială direct în rețeaua sa globală de plăți. Noua tehnologie promite să transforme modul în care sunt procesate plățile la nivel mondial, permițând interacțiuni mai rapide, mai sigure și mai inteligente între bănci, comercianți și consumatori. Visa integrează agenți AI în infrastructura globală […]