Apple recâștigă teren pe piața chineză datorită lansării noii game iPhone 17, care a ajuns să dețină o cotă de piață de 25%.
Succesul acestui model de smartphone consolidează poziția companiei americane în fața concurenței locale. De asemenea, subliniază atractivitatea brandului și strategia eficientă de adaptare la preferințele consumatorilor din China, cea mai mare piață de smartphone-uri din lume.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/iPhone-17-China-AsiaOne.com-Puterea-financiara-e1763481519159.jpg)
Foto: Asiaone.com
Noua gamă de telefoane iPhone 17 se vinde incredibil de bine în China, deși aceasta este o piață oarecum dificilă pentru Apple. Succesul noii game a impulsionat vânzările Apple în luna octombrie pe cea mai mare piață de smartphone-uri din lume. Concret, gigantul tehnologic american a raportat o creștere semnificativă, de 37%, în China, potrivit Bloomberg.
Potrivit datelor publicate de Counterpoint Research, unul din patru smartphone-uri vândute în China luna trecută a fost iPhone. Este pentru prima dată de la începutul lui 2022 când Apple a atins acest nivel. Performanța indică faptul că îmbunătățirile aduse noii serii de telefoane rezonează cu consumatorii chinezi. De asemenea, acestea susțin estimările directorului general Apple, Tim Cook, privind revenirea companiei pe creștere în acest trimestru pe piața chineză.
Fiecare model din gama iPhone 17 a înregistrat vânzări semnificativ mai mari decât predecesorul iPhone 16. Începând cu versiunea standard, care costă 5.999 yuani (aproximativ 850 dolari), și terminând cu iPhone 17 Pro Max, evaluat la 8.999 yuani.
Performanța Apple a contribuit la redresarea generală a pieței chineze de smartphone-uri, care a înregistrat o creștere de 8%.
„Noile modele iPhone reprezintă peste 80% din vânzările Apple. Este probabil ca această tendință să continue și să se extindă”, a declarat Ivan Lam, analist la Counterpoint.
În aceeași perioadă, vânzările Oppo au crescut cu 19% în 2025, iar livrările Huawei Technologies au scăzut cu 19%. Analiștii anticipează, de altfel, lansarea unui nou model chiar în săptămâna următoare.
„Există întotdeauna riscuri, în special legate de mult așteptatul Huawei Mate 80, care va fi lansat pe 25 noiembrie. Vânzările Apple continuă să urmeze un trend ascendent, fără semne de încetinire”, a adăugat Ivan Lam.
China rămâne cea mai mare piață de smartphone-uri din lume, consolidând importanța acesteia pentru producătorii globali.