Prima pagină » Cum s-a transformat o băutură probiotică, creată în bucătărie, într-un imperiu financiar de 2 miliarde și a cucerit PepsiCo

Cum s-a transformat o băutură probiotică, creată în bucătărie, într-un imperiu financiar de 2 miliarde și a cucerit PepsiCo

Cum s-a transformat o băutură probiotică, creată în bucătărie, într-un imperiu financiar de 2 miliarde și a cucerit PepsiCo
Cum s-a transformat o băutură probiotică, creată în bucătărie, într-un imperiu financiar. Foto: Wikipedia/Nielsoncaetanosalmeron

O băutura probiotică ajunsă în portofoliul PepsiCo a pornit, de fapt, de la un experiment într-o simplă bucătărie. În 2015, Allison Ellsworth experimenta acasă rețete de băuturi benefice pentru digestie, încercând să facă oțetul de mere să aibă un gust plăcut. Ce a început ca un hobby s-a transformat într-o afacere de miliarde.

În mai 2025, la doar 38 de ani, Ellsworth a vândut compania Poppi către PepsiCo pentru 1,95 miliarde de dolari. Tranzacția a inclus beneficii fiscale de 300 de milioane de dolari, ceea ce a redus prețul net de achiziție la 1,65 miliarde.

Drumul unei antreprenoare de la o băutură probiotică la miliarde de dolari

Allison Ellsworth a avut mereu spirit antreprenorial.

„Știam doar că nu vreau să lucrez pentru altcineva. Eram bună la a descoperi scurtături și aveam o viziune clară”, a spus ea pentru CNBC.

În timpul facultății, a făcut o pauză de un an pentru a călători, dar a reușit totuși să termine studiile la timp. În acea perioadă, a lucrat în diverse locuri și a învățat cum să obțină rezultate peste așteptări.

„Am lucrat într-un call center și am învățat repede că, dacă făceam anumite lucruri, puteam să dublez sau chiar să triplez vânzările celorlalți”, a povestit Ellsworth.

După terminarea facultății, a lucrat ani întregi în domeniul cercetării petroliere, călătorind singură prin toată America.

„Am condus prin fiecare stat, am stat în moteluri mici și am coordonat proiecte de milioane de dolari. A fost nebunie”, își amintește ea.

Cum a apărut ideea pentru băutura probiotică

Viața pe drum a afectat sănătatea lui Ellsworth, care suferea de alergii și dureri de stomac.

„Nu mă simțeam bine, fața îmi era plină de erupții, stomacul mă durea și nu știam de ce”, a explicat ea.

Neprimind răspunsuri clare de la medici, a început să caute informații online și a descoperit efectele benefice ale oțetului de mere.

„M-am îndrăgostit de oțetul de mere și de felul în care mă făcea să mă simt, dar voiam să îi îmbunătățesc gustul”, a spus ea.

În bucătărie, a început să experimenteze, combinând oțetul cu fructe și ingrediente naturale, apoi a adăugat apă carbogazoasă. După trei luni, avea deja rețeta de bază pentru viitoarea băutură probiotică.

De la piața locală la Whole Foods

În 2016, însărcinată și pregătindu-se să-și ia o pauză de la munca în domeniul petrolier, Ellsworth a decis să îmbutelieze băuturile și să le vândă la târgul local sub numele „Mother Beverage”. În doar trei săptămâni, băutura probiotică a fost remarcată de un cumpărător de la Whole Foods.

„Când cumpărătorul de la Whole Foods a venit la standul nostru și a spus: «Nu avem nimic asemănător în magazinele noastre. Uite cartea mea de vizită», am realizat că am o afacere adevărată”, a spus Ellsworth. În acel moment, ea și soțul ei, Stephen, au decis să renunțe la locurile de muncă și să se dedice complet proiectului Poppi. „Eram însărcinată în trei luni, tocmai cumpărasem o casă și am zis: ‘Mergem până la capăt’. Soțul meu a crezut că sunt nebună, dar nu ne-am mai uitat înapoi”, a povestit ea.

Succesul pe piață și momentul Shark Tank

Până în 2017, băutura probiotică se vindea deja în magazinele Whole Foods, iar în 2018 compania înregistra venituri de 500.000 de dolari. În același an, Allison și soțul ei au apărut în emisiunea „Shark Tank”, unde au obținut o investiție de 400.000 de dolari pentru 25% din companie din partea omului de afaceri Rohan Oza. La momentul filmărilor, Ellsworth era însărcinată în nouă luni și a născut la doar zece zile după apariția în show.

Transformarea brandului Poppi

După investiție, compania a trecut printr-un proces de rebranding care a durat nouă luni. Au adăugat o cantitate mică de zahăr, au înlocuit sticlele de sticlă cu doze colorate și au schimbat numele „Mother Beverage” în „Poppi”.

„Am ales dozele colorate pentru că transmit ideea de băutură răcoritoare. Dacă te gândești, toată lumea bea suc”, a spus Ellsworth. „Știam cine suntem. Reinventăm băutura pentru noua generație, acesta este scopul nostru principal.”

Expansiunea și succesul final

Poppi a fost lansată oficial în martie 2020, chiar la începutul pandemiei, când consumatorii căutau produse mai sănătoase.

„Am fost una dintre primele mărci care au devenit virale pe TikTok și am construit o comunitate puternică în jurul nostru”, a explicat Ellsworth.

Echipa a ales să vândă atât online, cât și în magazine, și a atras rapid profesioniști cu experiență.

„Am avut parteneri buni și fonduri stabile. Aveam produsul potrivit, la momentul potrivit, cu oamenii potriviți. De fiecare dată când apărea un val de succes, investeam în el”, a spus ea.

Toate aceste decizii au dus la achiziția companiei de către PepsiCo pentru 1,95 miliarde de dolari.

De ce a ales să vândă compania

Întrebată de ce a decis să vândă Poppi, Ellsworth a explicat simplu:

„Am vrut ca Poppi să ajungă la cât mai mulți oameni. Singura modalitate de a garanta asta era un partener de distribuție precum Pepsi.”

Alte articole importante
Un „Iron Dome” pentru Europa? 8 startupuri europene din tehnologia apărării care merită urmărite
Un „Iron Dome” pentru Europa? 8 startupuri europene din tehnologia apărării care merită urmărite
Se ridică o nouă generație de companii de apărare în Europa, pe fondul noilor strategii regionale care vizează creșterea gradului de independență față de armata SUA. Dincolo de efortul de înarmare, Europa reinventează industria apărării, transformând laboratoarele de tehnologie în piloni ai securității continentale. O Europă care învață din crize Invazia Ucrainei, cu trei ani […]
ANALIZĂ
Țările cu cele mai educate populații din lume. Unde aduc studiile universitare prosperitate, în timp ce România rămâne în urmă
Țările cu cele mai educate populații din lume. Unde aduc studiile universitare prosperitate, în timp ce România rămâne în urmă
Cele mai educate populații sunt un indicator direct al potențialului de inovare și dezvoltare economică. Noile date publicate în raportul „Education at a Glance 2025” al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), și compilate de VisualCapitalist arată diferențe uriașe între statele lumii în privința nivelului de educație. Raportul compară nivelul de studii al adulților […]
Câți bani alocă românii pentru asigurările de sănătate și de viață
Câți bani alocă românii pentru asigurările de sănătate și de viață
Interesul românilor pentru asigurări a crescut în ultimii ani. Câți bani alocă ei pentru protecție și îmbunătățirea serviciilor medicale? Sumele pe care sunt dispuși să le cheltuie pentru aceste tipuri de protecție rămân semnificativ mai mici decât media europeană, reflectând o piață aflată încă în dezvoltare. Câți bani cheltuie românii pe asigurările de sănătate și […]
România atrage investiții americane. Vizita strategică a Ministrului Finanțelor la Washington
România atrage investiții americane. Vizita strategică a Ministrului Finanțelor la Washington
Investițiile americane au fost punctul central al vizitei Ministrului Finanțelor, Alexandru Nazare, la Washington D.C., între 14 și 18 octombrie 2025. Agenda vizitei a inclus multiple întâlniri la nivel înalt pentru consolidarea parteneriatului economic cu Statele Unite. Investițiile americane, în centrul discuțiilor Discuțiile s-au concentrat pe progresul României în consolidarea fiscală și pe rolul țării […]
ANALIZĂ
Trăim cu adevărat în epoca prostiei? Experimentele care arată efectele tehnologiei asupra creierului
Trăim cu adevărat în epoca prostiei? Experimentele care arată efectele tehnologiei asupra creierului
Epoca prostiei pare să fi început odată cu avalanșa de inovații tehnologice. Acestea, în loc să ne facă mai eficienți, par să ne amorțească mințile. Fiecare progres digital, de la videoclipurile scurte până la instrumentele de inteligență artificială generativă, pare să ne reducă tot mai mult capacitatea de a gândi, de a lucra și de […]
Directorul care a pierdut 11 kilograme în 20 de zile după un atac cibernetic devastator vorbește despre experiență
Directorul care a pierdut 11 kilograme în 20 de zile după un atac cibernetic devastator vorbește despre experiență
Atac cibernetic – două cuvinte care i-au schimbat complet viața unui bărbat, transformat peste noapte într-o victimă a unui coșmar digital. Mărturia sa cutremurătoare dezvăluie nu doar pierderile financiare și emoționale, ci și impactul fizic devastator pe care stresul l-a avut asupra corpului său: 11 kilograme dispărute în doar 20 de zile. Ziua în care […]