O băutura probiotică ajunsă în portofoliul PepsiCo a pornit, de fapt, de la un experiment într-o simplă bucătărie. În 2015, Allison Ellsworth experimenta acasă rețete de băuturi benefice pentru digestie, încercând să facă oțetul de mere să aibă un gust plăcut. Ce a început ca un hobby s-a transformat într-o afacere de miliarde.
În mai 2025, la doar 38 de ani, Ellsworth a vândut compania Poppi către PepsiCo pentru 1,95 miliarde de dolari. Tranzacția a inclus beneficii fiscale de 300 de milioane de dolari, ceea ce a redus prețul net de achiziție la 1,65 miliarde.
Allison Ellsworth a avut mereu spirit antreprenorial.
„Știam doar că nu vreau să lucrez pentru altcineva. Eram bună la a descoperi scurtături și aveam o viziune clară”, a spus ea pentru CNBC.
În timpul facultății, a făcut o pauză de un an pentru a călători, dar a reușit totuși să termine studiile la timp. În acea perioadă, a lucrat în diverse locuri și a învățat cum să obțină rezultate peste așteptări.
„Am lucrat într-un call center și am învățat repede că, dacă făceam anumite lucruri, puteam să dublez sau chiar să triplez vânzările celorlalți”, a povestit Ellsworth.
După terminarea facultății, a lucrat ani întregi în domeniul cercetării petroliere, călătorind singură prin toată America.
„Am condus prin fiecare stat, am stat în moteluri mici și am coordonat proiecte de milioane de dolari. A fost nebunie”, își amintește ea.
Viața pe drum a afectat sănătatea lui Ellsworth, care suferea de alergii și dureri de stomac.
„Nu mă simțeam bine, fața îmi era plină de erupții, stomacul mă durea și nu știam de ce”, a explicat ea.
Neprimind răspunsuri clare de la medici, a început să caute informații online și a descoperit efectele benefice ale oțetului de mere.
„M-am îndrăgostit de oțetul de mere și de felul în care mă făcea să mă simt, dar voiam să îi îmbunătățesc gustul”, a spus ea.
În bucătărie, a început să experimenteze, combinând oțetul cu fructe și ingrediente naturale, apoi a adăugat apă carbogazoasă. După trei luni, avea deja rețeta de bază pentru viitoarea băutură probiotică.
În 2016, însărcinată și pregătindu-se să-și ia o pauză de la munca în domeniul petrolier, Ellsworth a decis să îmbutelieze băuturile și să le vândă la târgul local sub numele „Mother Beverage”. În doar trei săptămâni, băutura probiotică a fost remarcată de un cumpărător de la Whole Foods.
„Când cumpărătorul de la Whole Foods a venit la standul nostru și a spus: «Nu avem nimic asemănător în magazinele noastre. Uite cartea mea de vizită», am realizat că am o afacere adevărată”, a spus Ellsworth. În acel moment, ea și soțul ei, Stephen, au decis să renunțe la locurile de muncă și să se dedice complet proiectului Poppi. „Eram însărcinată în trei luni, tocmai cumpărasem o casă și am zis: ‘Mergem până la capăt’. Soțul meu a crezut că sunt nebună, dar nu ne-am mai uitat înapoi”, a povestit ea.
Până în 2017, băutura probiotică se vindea deja în magazinele Whole Foods, iar în 2018 compania înregistra venituri de 500.000 de dolari. În același an, Allison și soțul ei au apărut în emisiunea „Shark Tank”, unde au obținut o investiție de 400.000 de dolari pentru 25% din companie din partea omului de afaceri Rohan Oza. La momentul filmărilor, Ellsworth era însărcinată în nouă luni și a născut la doar zece zile după apariția în show.
După investiție, compania a trecut printr-un proces de rebranding care a durat nouă luni. Au adăugat o cantitate mică de zahăr, au înlocuit sticlele de sticlă cu doze colorate și au schimbat numele „Mother Beverage” în „Poppi”.
„Am ales dozele colorate pentru că transmit ideea de băutură răcoritoare. Dacă te gândești, toată lumea bea suc”, a spus Ellsworth. „Știam cine suntem. Reinventăm băutura pentru noua generație, acesta este scopul nostru principal.”
Poppi a fost lansată oficial în martie 2020, chiar la începutul pandemiei, când consumatorii căutau produse mai sănătoase.
„Am fost una dintre primele mărci care au devenit virale pe TikTok și am construit o comunitate puternică în jurul nostru”, a explicat Ellsworth.
Echipa a ales să vândă atât online, cât și în magazine, și a atras rapid profesioniști cu experiență.
„Am avut parteneri buni și fonduri stabile. Aveam produsul potrivit, la momentul potrivit, cu oamenii potriviți. De fiecare dată când apărea un val de succes, investeam în el”, a spus ea.
Toate aceste decizii au dus la achiziția companiei de către PepsiCo pentru 1,95 miliarde de dolari.
Întrebată de ce a decis să vândă Poppi, Ellsworth a explicat simplu:
„Am vrut ca Poppi să ajungă la cât mai mulți oameni. Singura modalitate de a garanta asta era un partener de distribuție precum Pepsi.”