Prima pagină » Coca-Cola se reinventează ca „Made in Germany” ca să scape de criza de imagine a produselor americane

Coca-Cola se reinventează ca „Made in Germany” ca să scape de criza de imagine a produselor americane

Coca-Cola se reinventează ca „Made in Germany” ca să scape de criza de imagine a produselor americane
Coca-Cola se reinventează ca „Made in Germany”. Foto: Colaj Unsplash/Freepik

Coca-Cola se reinventează în Germania, unde a lansat o campanie de imagine prin care își promovează băuturile ca fiind „Made in Germany”.

Strategia vine pe fondul declinului reputațional al brandurilor americane. Coca-Cola se reinventează prin sloganuri care includ mesaje precum „Made by Jana” și „Made in Germany”, alături de imagini cu angajați locali ai companiei. Scopul declarat este de a evidenția impactul economic al brandului asupra pieței germane, scrie DW.

Rădăcini adânci ale brandurilor americane în Germania

De-a lungul decadelor, companiile americane au avut o poziție solidă în Germania, în special în regiunile vestice aflate după război sub controlul Aliaților occidentali. În anii imediat următori războiului, țigările americane erau atât de prețuite pe piața neagră germană încât deveniseră monedă de schimb. Starurile sportive au contribuit la întărirea imaginii brandurilor transatlantice.

Max Schmeling, fost campion mondial la box, considerat în SUA „un german bun”, a reprezentat Coca-Cola în Germania după încheierea carierei sale sportive. Mai târziu, campionul est-german Henry Maske a condus francize McDonald’s în orașele Köln și Leverkusen.

Un context schimbat pentru companiile americane

Astăzi, percepția publicului german s-a modificat profund. Imaginea Statelor Unite a avut mult de suferit, iar companiile americane caută noi strategii pentru a-și menține atractivitatea.

Unele firme promovează produsele sub eticheta „Made in Germany”, mizând pe reputația pozitivă a acestei denumiri. Eticheta a fost introdusă în 1887 de parlamentul britanic pentru a avertiza asupra calității scăzute a produselor germane, dar a devenit rapid un simbol al standardelor ridicate.

Cum s-a adaptat McDonald’s la piața germană

McDonald’s, cel mai mare lanț de fast-food din Germania, folosește aceeași strategie de ancorare locală. Compania a declarat pentru DW că se consideră „un partener de lungă durată al agriculturii germane” și „o parte de încredere a vieții cotidiene pentru mulți oameni din Germania”.

Lanțul a subliniat că 65% dintre materiile prime provin din Germania. Carnea de porc, carnea de vită, ouăle, smântâna și castraveții sunt achiziționate integral din surse locale. Oficialii au precizat că această abordare nu este o noutate pe piața germană, dar tendința generală arată că firmele americane își adaptează imaginea în funcție de audiența internațională.

Tesla și efectele politice ale lui Elon Musk

Tesla oferă un exemplu al modului în care percepția asupra unui brand poate suferi schimbări dramatice. Susținerea politică și financiară acordată de Elon Musk președintelui american Donald Trump l-a transformat într-o figură polarizantă. În întreaga lume, proprietari de Tesla au lipit autocolante cu mesajul: „Am cumpărat-o înainte ca Elon să o ia razna.” Impactul acestei reacții este vizibil: Tesla nu mai figurează între primele zece mașini electrice vândute în Germania.

Contestări și în alte regiuni ale lumii

Reticența față de produsele americane nu se limitează la Germania. În Canada, tot mai mulți consumatori cer să fie promovate produsele etichetate „Made in Canada” sau „Prepared in Canada”.

Heinz, unul dintre cele mai cunoscute branduri americane, își promovează acum ketchup-ul fabricat cu roșii cultivate în Canada și untul de arahide procesat local.

În Danemarca, după propunerea lui Trump de a cumpăra Groenlanda, retailerii au început să marcheze alternativele europene la produsele americane cu stele negre pe etichete. Carlsberg, compania care îmbuteliază Coca-Cola în Danemarca, a raportat deja scăderi ale vânzărilor pe fondul boicoturilor consumatorilor.

Alte articole importante
6 din 10 joburi noi, pentru entry-level și muncitori
6 din 10 joburi noi, pentru entry-level și muncitori
În ultima lună, aproape 30.000 de joburi se adresează tinerilor aflați la început de carieră și muncitorilor calificați. 30.000 de joburi pentru entry-level și muncitori calificați Piața muncii din România a cunoscut în ultima lună o creștere importantă a ofertelor. Din cele aproape 30.000 de joburi disponibile, peste 7.500 au fost postate doar începând cu […]
Auchan pregătește super creveții, hrăniți printr-o metodă inovatoare. Când vor putea fi găsiți la raft
Auchan pregătește super creveții, hrăniți printr-o metodă inovatoare. Când vor putea fi găsiți la raft
Auchan pregătește o surpriză culinară pentru clienții săi: super creveții, hrăniți cu proteine din insecte. Auchan a anunțat un parteneriat inedit cu BioMar și Innovafeed pentru introducerea făinii de insecte în hrana creveților. Este prima colaborare de acest tip la scară largă. Un parteneriat tripartit pentru acvacultură sustenabilă Gigantul francez de retail Auchan a format […]
O țară vecină renunță la gazul rusesc prin surse alternative
O țară vecină renunță la gazul rusesc prin surse alternative
O țară vecină cu România a reușit să reducă semnificativ dependența de gazul rusesc, semnând acorduri strategice cu furnizori alternativi și investind în surse de energie diversificate. Această tranziție marchează un pas important în consolidarea securității energetice regionale, în contextul eforturilor Uniunii Europene de a elimina treptat importurile de combustibili fosili din Rusia. O țară […]
Mașinile chinezești: Popularitate în creștere în România
Companii
Mașinile chinezești: Popularitate în creștere în România
Mașinile chinezești câștigă popularitate în Europa. Află de ce românii aleg aceste alternative accesibile la mărcile consacrate. Această tendință confirmă interesul în creștere al românilor pentru alternativele asiatice la brandurile consacrate din Europa. Mașinile chinezești câștigă teren pe site-urile de vânzări În ultimii ani, Europa s-a transformat într-o piață strategică pentru constructorii auto din China. […]
Hotelurile din România explodează: tarife și ocupare în creștere
Hotelurile din România explodează: tarife și ocupare în creștere
Hotelurile din România au un grad de ocupare de 4%, iar tarifele zilnice au crescut cu 8% în primul semestru din 2025. Hotelurile din România, cu un grad de ocupare în creștere Un studiu Cushman & Wakefield Echinox arată că hotelurile din România au înregistrat o creștere constantă a performanței în primele șase luni ale […]
Horizon City, proiect rezidențial de 130 milioane €
Horizon City, proiect rezidențial de 130 milioane €
Investitorul britanic Ghai Sant Ram lansează Horizon City, un ansamblu cu 699 de apartamente și 926 de parcări, livrare până în 2027. Horizon City: lansarea proiectului Investitorul britanic Ghai Sant Ram a anunțat lansarea oficială a proiectului rezidențial Horizon City. Acesta va fi amplasat în zona de nord a Bucureștiului. Valoarea totală a investiției este […]