Un concept inedit prinde contur în lumea evenimentelor, schimbând regulile jocului pentru cei care adoră atmosfera festivă. Un startup ambițios îți oferă ocazia să participi la o nuntă fără să cunoști pe nimeni dintre miri sau invitați, transformându-te, contra cost, în invitat cu acte în regulă. De la ceremonie și până la ultima piesă pe ringul de dans, primești acces deplin la experiența completă, trăind bucuria și emoția unei zile speciale în care, deși nu cunoști pe nimeni, te face să te simți parte din poveste.
Jennifer, actriță și viitoare mireasă, și soțul ei, Paulo, au descoperit o propunere neobișnuită la un târg de nunți din Paris: un startup local care permite cuplurilor să vândă bilete plătite pentru nunta lor unor necunoscuți, pentru a-și acoperi o parte din cheltuieli. În schimb, acești oaspeți plătitori, care adesea nu sunt invitați la multe nunți obișnuite, pot socializa cu invitații și se pot bucura de bucuria unei zile speciale.
„Mi s-a părut foarte ciudat să ai oameni necunoscuți la nunta ta”, povestește Jennifer, „dar am luat pliantul, am reflectat și ne-am gândit: de ce nu? Dacă putem vedea profilurile lor în aplicație și să alegem cui dăm acceptul, ar putea fi ceva original.”
Jennifer, în vârstă de 48 de ani, și Paulo, 50 de ani, ambii părinți ai unui copil de 18 luni, urmează să se căsătorească luna aceasta într-un conac din apropierea Parisului. Pe lângă familia și prietenii apropiați, 80 de adulți și 15 copii veniți inclusiv din Anglia, Germania și Portugalia, vor participa cinci oaspeți plătitori aleși prin intermediul aplicației, scrie TheGuardian.
Acești oaspeți vor fi prezenți pe toată durata evenimentului: la ceremonia de după-amiază din grădină, la cocktailurile cu muzică live, la cina festivă cu opțiuni vegetariene sau pește, mireasa fiind vegetariană, precum și la petrecerea de după, pe ringul de dans. Codul vestimentar impus este „șic și elegant”, iar Jennifer și Paulo au aprobat personal profilurile celor care au cumpărat bilete.
„Nu este vorba doar despre bani, care în totalul costurilor sunt o picătură într-un ocean”, spune Jennifer. „Deși ne vor ajuta puțin la decorațiuni și la rochie, am considerat și că poate fi distractiv, fiind deschiși și sociabili.”
Jennifer, actriță pe scenă și la TV, și Paulo, fost sportiv devenit antreprenor în construcții, au mai avut un motiv să accepte ideea oaspeților plătitori:
„Avem mai multe prietene singure care vin decât bărbați singuri, așa că ne-am gândit să balansăm puțin lucrurile”, a explicat Jennifer.
Laurène, în vârstă de 29 de ani, creator de jucării ce locuiește în zona metropolitană a Parisului, și soțul ei, peisagist, se numără printre cei care plătesc pentru această experiență neobișnuită.
„Mi s-a părut interesant să pot cumpăra un bilet la o nuntă a unor necunoscuți”, spune ea. „Nu am o familie numeroasă, așa că nu merg la multe nunți. E o șansă să văd o nuntă, să descopăr tradiții diferite, chiar dacă sunt străini. Sunt curioasă să văd decorațiunile, să ascult muzica și să dansez.”
Katia Lekarski, fondatoarea Invitin, platforma lansată anul acesta pentru a conecta cupluri cu oaspeți plătitori, explică inspirația sa:
„În timp ce închiriez casa în sud-estul Franței câtorva participanți la nunți, fiica mea de 5 ani m-a întrebat de ce nu suntem și noi invitați. M-am gândit: de ce să nu oferim bilete la o nuntă, astfel ajutând cuplul să organizeze evenimentul?”
Piața actuală este plină de aplicații care aduc oamenii împreună pentru diverse activități – tururi ghidate, întâlniri romantice sau cine în grup, așa că prin Invitin nunțile devin o nouă oportunitate pentru socializare. În India, un serviciu asemănător, Join My Wedding, oferă turiștilor oportunitatea de a participa la nunți tradiționale, sub sloganul „Nu ai fost în India dacă nu ai fost la o nuntă indiană”.
Invitin vizează localnici interesați să participe la nunți ca o activitate socială, cu scopul de a crea amintiri autentice. Platforma ia un comision din vânzarea biletelor, iar numărul oaspeților plătitori este limitat la cinci-zece per eveniment. Prețul mediu al biletelor variază între 100 și 150 de euro, însă poate crește în funcție de locație.
Participanții trebuie să respecte reguli stricte, inclusiv codul vestimentar, punctualitatea, consumul moderat de alcool și interdicția de a posta fotografii fără permisiune. Cuplul nu este obligat să petreacă timp cu acești oaspeți sau să îi integreze în conversații, evenimentul având o dinamică proprie în care invitații interacționează spontan.
Laurène și soțul ei, care și-au sărbătorit recent propria nuntă într-o fermă istorică la sud de Paris, tratează cu responsabilitate invitatia.
„Ne vom comporta ca niște invitați obișnuiți, ne vom îmbrăca frumos și vom aduce un mic cadou,” spune ea.
Pentru Laurène, nunțile sunt momente sociale unice în care oamenii se adună cu voie bună, îmbrăcați festiv, celebrați și plini de dragoste.
„Nu poți merge des la astfel de evenimente, deoarece biletele sunt destul de scumpe, dar este o ocazie minunată.”
Singura necunoscută rămâne dacă oaspeții plătitori vor apărea în fotografiile oficiale de nuntă.
„Ne-ar plăcea să fim în poza de grup, dar este puțin ciudat totuși,” adaugă Laurène.
Aceasta este povestea unui concept nou și neașteptat care aduce un suflu diferit nunților clasice, punând în lumină felul în care tehnologia și schimbările sociale modelează tradițiile.