Prima pagină » Google și Demis Hassabis: „Inteligența Artificială va crea noi joburi extrem de valoroase”

Google și Demis Hassabis: „Inteligența Artificială va crea noi joburi extrem de valoroase”

Google și Demis Hassabis: „Inteligența Artificială va crea noi joburi extrem de valoroase”
sursă foto: Shutterstock

Google anunță o viziune curajoasă asupra viitorului: AI-ul va aduce transformări comparabile cu Revoluția Industrială, creând noi meserii și redefinind piața muncii. Demis Hassabis, CEO al Google DeepMind, subliniază importanța adaptabilității umane și a educației STEM pentru a face față acestei revoluții tehnologice. În același timp, Google lansează Career Dreamer, un instrument AI menit să redefinească modul în care ne descoperim cariera. Realitate sau utopie? Textul următor analizează în profunzime aceste teme și promisiunile tehnologice ale gigantului Google, scrie businessinsider.com.

Demis Hassabis, CEO-ul Google DeepMind și una dintre figurile centrale ale cercetării în inteligența artificială, a declarat în cadrul conferinței SXSW de la Londra că tehnologia va produce o transformare majoră în societate. „AI va fi o revoluție comparabilă, dacă nu mai mare, decât Revoluția Industrială”, a punctat el.

Pentru Hassabis, cheia succesului în acest viitor incert este adaptabilitatea umană: „Cred că oamenii sunt infinit de adaptabili. Vor apărea noi meserii, unele extrem de valoroase”. Mesajul său a fost clar: nu vă temeți de AI, adaptați-vă, înarmați-vă cu cunoștințe tehnice și profitați de oportunități.

STEM rămâne regele

Dacă ar fi student acum, Hassabis a spus că ar rămâne fidel științelor exacte: matematică, fizică și informatică. „Este esențial să înțelegem fundamentele, să știm cum sunt construite aceste sisteme”, a explicat el. Practic, Hassabis vede o lume în care doar cei cu un bagaj solid de cunoștințe STEM vor reuși să „încalece” valul AI.

Copiii de azi, avertizează CEO-ul, vor fi „AI native”, crescând într-un mediu digital unde AI va fi omniprezent, așa cum generația anterioară a crescut cu internetul.

AGI în 2030 este o promisiune sau fantezie

Într-un alt moment al declarațiilor sale, Hassabis a revenit la subiectul preferat al futurologilor: AGI – „Artificial General Intelligence”, momentul în care AI va atinge sau depăși inteligența umană. Alături de cofondatorul Google, Sergey Brin, Hassabis a prezis că AGI ar putea fi o realitate în jurul anului 2030.

RYO Alexandre Shutterstock.com

Această predicție, deși fascinantă, trebuie privită cu scepticism. Pe de o parte, progresul AI este impresionant, dar pe de altă parte, multe dintre promisiunile marilor corporații rămân deocamdată la nivel de strategie de PR.

Google lansează „Career Dreamer” – visul unei cariere perfect algoritmizate

În paralel cu discursurile vizionare ale lui Hassabis, Google anunță lansarea unui nou instrument: Career Dreamer, o unealtă AI experimentală care promite să ajute utilizatorii să-și descopere traseul profesional. Prin analiza datelor personale – educație, experiență, interese – Career Dreamer identifică abilități transferabile, propune cariere și oferă resurse.

Mai mult, se integrează cu Gemini, asistentul AI al Google, care poate redacta CV-uri și scrisori de intenție. În teorie, pare o soluție „perfectă” pentru o piață a muncii în plină transformare. În practică, însă, utilizarea excesivă a acestor instrumente ar putea transforma candidații în simple produse ale algoritmilor.

Realitate sau utopie

Pe hârtie, AI-ul promovat de Google pare să ofere soluții magice. Dar în lumea reală, riscurile sunt evidente. Sistemele de recrutare automatizate sunt deja criticate pentru filtrarea mecanică a CV-urilor și pentru preferința față de candidații „optimi” pe hârtie, în detrimentul celor cu experiențe sau talente atipice.

„Visul de carieră perfectă generată de AI” ar putea deveni un coșmar pentru mulți. Când toată lumea își redactează CV-ul cu Gemini și își descoperă „vocatia” cu Career Dreamer, cine va mai rămâne autentic?

Mesajul lui Demis Hassabis este optimist și, poate, justificat din perspectiva unui pionier al AI. Într-adevăr, tehnologia va crea noi oportunități și va cere o adaptabilitate ieșită din comun. Însă e nevoie de echilibru: folosirea AI-ului trebuie să fie un sprijin, nu o înlocuire a inițiativei și creativității umane.

Alte articole importante
Volvo lansează prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume. Sistemul va primi informații atât din interiorul, cât și din exteriorul vehiculului
Companii
Volvo lansează prima centură de siguranță multi-adaptivă din lume. Sistemul va primi informații atât din interiorul, cât și din exteriorul vehiculului
Volvo Cars anunță o inovație revoluționară în domeniul siguranței auto: centura de siguranță multi-adaptivă, o tehnologie unică la nivel mondial, menită să ofere un nivel superior de protecție tuturor pasagerilor în situații reale de trafic. Această centură de siguranță inteligentă va fi introdusă în modelul complet electric Volvo EX60, programat pentru lansare în 2026. Centura […]
Amazon mizează pe AI: investiție record într-un centru de date din sud-estul SUA
Companii
Amazon mizează pe AI: investiție record într-un centru de date din sud-estul SUA
Amazon a anunțat că va face o investiție majoră de 10 miliarde de dolari în statul american Carolina de Nord, cu scopul de a-și extinde infrastructura sa de centre de date din SUA. Această mișcare strategică are ca scop susținerea dezvoltării accelerate a tehnologiilor de inteligență artificială și cloud computing, domenii în care Amazon Web […]
Scandal în justiție pentru designuri înșelătoare: Mondelez dă în judecată Aldi pentru imitarea ambalajului la biscuiții Oreo
Companii
Scandal în justiție pentru designuri înșelătoare: Mondelez dă în judecată Aldi pentru imitarea ambalajului la biscuiții Oreo
Un nou scandal în domeniul justiției și al drepturilor de proprietate intelectuală a izbucnit în urma acuzațiilor aduse de către compania Mondelez împotriva retailerului Aldi, după ce acesta din urmă ar fi lansat pe piață un ambalaj pentru biscuiții Oreo care seamănă foarte mult cu originalul. În contextul unei competiții acerbe pe piața dulciurilor și […]
Băncile de retail europene încetinesc brusc. Creșterea veniturilor se prăbușesc la doar 2,9 %
Băncile de retail europene încetinesc brusc. Creșterea veniturilor se prăbușesc la doar 2,9 %
Băncile de retail europene frânează brusc în 2024: creșterea veniturilor s-a redus dramatic la doar 2,9%, față de 18% în anul precedent. Totuși, profitabilitatea bate recorduri, iar băncile găsesc metode ingenioase de a compensa scăderea dobânzilor. De la boom la stagnare: băncilede retail europene frânează puternic în 2024, creșterea veniturilor se prăbușesc la doar 2,9% […]
UE redirecționează miliarde de euro din fondurile Covid-19 către proiecte de apărare, semnalizând o schimbare majoră în priorități
UE redirecționează miliarde de euro din fondurile Covid-19 către proiecte de apărare, semnalizând o schimbare majoră în priorități
Executivul comunitar a informat țările membre că pot reutiliza sute de miliarde de euro din fondurile de ajutor Covid-19 pentru a finanța proiecte de apărare. Este o decizie care  semnalizează o schimbare radicală a priorităților. Comisia Europeană a confirmat miercuri că țările membre au termen până în august 2026 pentru a îndeplini obiectivele convenite și […]
Limba străină devine cheia angajării în 2025. Care sunt competențele care îți asigură 30% în plus la salariu
Limba străină devine cheia angajării în 2025. Care sunt competențele care îți asigură 30% în plus la salariu
Potrivit celui mai recent raport al platformei eJobs, cheia angajării în aproape 60% dintre joburi este cunoașterea cel puțin a unei limbi străine. De la joburile de birou la cele din call-center sau chiar în producție, engleza nu mai e doar un avantaj, a devenit un criteriu eliminatoriu. Iar vorbitorii de limbi rare pot câștiga […]