Brandul auto KGM a lansat în România un nou model, care este propulsat de unul dintre cele mai avansate sisteme hibrid de pe piață.
Acesta se numește Torres Hybrid și este un SUV care marchează tranziția companiei către o identitate reînnoită și mai orientată către tehnologiile prietenoase cu mediul.
Foto: Adrian Bucur / BAO Studio
AutoWallis Distribution este compania care vinde modelele KGM pe piața auto din România. În primăvara acestui an, aceasta a anunțat oficial rebrandingul mărcii sud-coreene SsangYong, care din acel moment se prezintă sub denumirea KG Mobility sau, simplu, KGM. Primul model comercializat sub acest nume a fost Actyon, urmat la scurt timp de Torres.
Acesta din urmă a primit între timp o versiune full hibridă, care a fost deja prezentată la nivel internațional luna trecută, la Frankfurt. Acum, la doar două săptămâni de la debutul european, marca asiatică a lansat noul Torres Hybrid și în România. Modelul coreean, care este deja un succes uriaș în Coreea de Sud, vizează un segment extrem de competitiv pe piața locală. Printre rivalii săi se numără modele consacrate precum Dacia Duster, Toyota RAV4 și Hyundai Tucson.
În România, KGM mizează pe Torres ca principal vector de vânzări. Anul trecut a înregistrat o creștere de 43% și a livrat peste 2.800 de unități.
Torres adoptă un design impunător, foarte asemănător cu cel al versiunii termice. Diferența o fac câteva detalii specifice modelelor hibride, inclusiv inscripția KGM Hybrid de pe hayon. Blocurile optice LED tridimensionale și stopurile moderne îi conferă un aer actual și robust. Interiorul continuă aceeași direcție și oferă două ecrane de 12,3 inch. Unul este pentru instrumentarul digital și celălalt pentru sistemul de infotainment, compatibil Apple CarPlay și Android Auto.
Clienții vor beneficia, de asemenea, de funcții moderne precum încărcarea wireless pentru smartphone, materiale și finisaje de calitate decentă, precum și o ergonomie atent gândită, orientată către șofer. Performanțele îl recomandă atât pentru drumurile urbane, cât și pentru autostrăzi și cele departe de asfalt.
Noul KGM Torres Hybrid este pus în mișcare de un motor pe benzină de 1,5 litri turbo, la care este asociat unul electric. Împreună, cele două unități dezvoltă o putere maximă de 204 CP și 300 Nm de cuplu. Sistemul de propulsie alternează automat între cele două surse de energie, iar frânarea regenerativă ajută la eficiență. Consumul mixt declarat de constructor variază între 5,5 și 6,5 litri/100 km, în funcție de stilul de condus.
Foto: Adrian Bucur / BAO Studio
SUV-ul asiatic este bine echipat și pe partea de siguranță. Acesta este dotat cu opt airbag-uri în dotarea standard, frânare automată de urgență, asistență la păstrarea benzii de deplasare, monitorizarea unghiului mort și alte sisteme de siguranță activă.
Noul KGM Torres Hybrid costă în România de la 34.429 de euro, valabil pentru versiunea de bază Club. Modelul are, însă, un preț promoțional de lansare de 30.929 de euro. Toate prețurile sunt disponibile aici.