La o lună după efectuarea primului transport oficial de vehicule din China către România, Chery și-a anunțat lansarea oficială pe piața locală.
Brandul auto chinezesc intră astfel într-o nouă etapă de expansiune regională, România fiind una dintre primele piețe strategice vizate în Europa.
La începutul lui iunie, Chery Automobile a anunțat efectuarea primului transport oficial de autovehicule către România dinspre orașul Wuhu (China). Acum, la ceva mai mult de o lună distanță, constructorul auto chinezesc a fost lansat oficial pe piața locală, una dintre piețele strategice pentru brandul asiatic în Europa Centrală și de Est.
Oficialii companiei au subliniat că, în peste două decenii de activitate, Chery a fost principalul exportator de autoturisme chinez, comercializând peste 16 milioane de modele în 120 de țări și regiuni.
Primele modele care sunt deja disponibile pentru comenzi sunt SUV-urile TIGGO 7 și TIGGO 8. Acestea sunt oferite atât în versiuni termice, cât și în versiuni plug-in hybrid (PHEV). Acestea din urmă beneficiază de noua tehnologie Chery Super Hybrid (CSH), care stă la baza strategiei Chery pe piața europeană a vehiculelor hibride. Tehnologia integrează un propulsor dedicat de înaltă eficiență, cu eficiență termică de 44,5%, o transmisie hibridă DHT cu variație electrică continuă și baterii de înaltă performanță pentru a obține un consum de combustibil sub 6,0 litri/100 km cu bateria descărcată.
CSH oferă performanțe remarcabile, oferind o putere maximă combinată de 280 kW, care garantează eficiență și dinamică în diferite condiții de rulare. În același timp, sistemul de siguranță al bateriei este unul de top, deoarece asigură oprirea instantanee a alimentării electrice în doar 2 milisecunde și operare în intervale de temperatură extreme, de la -35°C până la +60°C.
Cele două SUV-uri lansate în România au fost concepute conform standardelor internaționale de siguranță, grație structurii robuste și pachetului avansat de asistență la condus (ADAS), care acoperă cinci scenarii esențiale de rulare.
SUV-ul de clasă compactă TIGGO7 oferă o eficiență remarcabilă în materie de consum, precum și un interior flexibil. Portbagajul său are o capacitate de 500 de litri, dar poate ajunge până la 1.305 litri prin rabatarea banchetei, fiind ideal atât pentru naveta zilnică, cât și pentru escapadele de week-end. Cel de-al doilea model, TIGGO 8, este un SUV de clasă mare, care vine cu o configurație a habitaclului de „5+2” și cu un volum de încărcare extins de până la 1.930 litri.
Ambele SUV-uri Chery vor fi vândute în România prin rețeaua de dealeri a grupului Autoitalia, care a semnat în aprilie un acord pentru importul și comercializarea mașinilor pe piața autohtonă. În România, cele două SUV-uri vor fi disponibile la prețuri speciale de lansare începând cu 25.990 euro cu TVA inclus, pentru varianta cu motorizare 1.6 și 32.990 euro cu TVA inclus, pentru varianta 1.5 hybrid cu 279 CP.
În prima jumătate a anului curent, Chery a vândut la nivel global 1,26 milioane de vehicule, înregistrând o creștere de 14,5% față de aceeași perioadă a anului precedent – cel mai rapid ritm de creștere din istoria companiei. Pragul de un milion de unități a fost atins în doar cinci luni, iar numărul total de clienți la nivel mondial a ajuns la 16,98 de milioane. În primele șase luni, Chery a exportat 550.000 de vehicule (+3,3% comparativ cu 2024) și a livrat 359.000 de vehicule electrificate, cu o creștere anuală spectaculoasă de 98,6%.