Prima pagină » Mega-contract pentru Airbus: o companie din Asia comandă 150 de avioane

Mega-contract pentru Airbus: o companie din Asia comandă 150 de avioane

Mega-contract pentru Airbus: o companie din Asia comandă 150 de avioane
Fotografii: Shutterstock

Constructorul european Airbus își întărește poziția în Asia de sud-est printr-un nou acord major cu o cunoscută companie aeriană, care vizează achiziția a 150 de avioane A321neo.

Comanda reflectă competiția acerbă dintre Airbus și Boeing într-un context global marcat de nevoia de eficiență și sustenabilitate în aviație.

VietJet comandă până la 150 de aeronave Airbus A321neo

Mega-contract pentru Airbus: o companie din Asia comandă 150 de avioane

Grupul aeronautic european Airbus își consolidează prezența în Asia de Sud-Est printr-un nou parteneriat strategic cu VietJet, cel mai mare operator aerian privat din Vietnam. Cele două companii au semnat, în cadrul Salonului Aeronautic de la Bourget, un memorandum de înțelegere, care prevede achiziția a 100 de aeronave A321neo, cu o opțiune suplimentară pentru încă 50 de unități, potrivit Airbus.com.

Deși valoarea oficială a contractului nu a fost dezvăluită, estimările bazate pe prețurile de catalog sugerează o sumă în jur de 9,4 miliarde de dolari. Airbus nu mai publică prețuri standard, subliniind că valoarea finală depinde de versiune, configurație și condiții comerciale confidențiale.

„Aceste avioane moderne și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil au fost esențiale pentru dezvoltarea VietJet”, a declarat Nguyen Thi Phuong Thao, președinta companiei vietnameze, confirmând extinderea flotei cu modele noi, mai prietenoase cu mediul.

În prezent, VietJet operează o flotă formată aproape exclusiv din avioane Airbus, cu excepția a două aeronave regionale chineze. Acest lucru întărește statutul companiei europene de furnizor principal pentru piața vietnameză, unde deține o cotă estimată la 86% din flota aeriană comercială.

A doua comandă de avioane Airbus

Această comandă vine la câteva săptămâni după ce VietJet a semnat un alt acord cu Airbus pentru 20 de aeronave A330-900 „wide-body”, într-un proces accelerat de extindere și de modernizare. Vietnamul se află sub presiunea Washingtonului de a echilibra balanța comercială prin achiziții mai consistente de echipamente fabricate în Statele Unite, transmite Reuters.

Airbus a profitat din plin de ediția din acest an a salonului aeronautic de la Bourget, unde a anunțat comenzi ferme și pentru 107 avioane din partea companiilor AviLease (Arabia Saudită), LOT (Polonia) și ANA (Japonia), consolidându-și în acest fel portofoliul global în ciuda climatului economic incert.

În schimb, Boeing, principalul rival al lui Airbus, a anunțat că se va concentra pe „sprijinirea clienților existenți”, evitând comenzi publice de amploare. Această decizie vine pe fondul tragediei aviatice produsă în India, unde un avion Boeing 787 operat de Air India s-a prăbușit într-o zonă rezidențială, provocând moartea a cel puțin 279 de persoane. Incidentul a atras din nou atenția asupra provocărilor de siguranță cu care se confruntă compania americană.

Alte articole importante
Uită de low-costuri! Cea mai bună linie aeriană din 2025 oferă lux, punctualitate și experiență premium
Uită de low-costuri! Cea mai bună linie aeriană din 2025 oferă lux, punctualitate și experiență premium
Qatar Airways domină din nou industria aeronautică, câștigând pentru a noua oară în istorie titlul de „cea mai bună linie aeriană a lumii”, potrivit prestigioaselor premii Skytrax. Ceremonia din 2025, desfășurată în cadrul Paris Air Show, a marcat un moment definitoriu pentru aviația globală. Qatar Airways – cea mai bună linie aeriană în 2025 Qatar […]
Schimbare de prețuri la electricitate pentru consumatorii non-casnici. La ce sume ar trebui să se aștepte companiile din România
Schimbare de prețuri la electricitate pentru consumatorii non-casnici. La ce sume ar trebui să se aștepte companiile din România
De la 1 iulie, companiile din România vor intra într-o nouă realitate energetică: piața se liberalizează complet, iar prețurile la electricitate pentru consumatorii non-casnici nu vor mai fi plafonate. În timp ce unii furnizori mențin tarife apropiate de vechile limite, alții cer până la 2 lei/kWh – dublu față de cât plăteau firmele pentru o […]
De ce sunt absolvenții de azi condamnați la eșec. „Guvernele subvenționează diplome fără valoare”
De ce sunt absolvenții de azi condamnați la eșec. „Guvernele subvenționează diplome fără valoare”
Timp de decenii, traseul către o viață bună a fost limpede: mergi la facultate, obții un job de „la birou” și banii vor începe să curgă. Tinerii de astăzi, însă, par să aibă mai puține opțiuni ca niciodată, arată o analiză The Economist. Absolvenții de azi par condamnați la eșec. În Uniunea Europeană, rata șomajului […]
CEE devine centrul de greutate economic al Europei: de ce investitorii privesc spre Europa Centrală și de Est
CEE devine centrul de greutate economic al Europei: de ce investitorii privesc spre Europa Centrală și de Est
Un raport proaspăt lansat de The Recursive dezvăluie o realitate puțin cunoscută: țările din Europa Centrală și de Est nu mai sunt doar spectatori în ecuația securității europene, ci devin nucleul noii paradigme de apărare și inovație digitală. Cu sute de startup-uri și parteneriate strategice în plină ascensiune, regiunea se transformă într-un scut tehnologic care […]
Cum arată microcarul electric care îmbină stabilitatea unei mașini cu agilitatea unei motociclete (VIDEO)
Companii
Cum arată microcarul electric care îmbină stabilitatea unei mașini cu agilitatea unei motociclete (VIDEO)
Într-o eră în care mobilitatea trece printr-o etapă de electrificare globală, un startup francez lansează un microcar electric revoluționar. Acesta se poate deplasa pe patru roți și dispune de o tehnologie care îi permite să se încline în viraje, asemenea unei motociclete. Microcarul electric care va revoluționa mobilitatea urbană În 2014, compania franceză de e-mobilitate […]
Liderii G7, paralizați de frică să nu-l enerveze pe Donald Trump: „Nu există un G7, ci doar un G1 și niște clienți”
Liderii G7, paralizați de frică să nu-l enerveze pe Donald Trump: „Nu există un G7, ci doar un G1 și niște clienți”
Nu există un document de fondare sau un proces formal de admitere în grupul „marilor puteri economice”, respectiv G7. Începând din 1997 și până în martie 2014, grupul se numea G8 – dar Rusia a anexat Crimeea, ceea ce a atras suspendarea sa, consfințind astfel o regulă esențială: națiunile membre nu au voie să-și anexeze […]