Prima pagină » O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus

O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus

O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus
O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size.

Southwest Airlines a anunțat o modificare majoră în politicile sale de zbor, începând cu 27 ianuarie 2026, când va intra în vigoare o nouă regulă care îi obligă pe pasagerii plus-size care ocupă spațiul altui scaun să achiziționeze un loc suplimentar în avans. Această schimbare vine însoțită de trecerea companiei către alocarea locurilor în momentul rezervării, abandonând astfel politica veche, care permitea pasagerilor să-și aleagă locurile de la poarta de îmbarcare.

Ce presupune noua politică?

Anterior, pasagerii care aveau nevoie de mai mult spațiu puteau cumpăra un scaun în plus înainte și puteau solicita rambursarea acestuia ulterior sau puteau cere un scaun suplimentar gratuit la aeroport. Conform noii politici, rambursarea va rămâne posibilă doar dacă zborul nu este complet ocupat și ambele bilete au fost cumpărate în aceeași clasă tarifară. Această prevedere reduce semnificativ opțiunile pasagerilor.

Southwest a transmis printr-un comunicat:

„Pentru a asigura spațiul necesar, informăm clienții care au folosit anterior politica scaunului suplimentar că trebuie să-l achiziționeze încă de la rezervare.”

Sfârșitul unei ere: de la locuri libere la locuri alocate

Această schimbare marchează o ruptură față de imaginea și identitatea istorică a Southwest, care a fost cunoscută pentru politica sa de „open seating” – permițând pasagerilor să ocupe orice loc disponibil la îmbarcare – și pentru permiterea transportului gratuit al bagajelor de cabină, care a fost eliminată în luna mai, scrie Euronews.

Deși compania promite că va rambursa scaunul suplimentar dacă zborul nu este plin, asta doar în condițiile stricte menționate, ceea ce reprezintă o schimbare semnificativă față de politica anterioară.

Ce se întâmplă dacă un pasager nu cumpără un scaun în plus din timp?

În cazul în care un pasager care necesită un scaun suplimentar nu și-l cumpără înainte de zbor, vor fi nevoiți să-l achiziționeze la aeroport. Dacă toate locurile sunt ocupate, pasagerul va fi reprogramat pentru un alt zbor.

Presiuni și tendințe în industria companiilor low-cost

Modificările făcute de Southwest survin într-un moment în care companiile aeriene low-cost din întreaga lume își regândesc modelele de business, uneori impuse de reglementările din ce în ce mai stricte privind drepturile pasagerilor și transparența tarifelor.

În Europa, organismele de reglementare au impus reguli care limitează în mod clar bagajele gratuite și introduc obligații de informare mai transparente, ceea ce poate conduce la creșterea tarifelor pentru companiile de profil.

Experimente și controverse în sectorul aviației

În ultimele luni, au fost vehiculate chiar idei controversate precum introducerea de scaune „în picioare”, iar taxele ascunse au devenit o sursă recurentă de nemulțumiri pentru pasageri. Taxe suplimentare pentru selecția locului, bagaje sau modificări la rezervare sunt dezvăluite etapizat și nu în prețul de bază al biletului, ceea ce complica procesul de cumpărare.

Inițiative pozitive din industrie

Totuși, nu toate schimbările sunt dezavantajoase. De exemplu, Jet2, o companie cu sediul în Regatul Unit, a anunțat recent zboruri gratuite pentru copiii sub doi ani și a eliminat taxele pentru bagajele legate de echipamente pentru bebeluși.

Reacțiile pasagerilor și comunității plus-size

Jason Vaughn, agent de turism din Orlando, specializat în călătorii pentru persoanele plus-size, consideră că politica Southwest va afecta negativ confortul tuturor pasagerilor.

„Cred că experiența zborului va fi mai proastă pentru toată lumea”, a declarat el, comparând schimbarea cu deciziile recente controversate ale unor branduri faimoase care au dezamăgit oameni fideli.

Comunitățile care susțineau politica veche a Southwest o considerau un exemplu de incluziune și confort, iar schimbarea este percepută ca o pierdere a identității acestui brand.

Presiuni financiare și adaptări ale Southwest

Southwest se confruntă cu presiuni din partea investitorilor pentru creșterea profitabilității și venitului. Pe lângă aceste schimbări privind locurile, compania a anunțat anul trecut că va implementa taxe pentru spațiu suplimentar pentru picioare și va introduce zboruri red-eye.

Aceste modificări vin într-un moment în care industria aeriană low-cost încearcă să se adapteze la reglementări mai stricte și la nevoile tot mai complexe ale pasagerilor.

Alte articole importante
Tarifele lui Trump vor costa companiile 1,2 trilioane de dolari în 2025
Tarifele lui Trump vor costa companiile 1,2 trilioane de dolari în 2025
Un nou raport S&P Global avertizează că tarifele impuse de Donald Trump vor genera costuri suplimentare uriașe pentru companii. Povara va pica pe consumatorii care vor fi afectaţi direct. Impactul estimat la care se va ajunge este de 1,2 trilioane de dolari într-un singur an. Tarifele lui Trump: un şoc economic fără precedent pentru companii […]
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Generația Z caută micile răsfățuri care să le ofere plăcere fără a afecta bugetul. Acești consumatori preferă experiențe și produse accesibile, care să le transmită statut și bun gust, scrie BusinessInsider. Pentru ani de zile, liderii din retail și economiștii au discutat despre „lipstick effect – efectul rujului”, ideea că oamenii renunță la cumpărături mari […]
În lumea violentă a traficanților: bandele câștigă războiul împotriva drogurilor
În lumea violentă a traficanților: bandele câștigă războiul împotriva drogurilor
Producția și consumul de cocaină ating recorduri, în ciuda celor 50 de ani de război acerb împotriva drogurilor. Rețelele descentralizate de traficanți și metodele tot mai ingenioase de transport fac contrabanda globală de cocaină tot mai greu de contracarat. Nouă tone de cocaină într-un container de fructul-pasiunii Agenții vamali care au deschis niște cutiile cu […]
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Tehnologie
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Aplicația mobilă ChatGPT pare să fi atins un punct de plafonare, înregistrând o scădere a descărcărilor și utilizării zilnice. Aceasta indică faptul că expansiunea rapidă inițială a utilizatorilor începe să încetinească, în pofida popularității continue a inteligenței artificiale conversaționale. Încetinire a ritmului de creștere pentru aplicația mobilă ChatGPT Creșterea aplicației mobile ChatGPT ar fi putut […]
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Industria ospitalității din Japonia experimentează noile servicii cu roboți și automatizare, însă tehnologia încă necesită rafinare pentru o adevărată integrare practică. Experimentul Yotel Tokyo Ginza Yotel Tokyo Ginza, un hotel hibrid, deservit de roboți, a fost deschis în Ginza, la începutul acestui an. Cele 244 de camere compact concepute sunt mereu pline, spun reprezentanții consorțiului […]
Câinele pierdut este egal cu bagajul pierdut pentru companiile aeriene. Ce despăgubiri se aplică
Câinele pierdut este egal cu bagajul pierdut pentru companiile aeriene. Ce despăgubiri se aplică
Curtea Europeană de Justiție, cu sediul în Luxemburg, a decis că animalele de companie nu sunt considerate pasageri  ci vor fi tratate conform regulilor aplicabile bagajului pierdut. Aceasta implică faptul că pierderea unui animal în timpul transportului nu poate genera despăgubiri mai mari decât cele prevăzute pentru bagajul pierdut. Cazul concret din Spania Cazul care […]