Prima pagină » O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus

O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus

O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus
O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size.

Southwest Airlines a anunțat o modificare majoră în politicile sale de zbor, începând cu 27 ianuarie 2026, când va intra în vigoare o nouă regulă care îi obligă pe pasagerii plus-size care ocupă spațiul altui scaun să achiziționeze un loc suplimentar în avans. Această schimbare vine însoțită de trecerea companiei către alocarea locurilor în momentul rezervării, abandonând astfel politica veche, care permitea pasagerilor să-și aleagă locurile de la poarta de îmbarcare.

Ce presupune noua politică?

Anterior, pasagerii care aveau nevoie de mai mult spațiu puteau cumpăra un scaun în plus înainte și puteau solicita rambursarea acestuia ulterior sau puteau cere un scaun suplimentar gratuit la aeroport. Conform noii politici, rambursarea va rămâne posibilă doar dacă zborul nu este complet ocupat și ambele bilete au fost cumpărate în aceeași clasă tarifară. Această prevedere reduce semnificativ opțiunile pasagerilor.

Southwest a transmis printr-un comunicat:

„Pentru a asigura spațiul necesar, informăm clienții care au folosit anterior politica scaunului suplimentar că trebuie să-l achiziționeze încă de la rezervare.”

Sfârșitul unei ere: de la locuri libere la locuri alocate

Această schimbare marchează o ruptură față de imaginea și identitatea istorică a Southwest, care a fost cunoscută pentru politica sa de „open seating” – permițând pasagerilor să ocupe orice loc disponibil la îmbarcare – și pentru permiterea transportului gratuit al bagajelor de cabină, care a fost eliminată în luna mai, scrie Euronews.

Deși compania promite că va rambursa scaunul suplimentar dacă zborul nu este plin, asta doar în condițiile stricte menționate, ceea ce reprezintă o schimbare semnificativă față de politica anterioară.

Ce se întâmplă dacă un pasager nu cumpără un scaun în plus din timp?

În cazul în care un pasager care necesită un scaun suplimentar nu și-l cumpără înainte de zbor, vor fi nevoiți să-l achiziționeze la aeroport. Dacă toate locurile sunt ocupate, pasagerul va fi reprogramat pentru un alt zbor.

Presiuni și tendințe în industria companiilor low-cost

Modificările făcute de Southwest survin într-un moment în care companiile aeriene low-cost din întreaga lume își regândesc modelele de business, uneori impuse de reglementările din ce în ce mai stricte privind drepturile pasagerilor și transparența tarifelor.

În Europa, organismele de reglementare au impus reguli care limitează în mod clar bagajele gratuite și introduc obligații de informare mai transparente, ceea ce poate conduce la creșterea tarifelor pentru companiile de profil.

Experimente și controverse în sectorul aviației

În ultimele luni, au fost vehiculate chiar idei controversate precum introducerea de scaune „în picioare”, iar taxele ascunse au devenit o sursă recurentă de nemulțumiri pentru pasageri. Taxe suplimentare pentru selecția locului, bagaje sau modificări la rezervare sunt dezvăluite etapizat și nu în prețul de bază al biletului, ceea ce complica procesul de cumpărare.

Inițiative pozitive din industrie

Totuși, nu toate schimbările sunt dezavantajoase. De exemplu, Jet2, o companie cu sediul în Regatul Unit, a anunțat recent zboruri gratuite pentru copiii sub doi ani și a eliminat taxele pentru bagajele legate de echipamente pentru bebeluși.

Reacțiile pasagerilor și comunității plus-size

Jason Vaughn, agent de turism din Orlando, specializat în călătorii pentru persoanele plus-size, consideră că politica Southwest va afecta negativ confortul tuturor pasagerilor.

„Cred că experiența zborului va fi mai proastă pentru toată lumea”, a declarat el, comparând schimbarea cu deciziile recente controversate ale unor branduri faimoase care au dezamăgit oameni fideli.

Comunitățile care susțineau politica veche a Southwest o considerau un exemplu de incluziune și confort, iar schimbarea este percepută ca o pierdere a identității acestui brand.

Presiuni financiare și adaptări ale Southwest

Southwest se confruntă cu presiuni din partea investitorilor pentru creșterea profitabilității și venitului. Pe lângă aceste schimbări privind locurile, compania a anunțat anul trecut că va implementa taxe pentru spațiu suplimentar pentru picioare și va introduce zboruri red-eye.

Aceste modificări vin într-un moment în care industria aeriană low-cost încearcă să se adapteze la reglementări mai stricte și la nevoile tot mai complexe ale pasagerilor.

Alte articole importante
Rusia își revizuiește prognoza de creștere economică pentru 2025
Rusia își revizuiește prognoza de creștere economică pentru 2025
Rusia și-a revizuit prognoza de creștere economică pentru 2025, estimând acum un avans de 1,5%, față de 2,5% cât fusese prognozat anterior. Ajustarea reflectă impactul dobânzilor ridicate, al costurilor mari ale creditului și al cheltuielilor militare care încetinesc activitatea economică. Ministerul Finanțelor din Rusia reduce prognoza de creștere economică de la 2,5% la 1,5% Rusia […]
Piața auto din România, creștere mai mare decât media europeană
Companii
Piața auto din România, creștere mai mare decât media europeană
Piața auto din România a înregistrat în iulie o creștere semnificativ mai mare a vânzărilor de autoturisme noi comparativ cu media europeană. În timp ce în Europa înmatriculările au crescut cu 5,9%, piața locală a înregistrat o majorare de 25,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Piața auto din România crește în iulie cu […]
Taxarea bogaților, din nou în discuție. În ce țări din Europa ar vrea cetățenii impozitarea marilor averi și de ce?
Taxarea bogaților, din nou în discuție. În ce țări din Europa ar vrea cetățenii impozitarea marilor averi și de ce?
Un sondaj recent arată că nouă din zece persoane la nivel global își doresc impozitarea bogaților pentru finanțarea acțiunilor climatice și a serviciilor publice. Dar în Europa, în ce țări există cea mai mare susținere pentru a taxa superbogătașii? Creșterea inegalității și dorința de a taxa bogații Pe măsură ce disparitățile economice cresc, subiectul taxării […]
Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora
Companii
Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora
Producătorii auto din UE avertizează că obiectivele actuale privind reducerea emisiilor de CO2 au devenit dificil de atins în condițiile pieței și ale reglementărilor tot mai stricte. În acest context, producătorii cer o revizuire a acestor ținte, argumentând că, fără ajustări realiste, industria riscă să piardă competitivitate și locuri de muncă. Producătorii auto din UE, […]
Cum se transformă un deficit bugetar într-o criză politică: este Franța pe buza prăpastiei? „Anii de abundență s-au încheiat”
Cum se transformă un deficit bugetar într-o criză politică: este Franța pe buza prăpastiei? „Anii de abundență s-au încheiat”
Franța se află într-un blocaj economic: fără buget și, în curând, probabil și fără guvern, se arată într-o analiză The Guardian. Prim-ministrul François Bayrou i-a cerut Parlamentului un vot de încredere pe 8 septembrie și, cum partidele de stânga și cele de extremă dreapta se coalizează și par hotărâte să răstoarne guvernul, cel puțin pe […]
România și Rheinmetall ridică cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniție din lume
România și Rheinmetall ridică cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniție din lume
România, în parteneriat cu gigantul german Rheinmetall, urmează să ridice cea mai modernă fabrică de pulberi pentru muniție din lume. Proiectul strategic pentru securitatea regională și industria de apărare este evaluat la 535 de milioane de euro și va începe în 2026, având o durată estimată de trei ani. Noua investiție va readuce în țară […]