Prima pagină » Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale

Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale

Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale
Probleme la Unilever. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță. Foto: Claj Wiki/Freepik

Problemele de la Unilever au explodat public după ce Jerry Greenfield, cofondator al Ben & Jerry’s, a decis să părăsească brandul după aproape 50 de ani. El a acuzat compania-mamă că a redus la tăcere misiunea socială a brandului.

Într-o scrisoare publicată de partenerul său, Ben Cohen, Greenfield a declarat că nu mai poate „cu bună credință” continua ca angajat, scrie TheGuardian.

Problemele de la Unilever, legate de pierderea independenței

Greenfield a subliniat că înțelegerea de vânzare din 2000 prevedea protejarea misiunii sociale. Totuși, el consideră că independența s-a pierdut complet.

„Este profund dezamăgitor să ajungi la concluzia că acea independență, baza vânzării noastre către Unilever, a dispărut”, a afirmat Greenfield. El a adăugat că „dacă firma nu putea apăra lucrurile în care am crezut, atunci nu merita să existe ca firmă”.

Decizie dureroasă pentru fondator, după problemele de la Unilever

Deși el și Cohen nu mai au control asupra operațiunilor, Greenfield a rămas angajat pentru a susține misiunea socială. Totuși, el a numit plecarea sa „una dintre cele mai grele și dureroase decizii” din viața sa. Plecarea lui marchează un nou episod tensionat în conflictul dintre Unilever și brandul de înghețată.

Conflictul privind teritoriile palestiniene

Disputa a început după ce Unilever a renunțat la acordul care permitea Ben & Jerry’s să vândă înghețată în teritoriile palestiniene ocupate. Decizia a fost intens criticată în Israel. Ulterior, Unilever a vândut divizia Ben & Jerry’s din Israel unui operator local, ceea ce a determinat compania de înghețată să dea în judecată corporația-mamă. Procesul s-a încheiat cu o înțelegere în 2022.

Problemele de la Unilever au crescut: Procese și acuzații ulterioare

În 2023, Ben & Jerry’s a deschis un nou proces împotriva Unilever, acuzând-o că amenință cu desființarea consiliului și cu acțiuni legale împotriva directorilor. Acuzațiile vizau declarațiile publice de susținere pentru palestinienii din Gaza. Între timp, Unilever pregătește listarea separată a diviziei de înghețată Magnum Ice Cream Company, cu sediul principal la Amsterdam și listări secundare la Londra și New York.

Scrisoarea deschisă către investitori

Înainte de prima prezentare publică a noii companii, Cohen și Greenfield au transmis o scrisoare deschisă către consiliu și investitori. Ei au cerut ca brandul să fie „eliberat” și au susținut că eliminarea misiunii sociale a diminuat valoarea afacerii. Cei doi au încercat chiar să recâștige controlul, evaluând o potențială răscumpărare între 1,5 și 2,5 miliarde de dolari. Propunerea a fost însă respinsă de Unilever. „Problema este că Unilever și Magnum nu vor să vândă, așa că nu permit investitorilor să vadă datele financiare”, a declarat Cohen.

Reacția companiei și tensiunile interne

Un purtător de cuvânt al TMICC a transmis că firma va fi „recunoscătoare pentru totdeauna” lui Greenfield, dar „nu este de acord cu perspectiva lui”. Reprezentanții au adăugat că au încercat să poarte un „dialog constructiv” cu ambii fondatori pentru a consolida brandul. Între timp, Cohen a fost arestat în mai, în timpul unui protest împotriva blocadei din Gaza, desfășurat în cadrul unei audieri în Senatul SUA.

Originea și creșterea Ben & Jerry’s

Ben & Jerry’s a fost fondată în 1978, după ce Greenfield și Cohen au urmat un curs prin corespondență de 5 dolari despre fabricarea înghețatei. Cei doi prieteni, care se cunoșteau din școala din Merrick, Long Island, au deschis prima lor gelaterie într-o benzinărie renovată din Burlington, Vermont. Misiunea lor declarată era „să promoveze drepturile omului și demnitatea”.

Un brand cu identitate socială puternică

Încă din 1985, compania a donat aproximativ 8% din profiturile anuale înainte de taxe pentru cauze caritabile. Brandul a câștigat rapid notorietate prin denumiri excentrice precum Cherry Garcia sau Cool Britannia. Creșterea spectaculoasă a atras atenția giganților din industria bunurilor de larg consum. În anul 2000, Unilever a cumpărat afacerea pentru 326 de milioane de dolari. Tranzacția a inclus o clauză care asigura un consiliu independent pentru menținerea valorilor sociale.

Avertismentul specialiștilor în litigii

„Oricât ar încerca o companie odinioară independentă să își păstreze identitatea și principiile, cumpărătorul corporatist va dicta în cele din urmă direcția”, a explicat Nick Stockley, partener și specialist în soluționarea litigiilor la firma de avocatură Mayo Wynne Baxter, referitor la prblemele de la Unilever.

Alte articole importante
Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere în 2025
Companii
Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere în 2025
Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere semnificativă, reflectând schimbările legislative, dar și contextul economic dificil. Această tendință indică o scădere a cererii pe piața auto locală, ceea ce afectează atât dealerii, cât și producătorii locali și importatorii. Vânzările de mașini noi au scăzut cu 3,6% de la începutul anului Vânzările de autoturisme […]
Oferte pentru vacanțe de Black Friday 2025 cu reduceri de până la 70%. Cum prinzi cele mai bune prețuri pentru concediul din 2026
Oferte pentru vacanțe de Black Friday 2025 cu reduceri de până la 70%. Cum prinzi cele mai bune prețuri pentru concediul din 2026
Ofertele pentru vacanțe de Black Friday 2025 includ reduceri uriașe pentru bilete de avion și pachete turistice. Tot mai multe agenții de turism și platforme online participă la campanie, oferind discounturi de până la 70% pentru destinații interne și internaționale, scrie Puterea.ro.Aceasta este perioada ideală pentru planificarea concediului din 2026 sau găsirea zborurilor la prețuri […]
ANALIZĂ
Europa celor (ne)mulțumiți: în ce țări și domenii sunt angajații cel mai fericiți cu salariul lor
Europa celor (ne)mulțumiți: în ce țări și domenii sunt angajații cel mai fericiți cu salariul lor
Aproape jumătate dintre angajații din Europa nu sunt fericiți cu salariul lor. Chiar dacă muți dintre ei cred că sunt plătiți sub nivelul meritat, angajatorii susțin contrariul. Cercetarea a fost realizată de SD Worx, o companie de resurse umane care a analizat peste 16.000 de angajați din 16 țări și 15 sectoare economice. Țările nordice […]
Revolut blochează conturile rușilor cu vize limitate în UE
Revolut blochează conturile rușilor cu vize limitate în UE
Mii de cetățeni ruși care locuiesc în Uniunea Europeană au rămas fără acces la banii lor. Aplicația Revolut a început să blocheze conturile clienților ruși care dețin vize cu valabilitate teritorială limitată. Decizia vine în urma implementării celui de-al 19-lea pachet de sancțiuni al Uniunii Europene împotriva Federației Ruse. Revolut taie accesul rușilor la conturi […]
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România va achiziționa din Olanda 18 avioane F-16 Fighting Falcon la un preț simbolic de 1 euro, pentru a-și întări apărarea aeriană. Aeronavele vor fi folosite pentru antrenarea piloților la Centrul European de Instruire F-16 de la baza aeriană Fetești, care se consolidează astfel ca un hub regional al aviației aliate. România își întărește flota […]
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Companiile de inteligență artificială caută intensiv ingineri de implementare în avans/forward-deployed, specialiști care pot programa și interacționa direct cu clienții. OpenAI, Anthropic și Cohere recrutează astfel de profesioniști pentru a accelera adoptarea modelelor AI în afaceri. Scopul este creșterea veniturilor prin instalarea experților direct în companii, pentru personalizarea tehnologiilor AI. Echipele de ingineri dislocați în […]