Trump Organization, grupul de afaceri al familiei Trump, pătrunde în industria telecomunicațiilor și lansează propriul smartphone, care va fi lansat în septembrie.
De asemenea, familia președintelui american a anunțat un nou serviciu de telefonie mobilă denumit Trump Mobile, o alternativă la furnizorii tradiționali din domeniul telecomunicațiilor.
Foto: Shutterstock
Anunțul a fost făcut, luni, de către fiul șefului de la Casa Albă, Donald Trump Jr., care a precizat că serviciul de telefonie mobilă a fost lansat împreună cu un smartphone dedicat, care costă 499 de dolari. Noua inițiativă își propune să atragă consumatorii conservatori din SUA, oferind o alternativă la giganții telecom deja consacrați, într-o piață dominată de Verizon, AT&T și T-Mobile, care împreună controlează peste 95% din piaţă, relatează CNN.
Serviciul vine cu promisiunea unui pachet extins, ce include acces la servicii de telemedicină, asistență rutieră și mesaje text nelimitate către 100 de țări, inclusiv către România, toate pentru un abonament lunar de „doar 47,45 de dolari”. Tariful este o trimitere clară la mandatele lui Trump ca al 47-lea și, respectiv al 45-lea președinte al Statelor Unite ale Americii.
Donald Trump Jr. a prezentat produsul drept „o soluție complet americană”. Acest serviciu va beneficia de centre de call-center-uri situate pe teritoriul SUA, iar telefoanele vor fi fabricate în America, parte a unei strategii de promovare a produselor și serviciilor „Made in USA”. Este un detaliu distinctiv într-o industrie în care aproape toate smartphone-urile sunt produse în Asia, mai ales în China şi în Coreea de Sud, iar în ultima vreme în India şi Vietnam.
Anunțul, care a coincis cu aniversarea momentului în care Donald Trump cobora în 2016 pe celebra scară rulantă aurie pentru a-și anunța candidatura la președinție, marchează cea mai recentă extindere a afacerii familiei președintelui american în domeniul tehnologiei, criptomonedelor și media.
În ciuda mesajului patriotic și al poziționării politice, Trump Mobile intră pe o piață extrem de competitivă și saturată, unde brandurile globale precum Apple și Samsung domină copios.
Peste 60 de milioane de smartphone-uri sunt vândute anual în SUA, însă infrastructura internă pentru producția acestor dispozitive este aproape inexistentă din cauza costurilor ridicate și a dependenței de lanțurile globale de aprovizionare, relatează CNBC.
Inițiativa familiei Trump scoate în evidență două direcții interesante. Pe de o parte, arată cum politicul poate influența strategic inițiativele economice, folosind fidelitatea ideologică drept capital de piață. Totodată, exemplifică tendințele internaționale din telecomunicații și tehnologie, într-un moment în care multe țări, inclusiv România, se află în plin proces de extindere a rețelelor 5G și de digitalizare a serviciilor publice.