Prima pagină » Xiaomi are planuri pentru un super-chip de ultimă generație

Xiaomi are planuri pentru un super-chip de ultimă generație

Xiaomi are planuri pentru un super-chip de ultimă generație
sursă foto: CNBC

Gigantul chinez Xiaomi a confirmat că lucrează la un nou cip de top pentru smartphone-uri. Strategia pe termen lung promite investiții uriașe și o schimbare radicală în ecosistemul său tehnologic.

Xiaomi intră serios în cursa globală a semiconductorilor

Vicepreședinta Xiaomi, Xu Fei, a declarat într-un interviu pentru CNBC că firma dezvoltă un nou cip de generație următoare. Acesta va fi destinat telefoanelor sale premium. Acesta va fi succesorul lui XRing 01, lansat anul trecut și construit pe tehnologia de 3 nanometri, una dintre cele mai avansate din lume.

Xiaomi a promis deja o investiție colosală de 50 de miliarde de yuani (7 miliarde de dolari) pe o perioadă de zece ani pentru a-și dezvolta propriile cipuri. Totuși, Xu a avertizat că spre deosebire de Apple, compania nu va lansa o nouă generație de cipuri în fiecare an.

Suntem încă nou-veniți în acest domeniu. Trebuie să învățăm, să planificăm și să fim răbdători”, a declarat oficiala Xiaomi.

De ce nu copiază Xiaomi strategia Apple

Apple a introdus primele sale cipuri A Series în 2010 și de atunci lansează câte o generație nouă anual, cel mai recent fiind A19, integrat în iPhone 17. În schimb, Xiaomi adoptă o abordare mai prudentă.

Xu Fei a explicat că producția unui cip este rentabilă doar dacă sunt livrate cel puțin 10 milioane de unități pe generație. Pentru XRing 01, compania estimează livrări de aproximativ 1 milion de unități, insuficient pentru a atinge pragul de rentabilitate.

Știm că avem nevoie de cel puțin zece ani de răbdare pentru ca afacerea noastră cu cipuri să ajungă pe zero. În această etapă, prioritatea este ca experiența și performanța să fie suficient de bune”, a subliniat Xu.

Cum ar putea cipurile să transforme ecosistemul HyperOS și HyperAI

Un sistem pe cip este „creierul” unui smartphone, responsabil de integrarea componentelor esențiale și de optimizarea performanței. Apple și-a demonstrat avantajul prin controlul strict asupra hardware-ului și software-ului. Acesta oferă utilizatorilor o experiență mai fluentă.

Xiaomi mizează pe aceeași strategie prin integrarea cipului propriu cu HyperOS, sistemul său de operare bazat pe Android, și cu HyperAI, suita de aplicații de inteligență artificială. Potrivit experților, această combinație ar putea aduce o experiență personalizată, comparabilă cu cea oferită de ecosistemele Apple sau Google.

Integrarea verticală va oferi o experiență strâns legată de ecosistemul HyperOS și HyperAI, similar cu abordarea Apple”, a declarat Neil Shah, analist la Counterpoint Research.

Mai mult, expertiza dobândită de Xiaomi în dezvoltarea de semiconductori pentru smartphone-uri ar putea fi aplicată și la alte produse.

Relația cu Qualcomm și MediaTek rămâne neschimbată

Deși dezvoltă propriile cipuri, Xiaomi nu intenționează să renunțe la colaborarea cu Qualcomm și MediaTek, furnizorii săi tradiționali. Cel mai recent model, Xiaomi 17, lansat săptămâna aceasta, folosește un SoC Qualcomm de ultimă generație.

Xu Fei a subliniat că parteneriatele cu acești giganți vor continua.

Qualcomm și MediaTek sunt parteneri excepționali. Lucrăm împreună de 15 ani și vom continua să colaborăm. În paralel, vom selecta produsele potrivite pentru a testa propriul nostru chipset. Mergem pe două soluții în același timp”, a precizat vicepreședinta.

Alte articole importante
Volvo va produce noul său model hibrid în SUA. Care este motivul?
Companii
Volvo va produce noul său model hibrid în SUA. Care este motivul?
Volvo va demara producția unui nou model hibrid în SUA până la finalul acestui deceniu. Mișcarea confirmă strategia producătorului de automobile suedez de a răspunde cerințelor pieței americane, dar și de a se adapta la politicile comerciale impuse de administrația Trump. Volvo va produce în SUA noul său model hibrid, adaptându-se pieței locale Viitorul model […]
TikTok, evaluat la 14 miliarde $ după vânzarea către americani
TikTok, evaluat la 14 miliarde $ după vânzarea către americani
TikTok urmează să fie evaluat la 14 miliarde de dolari, un moment crucial în disputa tehnologică dintre SUA și China. Decizia vine după luni de negocieri și presiuni politice, marcând un moment cheie în disputa dintre Washington și Beijing privind securitatea datelor și influența tehnologică. După vânzarea către investitorii americani, TikTok este evaluat la 14 […]
Miorița și Dracula, branduri care ne fac mai mult rău decât bine. Ce zice un specialist în branding
Miorița și Dracula, branduri care ne fac mai mult rău decât bine. Ce zice un specialist în branding
Miorița și Dracula au fost promovate ani de zile ca simboluri turistice ale României. Specialistul în branding Bogdan Brînzaș consideră că acestea nu aduc beneficii reale țării. „Astea sunt niște mituri care nouă nu ne fac bine. Sunt multe altele de pus în loc. Dracula chiar este un mit fals creat de către comuniști, undeva […]
Datoria mondială atinge un nou record: aproape 338.000 miliarde $
Datoria mondială atinge un nou record: aproape 338.000 miliarde $
Datoria mondială a crescut la un nou record, apropiindu-se de pragul de 338.000 de miliarde de dolari în 2025.. Creșterea rapidă ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea finanțelor publice și private, mai ales în contextul tensiunilor geopolitice și al cheltuielilor tot mai mari pentru apărare. Raport IIF: datoria mondială se apropie de 338.000 miliarde $ […]
Deficitul bugetar amenință economia și viața fiecăruia dintre noi
Deficitul bugetar amenință economia și viața fiecăruia dintre noi
Deficitul bugetar a explodat în 2024, cu echivalentul a 27 de milioane de salarii medii. Iar în 2025 depășește deja 31 de milioane. Sub guvernul Ilie Bolojan, România se află între austeritate, recesiune și pericolul pierderii credibilității internaționale. Deficitul bugetar prins între reforme și opoziție Situația finanțelor României este descrisă de economiști drept una dintre […]
Profitul H&M urcă cu 40%. Acțiunile explodează pe bursă
Profitul H&M urcă cu 40%. Acțiunile explodează pe bursă
Retailerul suedez H&M raportează un salt spectaculos al profitului în trimestrul al treilea. Acțiunile companiei cresc cu până la 11%, semnalând o revenire mult așteptată. Profitul H&M sare la aproape 5 miliarde coroane suedeze H&M a anunțat joi că profitul operațional pentru trimestrul al treilea din 2025 a ajuns la 4,9 miliarde coroane suedeze, comparativ […]