Gigantul tehnologic Xiaomi a anunțat că intenționează să aducă pe piața europeană vehiculele sale electrice până în anul 2027.
Compania asiatică este cunoscută în Europa datorită smartphone-urilor performante pe care le produce, însă este pentru prima dată când menționează Bătrânul Continent ca posibilă piață externă de desfacere pentru automobilele sale cu emisii zero.
Fotografii: Xiaomi / SU7
Informația a fost confirmată în mod oficial de președintele Xiaomi, Lu Weibing, cu ocazia prezentării rezultatelor financiare pentru cel de-al doilea trimestru din 2025, transmite agenția spaniolă de presă EFE.
Anunțul vine în contextul în care Uniunea Europeană menține taxele vamale pentru mașinile electrice produse în China, acuzând Beijingul de „subvenții neloiale” și de distorsionarea concurenței. Totuși, Bruxelles-ul poartă în prezent negocieri pentru a înlocui aceste tarife cu un sistem de prețuri minime.
Pe 5 iulie, Lu Weibing a distribuit pe rețeaua Weibo o fotografie cu el alături de un model SU7 Ultra cu plăcuță de înmatriculare de Germania, spunând că este primul automobil experimental Xiaomi înmatriculat în Europa.
Potrivit publicației CnEVPost, Xiaomi se confruntă cu dificultăți la nivel de producție pe piața internă. Astfel, timpii de așteptare pentru livrare ajung la 41 de săptămâni pentru modelul SU7 și la 58 de săptămâni pentru YU7.
În cel de-al doilea trimestru al acestui an, Xiaomi a raportat vă a comercializat 81.302 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 197,7% față de anul precedent. De asemenea, vorbim despre o triplare a veniturilor diviziei auto, care au ajuns la 20,6 miliarde de yuani (2,456 miliarde de euro).
Succesul a fost impulsionat de lansarea noului SUV electric YU7, prezentat în iunie, care a generat un nivel record de cerere, cu 240.000 de comenzi confirmate în primele 18 ore de la debutul comercial. Lu Weibing a precizat că, deși divizia auto și-a redus pierderile la 300 de milioane de yuani (36 de milioane de euro) în trimestrul al doilea, Xiaomi continuă să facă investiții masive și nu anticipează profituri stabile pe termen scurt.
Pe ansamblul trimestrului, Xiaomi a obținut venituri totale de 116 miliarde de yuani (13,831 miliarde de euro), în creștere cu 30,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, profitul net ajustat a ajuns la 10,8 miliarde de yuani (1,288 miliarde de euro), cu 75,4% mai mult decât în 2024.
Compania chineză estimează că va încheia 2025 cu o creștere a veniturilor de peste 30%, susținută atât de expansiunea în sectorul auto, cât și de consolidarea poziției sale pe piața globală a smartphone-urilor.