Apple anunță noi investiții semnificative în China, continuând să-și extindă operațiunile într-o piață-cheie pentru producția sa globală.
Decizia vine în ciuda presiunilor exercitate de președintele Donald Trump, care a cerut ca mai multe lanțuri de producție să fie relocate în Statele Unite.
Foto: The Seattle Times
Tim Cook, CEO-ul Apple, a dezvăluit că gigantul american va continua să-și extindă investițiile în China. Decizia vine în contradicție cu solicitările președintelui Donald Trump de a reloca producția pe teritoriul american. Anunțul a fost făcut după întâlnirea pe care șeful Apple a avut-o cu ministrul chinez al industriei, Li Lecheng, la Beijing, transmite agenția de știri Reuters,
Cu acest prilej, Cook a reafirmat angajamentul Apple față de piața chineză.. Și asta, chiar și în contextul tensiunilor comerciale dintre cele două țări. „Apple va continua să investească în China”, a transmis Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației, fără să dezvăluie și valoarea exactă a noilor investiții.
Tot mai multe companii americane adoptă o strategie prudentă în relația cu China. În schimb, Apple pare să caute un echilibru între Washington și Beijing.
„Firmele americane încearcă să nu supere Casa Albă, dar nici să nu pară nesincere în fața Beijingului”, a explicat un consultant din Shanghai.
Tim Cook a consolidat legăturile Apple cu ambele economii. În august, el i-a oferit liderului de la Casa Albă o plachetă simbolică dedicată „Programului Apple pentru producția americană”. Asta, după ce compania a promis investiții de 100 de miliarde de dolari în SUA.
Mai devreme în acest an, în martie, Cook anunțase în China un fond de energie curată de 720 de milioane de yuani (101 milioane de dolari).
Cu toate acestea, compania de peste Ocean rămâne dependentă de lanțul de aprovizionare din China. Deși aici sunt asamblate majoritatea iPhone-urilor, compania încearcă treptat să mute o parte din producție în India.
Recent, directorul operațional al Apple, Sabih Khan, a vizitat producătorul chinez Lens Technology din Changsha. Acesta este un furnizor care produce de 19 ani ecranele de protecție din sticlă pentru iPhone și Apple Watch. Ministrul chinez al Tehnologiei a declarat că țara sa „speră ca Apple să continue să exploreze piața chineză și să se dezvolte împreună cu furnizorii locali”.
În cel de-al treilea trimestru din 2025, livrările gigantului tech în China au crescut cu 0,6%, atingând pragul de 10,8 milioane de telefoane vândute. Compania californiană cu sediul în Cupertino este singurul mare brand care a înregistrat o creștere în această perioadă, datorită succesului noii serii iPhone 17.
„Mediul de afaceri a fost întotdeauna un factor de stabilizare al relațiilor China–SUA și un promotor al cooperării pragmatice”, a subliniat ambasadorul Chinei în SUA, Xie Feng, evidențiind rolul companiilor americane în menținerea dialogului economic dintre cele două țări.