Binance dă detalii despre modul în care va fi tranzacționat tokenul ”Ferrari 499P” lansat de gigantul italian al supermașinilor pentru licitația în urma căreia se va adjudeca modelul câștigător a trei titluri consecutive la Le Mans. „Luxul întâlnește blockchain-ul. Viteza întâlnește inovația”, anunță platforma cripto pe blogul său oficial.
Tokenul digital exclusiv lansat de Ferrari va permite celor mai bogaţi fani ai mărcii să participe la o licitaţie pentru modelul Ferrari 499P, relatează Reuters. Proiectul, dezvoltat în parteneriat cu fintech-ul italian Conio, vizează clienţii din clubul privat Ferrari Hyperclub, format din 100 de colecţionari pasionaţi de curse de anduranţă.
Tokenul ”Ferrari 499P” va putea fi tranzacţionat între membrii clubului şi folosit pentru licitaţii interne, urmând să debuteze odată cu sezonul 2027 al Campionatului Mondial de Anduranţă. Binance, cea mai mare platformă de tranzacționare crypto din lume, dă detalii despre modul în care clienții exclusiviști ai gigantul italian pot achiziționa tokenurile.
„Ferrari tocmai a trecut la viteza maximă a tehnologiei blockchain”, scrie Binance pe blogul său oficial. „Luxul întâlnește blockchain-ul. Viteza întâlnește inovația. Bine ați venit în viitorul tokenizat al supermașinilor”, adaugă echipa de comunicare a platformei cripto.
Binance precizează că tokenul „Ferrari 499P” va fi disponibil exclusiv pentru Hyperclub – cercul ultra-privat al Ferrari, format din doar 100 de clienți de elită. Deținătorii de tokenuri vor putea face schimb între ei, licita la licitații VIP și chiar concura pentru a deține legendarul Ferrari 499P, câștigător al cursei de la Le Mans, precizează reprezentanții platformei cripto.
„Inițiativa se aliniază cu strategia Ferrari, prietenoasă cu criptomonedele – marca acceptă deja BTC, ETH și USDC pentru achizițiile de mașini în SUA și Europa, plățile cripto fiind convertite perfect în valută fiat.
Întrucât milionarii din domeniul cripto au crescut cu 40% anul acesta, iar capitalizarea de piață a depășit 3,3 trilioane de dolari, Ferrari profită de moment – transformând luxul și blockchain-ul într-un nou tip de economie bazată pe membri”, adaugă Binance.
Iniţiativa vine în contextul în care brandurile de lux caută să atragă tinerii antreprenori din domeniul tehnologiei şi al inteligenţei artificiale, o generaţie tot mai activă pe pieţele cripto. Ferrari a început să accepte plăţi în Bitcoin, Ethereum şi USDC pentru automobile în SUA din 2023, extinzând opţiunea în Europa anul trecut.
”Este o modalitate de a consolida sentimentul de apartenenţă al celor mai loiali clienţi”, a declarat Enrico Galliera, directorul comercial şi de marketing al Ferrari, potrivit Reuters.
În prezent, Conio aşteaptă obţinerea licenţei conform noii reglementări europene MiCA pentru active digitale.
”Potenţialul de dezvoltare este uriaş”, a spus Davide Rallo, strategul fintech al Conio, în timp ce valoarea Bitcoin a crescut cu aproximativ 60% în ultimul an, pe fondul revenirii interesului pentru activele digitale, susţinut inclusiv de preşedintele american Donald Trump.
Producătorii auto și operatorii de flote adoptă din ce în ce mai mult tehnologia blockchain datorită beneficiilor sale în prevenirea fraudelor și securitatea datelor, subliniază un raport al Exactitude Consultancy Ltd. pe 2025. Piața blockchain-ului auto este pregătită pentru o creștere semnificativă, în pofida provocărilor continue, cum ar fi scalabilitatea și problemele de reglementare.
Previziunile indică o creștere a acestei piețe de la 1,8 miliarde de dolari în 2024 la 9,4 miliarde de dolari până în 2034, reprezentând un CAGR robust de 18,3%, stimulat de cererea tot mai mare pentru tranzacții sigure, se arată în raportul citat.
Jucătorii cheie de pe piață includ IBM, Toyota, Ford și Volkswagen, cu segmentare în tipuri de tehnologie, cum ar fi platformele blockchain și contractele inteligente, aplicații axate pe securitatea datelor și plăți, și metode de implementare incluzând blockchain-uri publice, private și hibride.