Prima pagină » Ferrari pierde teren la bursă: scăderi de peste 15%

Ferrari pierde teren la bursă: scăderi de peste 15%

Ferrari pierde teren la bursă: scăderi de peste 15%
Foto: Ferrari

Acțiunile Ferrari au scăzut cu peste 16% la Bursa din Milano, cel mai abrupt declin din ultimii ani pentru brandul italian de mașini de lux.

Corecția bursieră reflectă îngrijorările investitorilor legate de perspectivele de creștere și de evoluția cererii pe piața auto premium.

Ferrari, declin puternic la bursă: -16% la Milano și -15% la New York

Ferrari pierde teren la bursă: scăderi de peste 15%

Foto: Ferrari

Acţiunile Ferrari s-au prăbuşit, joi, cu peste 13%, fiind pe cale să înregistreze cea mai severă scădere zilnică de la listarea companiei în 2016. Investitorii au reacţionat negativ după ce producătorul italian de maşini de lux a prezentat noi proiecţii financiare şi o strategie de electrificare revizuită. Acestea au fost considerate dezamăgitoare de către analişti, transmite CNBC.

Constructorul de automobile din Maranello estimează venituri nete de cel puţin 7,1 miliarde de euro în 2025. Prognoza este în creștere față de cea anterioară de 7 miliarde de euro. De asemenea, veniturile nete pentru 2030 sunt estimate la circa 9 miliarde de euro. În plus, compania vizează un profit EBITDA (înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) de cel puțin 3,6 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului.

Prețul acțiunilor Ferrari listate la Bursa din Milano a scăzut cu 16,1%. Și asta, înainte de a reduce o parte din pierderi și de a închide la 354 de euro, în scădere cu 15,4%. A fost cea mai proastă zi de tranzacționare pentru brandul „căluțului cabrat” de când a fost listat la bursa milaneză în 2016. Acțiunile listate la Bursa de Valori din New York au închis în scădere cu 15%, la 407,38 dolari. Și în acest caz a fost cea mai slabă zi de tranzacționare de la listarea Ferrari la bursa newyorkeză în octombrie 2015. Cea mai mare scădere într-o singură zi a acțiunii a fost anterior de 12,4% în februarie 2016.

Valoarea de piaţă a companiei se situează acum în jurul valorii de 80 de miliarde de dolari.

Patru noi modele pe an până în 2030

Analiştii de la Citi au declarat că noile estimări „sunt sub scenariul nostru de «creștere mai mică»”. Acestea reflectă conservatorismul din partea conducerii. În schimb, banca JPMorgan rămâne optimistă, invocând cererea ridicată şi potenţialul lansării unui nou supercar.

Ferrari a anunţat şi o ajustare a strategiei sale de electrificare, relatează Bloomberg. Până în 2030, gama va include 40% modele cu motoare termice, 40% hibride şi doar 20% pur electrice. Ferrari a declarat că obiectivul revizuit este rezultatul unei abordări centrate pe client, al mediului actual și al evoluției preconizate a acestuia. Noul obiectiv este în scădere comparativ cu cel anterior de 40% de EV-uri până în 2030. Primul model complet electric al companiei, denumit Ferrari Elettrica, va fi lansat oficial în 2026.

Decizia Ferrari se aliniază tendinţei altor producători auto, precum Volvo, care au redus recent ritmul de trecere la vehicule electrice din cauza cererii mai scăzute şi a competiţiei tot mai mari din China.

Ferrari a înregistrat o creștere a numărului de clienți activi la 90.000. Totalul este cu 20% mai mult decât în 2022. În plus, marca italiană și-a propus să lanseze patru mașini noi pe an între 2026 și 2030.

Alte articole importante
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii vor merge la serviciu în Paris cu telecabina
Francezii se vor deplasa de-acum înainte către serviciu la Paris cu prima telecabină urbană din regiunea capitalei țării. Proiectul de aproape 140 de milioane de euro va reduce timpii de călătorie și va îmbunătăți legăturile dintre cartierele izolate și rețeaua de metrou. Telecabina urbană este noul mijloc de transport pentru angajații din Paris Locuitorii din […]
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Analize
Ce nevoie are economia românească de imigranți: câți sunt, unde muncesc și de unde vin
Imigrația din state terțe a devenit, în ultimul deceniu, un element structural al pieței muncii din România, pe fondul deficitului cronic de forță de muncă și al emigrației persistente a populației active. Datele disponibile arată o creștere accelerată a numărului de muncitori non-UE prezenți legal în economie, cu schimbări semnificative atât în privința țărilor de […]
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
Tehnologie
China a dezvăluit un supercomputer gigantic distribuit pe 2.000 km
China a lansat un supercomputer uriaș, distribuit pe o distanță de 2.000 de kilometri, care a fost dezvoltat timp de zece ani. Această rețea masivă promite să revoluționeze calculul de înaltă performanță și să consolideze poziția țării în topul global al supercomputării. Supercomputer gigant în China: zece ani de construcție și 2.000 km de performanță China […]
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Campania „Cumpărați produse europene” aprinde tensiunile în UE. Statele mici se revoltă, Bruxelles-ul amână decizia
Reacțiile negative față de agenda Comisiei Europene „Cumpărați produse europene” se intensifică, pe fondul unei diviziuni tot mai vizibile între marile puteri industriale ale Uniunii și statele cu economii mai mici, orientate spre comerț liber. Inițiativa, susținută de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, riscă să devină una dintre cele mai controversate teme ale […]
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Analize
Fluxurile comerciale ale UE după noile tarife impuse de SUA: reconfigurarea rutelor comerciale
Declarațiile administrației Statelor Unite începând cu data de 2 aprilie 2025, denumită simbolic „ziua eliberării”, au marcat debutul oficial al unei noi abordări a politicilor comerciale americane, cu impact global semnificativ. Orientarea explicită către protecționism a declanșat reacții imediate pe piețele financiare, a amplificat volatilitatea și a determinat o creștere abruptă a incertitudinii privind evoluția […]
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]