Acțiunile Ferrari au scăzut cu peste 16% la Bursa din Milano, cel mai abrupt declin din ultimii ani pentru brandul italian de mașini de lux.
Corecția bursieră reflectă îngrijorările investitorilor legate de perspectivele de creștere și de evoluția cererii pe piața auto premium.
Foto: Ferrari
Acţiunile Ferrari s-au prăbuşit, joi, cu peste 13%, fiind pe cale să înregistreze cea mai severă scădere zilnică de la listarea companiei în 2016. Investitorii au reacţionat negativ după ce producătorul italian de maşini de lux a prezentat noi proiecţii financiare şi o strategie de electrificare revizuită. Acestea au fost considerate dezamăgitoare de către analişti, transmite CNBC.
Constructorul de automobile din Maranello estimează venituri nete de cel puţin 7,1 miliarde de euro în 2025. Prognoza este în creștere față de cea anterioară de 7 miliarde de euro. De asemenea, veniturile nete pentru 2030 sunt estimate la circa 9 miliarde de euro. În plus, compania vizează un profit EBITDA (înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) de cel puțin 3,6 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului.
Prețul acțiunilor Ferrari listate la Bursa din Milano a scăzut cu 16,1%. Și asta, înainte de a reduce o parte din pierderi și de a închide la 354 de euro, în scădere cu 15,4%. A fost cea mai proastă zi de tranzacționare pentru brandul „căluțului cabrat” de când a fost listat la bursa milaneză în 2016. Acțiunile listate la Bursa de Valori din New York au închis în scădere cu 15%, la 407,38 dolari. Și în acest caz a fost cea mai slabă zi de tranzacționare de la listarea Ferrari la bursa newyorkeză în octombrie 2015. Cea mai mare scădere într-o singură zi a acțiunii a fost anterior de 12,4% în februarie 2016.
Valoarea de piaţă a companiei se situează acum în jurul valorii de 80 de miliarde de dolari.
Analiştii de la Citi au declarat că noile estimări „sunt sub scenariul nostru de «creștere mai mică»”. Acestea reflectă conservatorismul din partea conducerii. În schimb, banca JPMorgan rămâne optimistă, invocând cererea ridicată şi potenţialul lansării unui nou supercar.
Ferrari a anunţat şi o ajustare a strategiei sale de electrificare, relatează Bloomberg. Până în 2030, gama va include 40% modele cu motoare termice, 40% hibride şi doar 20% pur electrice. Ferrari a declarat că obiectivul revizuit este rezultatul unei abordări centrate pe client, al mediului actual și al evoluției preconizate a acestuia. Noul obiectiv este în scădere comparativ cu cel anterior de 40% de EV-uri până în 2030. Primul model complet electric al companiei, denumit Ferrari Elettrica, va fi lansat oficial în 2026.
Decizia Ferrari se aliniază tendinţei altor producători auto, precum Volvo, care au redus recent ritmul de trecere la vehicule electrice din cauza cererii mai scăzute şi a competiţiei tot mai mari din China.
Ferrari a înregistrat o creștere a numărului de clienți activi la 90.000. Totalul este cu 20% mai mult decât în 2022. În plus, marca italiană și-a propus să lanseze patru mașini noi pe an între 2026 și 2030.