Prima pagină » Cota de piață a mărcilor auto din China ajunge la 3% în România

Cota de piață a mărcilor auto din China ajunge la 3% în România

Cota de piață a mărcilor auto din China ajunge la 3% în România
Foto: NetaAuto

Mărcile auto din China câștigă tot mai mult teren pe piața românească, ajungând să dețină deja o cotă de piață de circa 3%.

Deși procentul pare modest, ritmul de creștere este rapid, iar producătorii chinezi își consolidează prezența prin modele electrice accesibile și tehnologii moderne.

Cota de piață a brandurilor auto chinezești au atins pragul de 3%

Cota de piață a mărcilor auto din China ajunge la 3% în România

Foto: Carlogos.org

Piața auto din România trece printr-o transformare evidentă în ultima perioadă. Aceasta este marcată de o adevărată „avalanșă” de mărci chinezești. Într-un timp scurt, brandurile asiatice au reușit să câștige aproape 3% din piața locală. Asta arată că scepticismul inițial al consumatorilor români începe să se estompeze, potrivit Economica.net.

Modelele produse de mărci precum MG, Leapmotor, BYD, Lynk & Co, Chery sau Zeekr au ajuns deja în showroom-urile de la noi. De multe ori, acest lucru s-a întâmplat la scurt timp după lansarea oficială pe piețele din Europa de Vest.

Potrivit datelor furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), în România sunt comercializate în prezent peste 20 de mărci chinezești. Între acestea nu se regăsesc, însă, și brandurile europene aflate sub controlul companiilor din China. În această categorie intră mărci precum Volvo sau Smart.

În total, în primele nouă luni ale anului curent, automobilele provenite din China au reprezentat 2,96% din piața românească. Cu alte cuvinte, aproape trei dintr-o sută de români care au cumpărat o mașină nouă în acest an au ales un model produs sau asamblat în China.

MG Motor, motorul ofensivei mărcilor din China

Dintre mărcile chinezești prezente în România, se remarcă MG Motor, care este lider detașat al expansiunii „roșii” pe piața auto autohtonă. Deținut de grupul SAIC, marca MG a înregistrat vânzări impresionante, depășind în luna septembrie branduri europene consacrate precum Opel sau Peugeot.

Iată cum se prezintă clasamentul mărcilor chinezești în intervalul ianuarie-septembrie 2025:

  1. MG Motor – 2.227 unități
  2. Geely – 429 unități
  3. Leapmotor – 148 unități
  4. BYD – 145 unități

Aflat pe locul secund, Geely continuă să crească în mod constant. În schimb, BYD, deși a debutat lent, a urcat rapid până pe poziția a patra. De asemenea, există importatori locali care aduc în România și alte mărci chinezești, precum Chery, Lynk & Co sau Zeekr (ultimele două parte a grupului Geely). În plus, brandurile Omoda & Jaecoo sunt ultimele branduri chinezești ajunse pe piața românească.

Alte prezențe pe piața locală

Pe lângă mărcile deja menționate, pe piața locală există și alte mărci, emergente. Acestea au vândut în intervalul analizat 84 de unități (FSK), 59 de unități (Lynk & Co), 43 de unități  (BAIC), 35 de unități (Chery), 29 de unități (Forthing) și 8 unități (Seres).

Trebuie precizat că în acest clasament nu au fost incluse modelele Allview CityZen, care nu fac parte din categoria autoturismelor M1. În aceeași situație se află și vehiculele comerciale Allview CityArgo, Maxus sau Farizon.

Expansiunea industriei auto din China în România nu se oprește aici. În următorii ani sunt așteptate pe piața locală noi nume, precum Xpeng, NIO sau Xiaomi. Vorbim despre mărci care și-au făcut deja un renume în Europa prin modelele lor electrice performante.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Cât mai poate Rusia să susțină efortul de război fără să se prăbușească economic. Economia Rusiei, sub lupă
Cât mai poate Rusia să susțină efortul de război fără să se prăbușească economic. Economia Rusiei, sub lupă
Economia Rusiei se află într-un echilibru fragil, oscilând între stagnare și rezistență financiară. Deși riscă recesiunea, experții spun că Moscova poate continua să finanțeze războiul din Ucraina ani la rând. Potrivit economiștilor, nu există obstacole majore care să împiedice în prezent finanțarea frontului. Vladislav Inozemtsev, cofondator al Centrului pentru Analiză și Strategii în Europa (CASE), […]
Black Friday 2025: Românii au cheltuit deja peste 609 milioane lei
Black Friday 2025: Românii au cheltuit deja peste 609 milioane lei
În primele ore ale campaniei de Black Friday 2025, românii au cheltuit deja peste jumătate de miliard de lei. Potrivit datelor centralizate de marile platforme online, valoarea totală a comenzilor a depășit rapid 609 milioane de lei, semn că interesul pentru ofertele de top rămâne la cote record. Românii au spart recordurile de Black Friday […]
Carrefour România contracarează zvonurile despre retragerea din țară
Carrefour România contracarează zvonurile despre retragerea din țară
După ce presa a relatat despre posibila retragere a Carrefour din România, gigantul francez vine cu clarificări. Oficialii companiei au oferit informații suplimentare privind situația activităților locale și strategia de investiții. Reprezentanții Carrefour au emis această poziție oficială după aproximativ două săptămâni de speculații în presă. Reprezentanții companiei au transmis informații despre activitățile locale și […]
Investitorul care a prezis colapsul pieței imobiliare din 2008 pariază acum împotriva AI
Investitorul care a prezis colapsul pieței imobiliare din 2008 pariază acum împotriva AI
Lumea investițiilor privește cu atenție pariul împotriva AI făcut de Michael Burry, celebrul investitor care a prezis criza imobiliară din 2008. Mișcările sale recente, dezvăluite prin declarația trimestrială 13F, au generat valuri pe piețele financiare și au ridicat întrebări serioase despre sustenabilitatea rally-ului bursier condus de inteligența artificială. Cu aproximativ 1,1 miliarde de dolari pariate […]
China își închide centrele de date pentru cipurile AI străine
China își închide centrele de date pentru cipurile AI străine
China a decis să interzică utilizarea cipurilor AI produse de companii străine în centrele de date finanțate de stat. Măsura face parte dintr-o strategie amplă de consolidare a securității naționale și de stimulare a industriei interne de semiconductori. China renunță la cipurile AI din import pentru centrele de date publice Guvernul chinez a emis o […]
Prețul petrolului rusesc se prăbușește în Asia după sancțiuni împotriva giganților Rosneft și Lukoil
Prețul petrolului rusesc se prăbușește în Asia după sancțiuni împotriva giganților Rosneft și Lukoil
Prețul petrolului rusesc în Asia continuă să scadă după sancțiunile americane împotriva Rosneft și Lukoil. Rafinăriile din India și China au început să respingă livrările de petrol rusesc, reducând cererea. Discounturile pentru Urals, principalul tip de petrol exportat de Rusia, au ajuns la 4 dolari pe baril. Acesta este cel mai ridicat discount înregistrat în […]