Mărcile auto din China câștigă tot mai mult teren pe piața românească, ajungând să dețină deja o cotă de piață de circa 3%.
Deși procentul pare modest, ritmul de creștere este rapid, iar producătorii chinezi își consolidează prezența prin modele electrice accesibile și tehnologii moderne.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/China-branduri-auto-Puterea-financiara.png)
Foto: Carlogos.org
Piața auto din România trece printr-o transformare evidentă în ultima perioadă. Aceasta este marcată de o adevărată „avalanșă” de mărci chinezești. Într-un timp scurt, brandurile asiatice au reușit să câștige aproape 3% din piața locală. Asta arată că scepticismul inițial al consumatorilor români începe să se estompeze, potrivit Economica.net.
Modelele produse de mărci precum MG, Leapmotor, BYD, Lynk & Co, Chery sau Zeekr au ajuns deja în showroom-urile de la noi. De multe ori, acest lucru s-a întâmplat la scurt timp după lansarea oficială pe piețele din Europa de Vest.
Potrivit datelor furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), în România sunt comercializate în prezent peste 20 de mărci chinezești. Între acestea nu se regăsesc, însă, și brandurile europene aflate sub controlul companiilor din China. În această categorie intră mărci precum Volvo sau Smart.
În total, în primele nouă luni ale anului curent, automobilele provenite din China au reprezentat 2,96% din piața românească. Cu alte cuvinte, aproape trei dintr-o sută de români care au cumpărat o mașină nouă în acest an au ales un model produs sau asamblat în China.
Dintre mărcile chinezești prezente în România, se remarcă MG Motor, care este lider detașat al expansiunii „roșii” pe piața auto autohtonă. Deținut de grupul SAIC, marca MG a înregistrat vânzări impresionante, depășind în luna septembrie branduri europene consacrate precum Opel sau Peugeot.
Iată cum se prezintă clasamentul mărcilor chinezești în intervalul ianuarie-septembrie 2025:
Aflat pe locul secund, Geely continuă să crească în mod constant. În schimb, BYD, deși a debutat lent, a urcat rapid până pe poziția a patra. De asemenea, există importatori locali care aduc în România și alte mărci chinezești, precum Chery, Lynk & Co sau Zeekr (ultimele două parte a grupului Geely). În plus, brandurile Omoda & Jaecoo sunt ultimele branduri chinezești ajunse pe piața românească.
Pe lângă mărcile deja menționate, pe piața locală există și alte mărci, emergente. Acestea au vândut în intervalul analizat 84 de unități (FSK), 59 de unități (Lynk & Co), 43 de unități (BAIC), 35 de unități (Chery), 29 de unități (Forthing) și 8 unități (Seres).
Trebuie precizat că în acest clasament nu au fost incluse modelele Allview CityZen, care nu fac parte din categoria autoturismelor M1. În aceeași situație se află și vehiculele comerciale Allview CityArgo, Maxus sau Farizon.
Expansiunea industriei auto din China în România nu se oprește aici. În următorii ani sunt așteptate pe piața locală noi nume, precum Xpeng, NIO sau Xiaomi. Vorbim despre mărci care și-au făcut deja un renume în Europa prin modelele lor electrice performante.