Prima pagină » Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România

Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România

Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România
Foto: Adrian Bucur / BAOFOTO Studio

Gigantul Chery, cel mai mare exportator auto din China, a lansat simultan pe piața din România două branduri: Omoda și Jaecoo.

Ambele mărci mizează pe tehnologie modernă și pe prețuri competitive, iar extinderea lor în România confirmă interesul tot mai mare al producătorilor chinezi pentru regiunea Europei de Est.

Două noi branduri auto din China ajung oficial în România: Omoda și Jaecoo

Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România

Foto: Adrian Bucur / BAOFOTO Studio

La o săptămână după ce Zeekr și-a anunțat debutul pe piața auto românească, alte două mărci chinezești au fost lansate în țara noastră. Este vorba despre Omoda și Jaecoo. Lansate în 2023 sub umbrela gigantului Chery, cele două branduri sunt comercializate doar în afara țării de origine. În România sunt vândute de importatorul Genius Automotive Europe, se precizează în comunicatul oficial al companiei.

În oferta locală sunt incluse modele echipate cu motorizări electrice sau hibride moderne. Este vorba, pe de-o parte, de Omoda 5 și Omoda 9, iar de la începutul anului viitor va fi disponibil și Omoda 7. De partea cealaltă, vor fi vândute pentru început Jaecoo 5 și Jaecoo 7, iar de anul viitor Jaecoo 8.

Potrivit reprezentanților companiei, cele două mărci au sosit în România după un start promițător în Ungaria. În țara vecină, brandurile chinezești au deținut împreună, în luna august, o cotă de piață de 2,2%. Este o pondere notabilă pentru branduri aflate încă la începutul expansiunii europene.

În doar 28 de luni de la lansarea oficială, Omoda și Jaecoo au depășit 630.000 de unități vândute la nivel global. De asemenea, acestea au construit un portofoliu complet de produse și au investit într-o fabrică în Spania. Aceasta este sprijinită de un centru de cercetare și dezvoltare în Germania.

Modelele Omoda care sunt disponibile în România

Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România

Gama Omoda disponibilă pe piața românească include patru modele adaptate nevoilor diverselor segmente de clienți, după cum urmează:

  • Omoda 5 – un crossover urban cu design expresiv și dotări premium, printre care se numără un ecran digital de 12,3 inci, sisteme avansate de asistență pentru condus semi-autonom și un motor 1.6 TGDI asociat unei transmisii automate DCT în șapte trepte.
  • Omoda 5 EV – versiunea complet electrică, care oferă o autonomie de până la 450 km (WLTP) și posibilitatea de încărcare rapidă de la 30% la 80% în doar 28 de minute.
  • Omoda 7 SHS (Super Hybrid System) – un SUV hibrid echipat cu sisteme inteligente de gestionare a energiei.
  • Omoda 9 SHS – vârful de gamă combină motorizarea hibridă cu un nivel ridicat de confort, tehnologie și funcții semiautonome.

Ce modele Jaecoo au fost lansate pe piața locală

Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România

Foto: Jaecoo

Oferta Jaecoo pentru piața locală include trei modele, și anume:

  • Jaecoo 7 SHS – un SUV plug-in hybrid echipat cu sistemul Super Hybrid System, care permite o autonomie electrică de până la 120 km.
  • Jaecoo 7 – versiunea cu motor termic 1.6 TGDI, cutie automată 7DCT și tracțiune integrală, concepută pentru performanță și adaptabilitate pe diferite tipuri de teren.
  • Jaecoo 5 – acest crossover compact este destinat traficului urban și urmează să fie disponibil în lunile următoare.
Încă două mărci auto chinezești au intrat pe piața din România

Foto: Jaecoo

Cât costă modelele Omoda și Jaecoo în România

Omoda 5 (motor termic): preț de bază de 27.990 €, redus la 25.990 € în oferta de lansare

Omoda 5 EV: preț promoțional de 36.590 €

Omoda 9 SHS: disponibil de la 49.990 €

Jaecoo 7: pornește de la 30.990 €, iar versiunea superioară ajunge la 35.990 €

Jaecoo 7 SHS (plug-in hybrid): are un preț minim de 36.990 €

Expansiune rapidă în Europa

Spania a fost prima țară din Europa unde s-au lansat Omoda și Jaecoo, la începutul lui 2024. Ulterior cele două branduri au semnat contracte cu peste 300 de dealeri din opt țări europene, printre care Italia și Polonia, atingând vânzări cumulate de 50.000 de unități în numai 16 luni.

Începând cu 2025, cele două mărci au ajuns și în Germania, Franța, Portugalia, Ungaria și, începând din 21 octombrie, și în România. Obiectivul este acela de acoperire a 80% din piața europeană până la finalul anului curent. O prezență completă pe Bătrânul Continent este planificată pentru 2026.

Alte articole importante
ANALIZĂ
„Nimeni nu arde 6 miliarde de dolari fără convingere”: Cum a câștigat Netflix cel mai râvnit premiu al Hollywood-ului: Warner Bros. Discovery
Companii
„Nimeni nu arde 6 miliarde de dolari fără convingere”: Cum a câștigat Netflix cel mai râvnit premiu al Hollywood-ului: Warner Bros. Discovery
Gigantul Netflix a făcut o schimbare strategică de ultimă oră în noiembrie, când Warner Bros. Discovery a deschis oficial procesul de vânzare. După ce, inițial, a respins public speculațiile privind achiziția unui studio major, platforma de streaming a făcut o ofertă de nerefuzat pentru Warner, devansând parametrii financiari și politici ai rivalilor Paramount și Comcast. […]
Val de plecări la vârful Apple: compania își reconfigurează arhitectura de conducere
Companii
Val de plecări la vârful Apple: compania își reconfigurează arhitectura de conducere
Apple se confruntă cu o restructurare accelerată a echipei de top, după ce doi executivi importanți — Kate Adams, consilierul juridic general, și Lisa Jackson, vicepreședinte responsabil pentru mediu și politici publice — au anunțat că părăsesc compania. Mutările adâncesc seria plecărilor de la vârful organizației într-un moment în care grupul se află sub presiune […]
ANALIZĂ
Democrația, sub presiunea fabricii de influență a elitelor tehnologice. Studiu: Agenții AI pot industrializa manipularea alegătorilor
Tehnologie
Democrația, sub presiunea fabricii de influență a elitelor tehnologice. Studiu: Agenții AI pot industrializa manipularea alegătorilor
Un agent AI bine calibrat poate influența opiniile politice ale alegătorilor la fel de eficient — și uneori chiar mai eficient — decât un interlocutor uman instruit. Nivelul de persuasiune îl depășește pe cel al campaniilor și reclamelor tradiționale, arată două studii publicate în Nature și Science. Aceste rezultate ridică semnale de alarmă privind rolul […]
Comisia Europeană lansează planul pentru rețele electrice rapide. Ce înseamnă pentru prețul la curent
Comisia Europeană lansează planul pentru rețele electrice rapide. Ce înseamnă pentru prețul la curent
Comisia Europeană pregătește un plan accelerat pentru construirea unor rețele electrice transfrontaliere menite să reducă facturile europenilor la energie. Un document consultat de Bloomberg arată că Bruxelles-ul consideră infrastructura actuală depășită, fragmentată și incapabilă să transporte energia regenerabilă produsă în exces. Propunerea urmează să fie prezentată oficial săptămâna viitoare. Europenii plătesc de două ori mai […]
ANALIZĂ
SpaceX țintește supremația în topul Big Tech. Tranzacția de 800 miliarde dolari care ar detrona OpenAI
SpaceX țintește supremația în topul Big Tech. Tranzacția de 800 miliarde dolari care ar detrona OpenAI
SpaceX negociază o vânzare secundară de acțiuni care ar propulsa evaluarea companiei la aproximativ 800 de miliarde de dolari. Mutarea ar dubla valoarea anterioară de circa 400 de miliarde de dolari. Finalizarea tranzacției ar plasa compania aerospaţială fondată de Elon Musk în vîrful topului celor mai valoroase companii privată din SUA, depășind OpenAI (500 de […]
ANALIZĂ
De ce, și după trei ani, ChatGPT rămâne încă neînțeles?
Tehnologie
De ce, și după trei ani, ChatGPT rămâne încă neînțeles?
La trei ani de la lansarea ChatGPT, mulți oameni încă nu au înțeles pe deplin ce poate face acest instrument AI și cum funcționează. Într-o lume în care tehnologia evoluează vertiginos, chatbot-ul de la OpenAI rămâne pentru mulți o enigmă fascinantă, dar insuficient explorată. ChatGPT, tehnologia pe care mulți încă nu o pricep nici după […]