Prima pagină » Hackerii lovesc din nou. Datele clienților Cartier și The North Face, compromise în atacuri cibernetice recente

Hackerii lovesc din nou. Datele clienților Cartier și The North Face, compromise în atacuri cibernetice recente

Hackerii lovesc din nou. Datele clienților Cartier și The North Face, compromise în atacuri cibernetice recente
Datele clienților Cartier și The North Face, compromise în atacuri cibernetice recente. Foto: Colaj Shutterstock

Brandurile de modă The North Face și bijutierul de lux Cartier au anunțat recent că au fost victimele unor atacuri cibernetice în urma cărora datele unor clienți au fost furate. Aceste incidente se înscriu într-un val de atacuri asupra unor retaileri de renume, care au zguduit industria în ultimele săptămâni.

Atacul asupra The North Face: „un incident de mică amploare”

The North Face a informat printr-un e-mail unii dintre clienții săi că în aprilie 2025 a fost detectat un atac cibernetic de „mică amploare”. Potrivit companiei, hackerii au folosit o tehnică cunoscută sub numele de „credential stuffing”, care constă în încercarea de a accesa conturile utilizatorilor prin folosirea unor combinații de nume de utilizator și parole furate din alte breșe de securitate. Această metodă se bazează pe faptul că mulți utilizatori folosesc aceleași parole pentru mai multe conturi, scrie BBC.

Ca urmare, atacatorii ar fi putut obține acces la unele adrese de livrare și istoricul comenzilor unor clienți. The North Face a recomandat persoanelor afectate să își schimbe imediat parolele pentru a-și proteja conturile.

Compania mamă a The North Face, VF Corporation, a fost ținta unui alt atac cibernetic în decembrie 2023, care a afectat brandul Vans, iar clienții acestuia au fost avertizați că datele lor ar putea fi în pericol.

Cartier: acces temporar și informații limitate compromise

În cazul Cartier, compania a confirmat că o „parte neautorizată” a avut acces temporar la sistemele sale, obținând o cantitate limitată de informații despre clienți. Într-un e-mail adresat clienților, Cartier a precizat că parolele și detaliile cardurilor bancare nu au fost compromise.

Firma a subliniat că a reușit să limiteze impactul incidentului și a implementat măsuri suplimentare pentru protejarea sistemelor și datelor. Totodată, Cartier a raportat incidentul autorităților competente.

Valul atacurilor cibernetice asupra retailerilor de profil

În ultimele săptămâni, mai multe companii importante din sectorul retail au raportat atacuri cibernetice. Printre acestea se numără Adidas, Victoria’s Secret, Harrods, Marks and Spencer (M&S) și Co-op.

Adidas a anunțat în mai că datele persoanelor care au contactat serviciul său de asistență au fost furate, iar Victoria’s Secret a fost nevoită să închidă temporar site-ul său din SUA în urma unui „incident de securitate”.

Atacul asupra Co-op a dus la golirea rafturilor magazinelor, iar M&S a anunțat că serviciile sale online vor fi afectate până în iulie 2025, estimând o pierdere de aproximativ 300 de milioane de lire sterline pentru anul fiscal curent.

Reacția autorităților și importanța securității cibernetice

Agenția Națională pentru Combaterea Criminalității din Regatul Unit a declarat că prinderea celor responsabili pentru aceste atacuri este o prioritate majoră.

James Hadley, fondatorul companiei de securitate cibernetică Immersive, a explicat că atacurile asupra retailerilor reprezintă o „realitate dură” pentru industrie.

„Retailerii sunt supraîncărcați cu informații despre clienți, devenind ținte ușoare pentru atacatori”, a spus el.

Datele furate pot fi folosite pentru a imita companii legitime și a păcăli victimele să ofere informații și mai sensibile, hackerii fiind adesea dispuși să joace „pe termen lung”.

Alte articole importante
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România cumpără din Olanda 18 avioane F-16 pentru doar 1 euro
România va achiziționa din Olanda 18 avioane F-16 Fighting Falcon la un preț simbolic de 1 euro, pentru a-și întări apărarea aeriană. Aeronavele vor fi folosite pentru antrenarea piloților la Centrul European de Instruire F-16 de la baza aeriană Fetești, care se consolidează astfel ca un hub regional al aviației aliate. România își întărește flota […]
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Noul job la mare căutare în domeniul inteligenței artificiale: ingineri de implementare în avans
Companiile de inteligență artificială caută intensiv ingineri de implementare în avans/forward-deployed, specialiști care pot programa și interacționa direct cu clienții. OpenAI, Anthropic și Cohere recrutează astfel de profesioniști pentru a accelera adoptarea modelelor AI în afaceri. Scopul este creșterea veniturilor prin instalarea experților direct în companii, pentru personalizarea tehnologiilor AI. Echipele de ingineri dislocați în […]
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin și „tsunami-ul radioactiv”, contestate de experții nucleari
Arma apocalipsei a lui Putin, torpila nucleară Poseidon, în legătură cu care președintele rus a anunțat teste „reușite” săptămâna aceasta, nu poate provoca un „tsunami radioactiv”. Acesta, conform experților în domeniul nuclear, nu ar putea mătura coastele inamicilor Rusiei. Contrar propagandei de stat, afirmațiile sunt considerate exagerate. Anunțul despre arma apocalipsei și promisiunile propagandei Putin […]
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Tehnologie
Arabia Saudită vrea să devină noul gigant mondial al inteligenței artificiale
Arabia Saudită își transformă averea acumulată din petrol într-o nouă sursă strategică de putere – inteligența artificială. Regatul condus de prințul moștenitor Mohammed bin Salman lansează un plan uriaș pentru a face din țară al treilea pol global al AI, după Statele Unite și China. Proiectul este condus de compania Humain şi are o valoare […]
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
Tehnologie
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
eMAG, cel mai mare retailer online din România, anunță lansarea primului agent de shopping bazat pe inteligență artificială dezvoltat integral în România. Noul instrument va combina funcționalitatea aplicației clasice cu puterea conversațională a AI. eMAG devine primul retailer român care integrează un agent AI Luni, în cadrul unui eveniment oficial, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a […]
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
Retailerul britanic Marks & Spencer, lider pe piața lenjeriei din Regatul Unit, a lansat o nouă gamă de boxeri masculini. Aceștia sunt concepuți pentru a oferi „un plus de încredere purtătorilor”, conform reclamelor. Noutatea, prezentată ca echivalentul masculin al sutienului push-up, a fost anunțată sub denumirea de „pantaloni de susținere secretă/secret support pants”. Produsele sunt […]