Prima pagină » Noul Concorde: Un avion hipersonic ar putea zbura între Londra și New York în doar 45 de minute!

Noul Concorde: Un avion hipersonic ar putea zbura între Londra și New York în doar 45 de minute!

Noul Concorde: Un avion hipersonic ar putea zbura între Londra și New York în doar 45 de minute!

Un avion hipersonic revoluționar, care, în momentul de față, se află încă în faza de design, ar putea schimba în mod radical zborurile transatlantice.

Botezat A-HyM, acesta ar putea să parcurgă distanța dintre Londra și New York în doar 45 de minute, zburând cu o viteză de șapte ori mai mare decât cea a sunetului!

A-HyM este un avion care poate zbura cu o viteză de 7,3 Mach

avion

Fotografii: Capturi video Oscar Viñals / Instagram

Acest avion futurist, aflat încă în faza de proiectare, ar urma să atingă viteza hipersonică Mach 7,3, echivalentul a peste 9.000 km/h. Astfel, viitorul A-HyM va depăși cu mult la acest capitol atât avioanele comerciale actuale, care zboară cu viteze situate în jur de 900 km/h, cât și celebrul Concorde, care parcurgea aceeași rută Londra-New York în aproximativ trei ore și jumătate.

A-HyM este creația vizionarului designer aerospațial spaniol Oscar Viñals, care este celebru pentru conceptele sale îndrăznețe. Proiectat pentru a transporta 170 de pasageri la o altitudine de 30.000 de metri, aproape dublul altitudinii unui zbor comercial standard, acest avion ar transforma radical mobilitatea globală.

„Această aeronavă ar permite nu doar o experiență unică de zbor, la viteze amețitoare și în condiții excelente, dar le-ar permite utilizatorilor săi să «stăpânească» timpul. De exemplu, o călătorie de la Londra la Los Angeles ar dura doar o oră și jumătate, mai exact de la îmbarcare și până la sosirea la poarta de destinație”, a explicat Viñals, citat de Interesting Engineering.

Zborurile hipersonice presupun provocări tehnice extreme, în special în privința căldurii generate de frecarea cu aerul. La astfel de viteze, temperatura exterioară poate ajunge până la 1.000°C. Pentru a rezista la aceste condiții, aeronava va fi construită din titan și fibră de carbon, materiale ușoare și foarte rezistente la temperaturi ridicate.

În plus, A-HyM va fi echipat cu un sistem de atenuare a boom-ului sonic, menit să reducă zgomotul produs la depășirea barierei sunetului, un pas crucial pentru a permite zboruri hipersonice deasupra zonelor populate, fără disconfortul sonor actual.

Alternative „verzi” la zborurile de lungă durată

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Oscar Viñals (@oscarvinals11)

Avionul A-HyM ar urma să folosească hidrogenul drept combustibil, ceea ce îl va face mult mai ecologic decât avioanele convenționale. Sistemul său de propulsie ar combina mai multe tehnologii, și anume turbojet, ramjet și motor cu detonație oblică (ODE), care îi vor permite să opereze eficient de la decolare până la viteze hipersonice.

Cabina va fi concepută astfel încât să poată oferi un nivel ridicat de confort și de siguranță, adaptată condițiilor fizice speciale ale zborului la 30.000 de metri și viteze de peste 9.000 km/h. În locul hublourilor clasice, pasagerii vor avea la dispoziție ecrane panoramice virtuale pe care vor putea vedea imagini în timp real din exterior sau conținut personalizat. Un avion este clasificat ca atingând viteze „supersonice” odată ce depășește Mach 1. Boom XB-1 este primul avion supersonic civil fabricat în SUA care a depășit bariera sunetului, potrivit Mirror.

Chiar dacă rămâne momentan la stadiul de concept, proiectul A-HyM reflectă interesul tot mai mare pentru transportul aerian ultra-rapid și sustenabil. Într-un context global în care companiile aeriene, agențiile spațiale și startup-urile investesc masiv în propulsie pe bază de hidrogen, lipsite de boom sonic și cu motoare hipersonice, proiecte precum A-HyM sunt din ce în ce mai aproape de realitate.

Aceste inovații vin într-un moment în care lumea caută alternative la zborurile de lungă durată, dar și soluții ecologice într-o industrie responsabilă pentru o parte semnificativă a emisiilor de CO₂. În paralel, SUA, Europa și China explorează tehnologii similare pentru avioane hipersonice de pasageri sau platforme militare, în timp ce companii precum NASA, DARPA sau startup-uri private testează motoare cu detonație și soluții de zbor peste Mach 5.

Alte articole importante
Promisiune imposibilă: Uniunea Europeană recunoaște că nu poate investi 600 de miliarde de dolari în SUA
Promisiune imposibilă: Uniunea Europeană recunoaște că nu poate investi 600 de miliarde de dolari în SUA
Uniunea Europeană se află în centrul unui scandal internațional după ce a admis că nu poate respecta promisiunea făcută recent de a investi 600 de miliarde de dolari în economia Statelor Unite. Deși angajamentul a fost prezentat ca o victorie diplomatică menită să evite un război comercial între cele două mari puteri economice, oficialii de […]
Capitala domină piața muncii din România: Peste 1,11 milioane de salariați și salarii medii nete de peste 7.300 lei
Capitala domină piața muncii din România: Peste 1,11 milioane de salariați și salarii medii nete de peste 7.300 lei
Capitala României domină piața muncii în continuare, înregistrând la finalul lunii aprilie 2025 peste 1,11 milioane de angajați activi. Salariile medii nete au crescut semnificativ, depășind pragul de 7.300 de lei, iar rata șomajului a scăzut la un nivel istoric de doar 0,6%. Datele INS confirmă trendul ascendent al economiei bucureștene, care atrage tot mai […]
Electrica scrie istorie pe piața de capital. Obligațiuni verzi de 500 de milioane de euro, listate la BVB
Electrica scrie istorie pe piața de capital. Obligațiuni verzi de 500 de milioane de euro, listate la BVB
Electrica marchează un moment istoric pe piața de capital din România prin lansarea celei mai mari emisiuni de obligațiuni verzi, corporative și non-financiare, în valoare de 500 de milioane de euro, listate pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București. Evenimentul nu doar că reflectă încrederea investitorilor internaționali în stabilitatea și potențialul companiei, ci și […]
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Acțiunile Novo Nordisk au scăzut abrupt după ce compania a anunțat schimbarea conducerii și o reducere semnificativă a estimărilor financiare pentru 2025. Investitorii au reacționat negativ la perspectiva înrăutățită privind vânzările în SUA și la incertitudinile legate de noul șef al gigantului farmaceutic danez. Acțiunile Novo Nordisk suferă cea mai mare cădere din ultimii ani […]
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
În anii 1940, pe măsură ce războiul se extindea în Europa și dincolo de ea, un fiziolog american a anticipat că va urma, inevitabil, o perioadă de foamete, însă a constatat că efectele unui astfel de flagel erau prea puțin cunoscute din punct de vedere științific. Ancel Keys, profesor la Universitatea din Minnesota și consultant […]
Economia superinteligenței. Cum va arăta inteligența artificială în 2030 sau 2032?
Economia superinteligenței. Cum va arăta inteligența artificială în 2030 sau 2032?
De-a lungul istoriei, una dintre cele mai sigure predicții economice era, în mare, că lucrurile vor continua cam la fel cum au mers și până atunci. Există, însă, perioade în care viitorul devine o necunoscută totală. Liderii industriei tech din Silicon Valley susțin că ne apropiem de un astfel de moment de inflexiune: în doar […]