Producătorii auto riscă să fie afectați de creșterea costurilor de producție și de distribuție, pe fondul noilor taxe portuare impuse în SUA.
Măsura ar putea influența lanțurile globale de aprovizionare și prețurile finale ale automobilelor, mai ales pentru constructorii care depind de importuri și exporturi transatlantice.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/07/Masini-port-cfrclassic.com_.jpg)
Foto: cfrclassic.com
Producătorii auto care își transportă vehiculele către Statele Unite ale Americii s-ar putea confrunta cu costuri suplimentare. Concret, pentru fiecare vehicul, constructorii ar putea plăti în plus între 200 și 300 de dolari, potrivit Reuters, care citează compania de transport maritim Wallenius Wilhelmsen.
Noile taxe portuare impuse în SUA pentru navele construite în străinătate au intrat în vigoare în luna octombrie. Acestea sunt direct legate de disputa comercială dintre Statele Unite și China. Directorul general al companiei, Lasse Kristoffersen, a declarat că aceste costuri suplimentare vor fi inevitabil transferate către clienți.
„Acesta este un cost suplimentar impus companiei și trebuie recuperat de la clienți”, a precizat Kristoffersen.
Wallenius Wilhelmsen operează nave de tip roll-on/roll-off. Sunt nave special concepute pentru transportul autovehiculelor și utilajelor grele, care urcă și coboară pe propriile roți. În urma noilor taxe, compania a decis să retragă estimarea financiară pentru finalul anului, invocând incertitudinile create de măsurile tarifare.
La sfârșitul lunii octombrie a fost semnat un acord temporar între președintele american Donald Trump și liderul chinez Xi Jinping. Acesta a stabilit o amânare de 12 luni în aplicarea taxelor reciproce asupra navelor. Practic, erau amânate schimbări ce ar putea costa companiile de transport maritim milioane de dolari și ar putea perturba programul navelor.
Cu toate acestea, Wallenius Wilhelmsen precizează că nu este clar dacă suspendarea se aplică și navelor de tip roll-on/roll-off, utilizate în transportul auto.
Compania avertizează că impactul financiar al noilor taxe în trimestrul al patrulea ar putea fi uriaș. Deficitul ar putea ajunge la 100 de milioane de dolari. Și asta, înainte de aplicarea oricăror măsuri de compensare sau de recuperare a costurilor.