Prima pagină » Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA

Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA

Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA
Foto: Wallenius Wilhelmsen

Producătorii auto riscă să fie afectați de creșterea costurilor de producție și de distribuție, pe fondul noilor taxe portuare impuse în SUA.

Măsura ar putea influența lanțurile globale de aprovizionare și prețurile finale ale automobilelor, mai ales pentru constructorii care depind de importuri și exporturi transatlantice.

Taxele portuare din SUA cresc costurile pentru producătorii auto internaționali

Producătorii auto, amenințați de noile taxe portuare din SUA

Foto: cfrclassic.com

Producătorii auto care își transportă vehiculele către Statele Unite ale Americii s-ar putea confrunta cu costuri suplimentare. Concret, pentru fiecare vehicul, constructorii ar putea plăti în plus între 200 și 300 de dolari, potrivit Reuters, care citează compania de transport maritim Wallenius Wilhelmsen.

Noile taxe portuare impuse în SUA pentru navele construite în străinătate au intrat în vigoare în luna octombrie. Acestea sunt direct legate de disputa comercială dintre Statele Unite și China. Directorul general al companiei, Lasse Kristoffersen, a declarat că aceste costuri suplimentare vor fi inevitabil transferate către clienți.

„Acesta este un cost suplimentar impus companiei și trebuie recuperat de la clienți”, a precizat Kristoffersen.

Wallenius Wilhelmsen operează nave de tip roll-on/roll-off. Sunt nave special concepute pentru transportul autovehiculelor și utilajelor grele, care urcă și coboară pe propriile roți. În urma noilor taxe, compania a decis să retragă estimarea financiară pentru finalul anului, invocând incertitudinile create de măsurile tarifare.

Acord temporar, dar incertitudini persistente

La sfârșitul lunii octombrie a fost semnat un acord temporar între președintele american Donald Trump și liderul chinez Xi Jinping. Acesta a stabilit o amânare de 12 luni în aplicarea taxelor reciproce asupra navelor. Practic, erau amânate schimbări ce ar putea costa companiile de transport maritim milioane de dolari și ar putea perturba programul navelor.

Cu toate acestea, Wallenius Wilhelmsen precizează că nu este clar dacă suspendarea se aplică și navelor de tip roll-on/roll-off, utilizate în transportul auto.

Compania avertizează că impactul financiar al noilor taxe în trimestrul al patrulea ar putea fi uriaș. Deficitul ar putea ajunge la 100 de milioane de dolari. Și asta, înainte de aplicarea oricăror măsuri de compensare sau de recuperare a costurilor.

Alte articole importante
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
În doar 12 ore de la startul campaniei Black Friday, retailerul online eMAG a depășit vânzările din toată ziua de reduceri din 2024. Performanța confirmă apetitul tot mai mare al românilor pentru cumpărături online și interesul crescut pentru ofertele lansate încă din primele ore ale evenimentului. Black Friday 2025: 12 ore au fost suficiente pentru […]
China a pus în funcțiune cel de-al treilea portavion al forțelor navale
China a pus în funcțiune cel de-al treilea portavion al forțelor navale
China a lansat cel de-al treilea portavion al său, în cadrul unei ceremonii fastuoasă organizată în orașul Sanya din sudul țării. Mișcarea reflectă eforturile continue ale Beijingului de a-și extinde puterea maritimă în Asia-Pacific și să conteste o alianță condusă de SUA în această regiune. China își consolidează puterea navală cu Fujian, al treilea portavion […]
Nu stăm prea bine la capitolul turism: România, singura țară din Europa cu mai puțini turiști străini decât în comunism
Nu stăm prea bine la capitolul turism: România, singura țară din Europa cu mai puțini turiști străini decât în comunism
Asociația Națională a Agențiilor de Turism avertizează că România trăiește un declin unic în Europa, deoarece atrage astăzi mai puțini turiști internaționali decât în anii 80. Datele arată că lipsa unei strategii coerente și a investițiilor în incoming a blocat complet dezvoltarea sectorului, care ar fi putut deveni un motor important al economiei. România rămâne […]
Studiu: Rețeaua de drumuri a Imperiului Roman depășea 300.000 kilometri
Studiu: Rețeaua de drumuri a Imperiului Roman depășea 300.000 kilometri
O nouă cercetare internațională dezvăluie că rețeaua de drumuri din vremea Imperiului Roman era mult mai extinsă decât se credea. O hartă digitală modernă arată că drumurile Romei însumau aproape 300.000 de kilometri și acopereau 4 milioane de kilometri pătrați. O infrastructură colosală: cum a unit Imperiul Roman 60 de milioane de oameni Imperiul Roman […]
21 de companii aeriene obligate să își schimbe mesajele legate de mediu. CE acuză practici înșelătoare
21 de companii aeriene obligate să își schimbe mesajele legate de mediu. CE acuză practici înșelătoare
Comisia Europeană anunță că 21 de companii aeriene din UE au fost forțate să renunțe la mesajele legate de mediu, considerate înșelătoare. Promisiunile privind „compensarea” emisiilor de CO₂ sunt eliminate complet. Companiile aeriene, obligate să modifice afirmațiile legate de mediu Un număr de 21 de companii aeriene europene au acceptat să își schimbe practicile privind […]
Supermarketul viitorului, unde un robot AI gătește mese proaspete sub ochii clienților
Supermarketul viitorului, unde un robot AI gătește mese proaspete sub ochii clienților
În trei magazine pilot REWE din Germania, un robot gătește mese proaspete direct în fața clienților. Sistemul autonom AI pregătește mese proaspete pe loc, pentru clienți, promițând siguranță alimentară și reducerea risipei. Robotul AI care gătește în magazin, valoare de neegalat Primul magazin pilot din Düsseldorf-Heerdt permite clienților să selecteze preparate și să plătească la […]