Un important operator de transport avertizează că incertitudinea privind taxele vamale impuse de SUA continuă să influențeze negativ fluxurile comerciale din industria auto.
Această situație generează dificultăți pentru producători și exportatori în planificarea și desfășurarea livrărilor către piața americană.
Foto: Freepik
Exportatorii europeni de automobile continuă să se confrunte cu o serie de incertitudini legate de taxele vamale impuse de Statele Unite, în ciuda acordului comercial încheiat luna trecută cu Uniunea Europeană, potrivit Wallenius Wilhelmsen, operatorul uneia dintre cele mai mari flote de transport auto din lume.
La sfârșitul lunii iulie, SUA și UE au încheiat un acord comercial care stabilește o taxă vamală de 15% pentru majoritatea produselor importate din Europa, inclusiv automobile. Inițial, acestea erau supuse unei taxe de 27,5%, după ce președintele american Donald Trump a majorat tarifele în acest an, relatează Reuters.
Totuși, noua cotă de 15% nu a fost încă implementată pentru autoturisme, ceea ce înseamnă că mari producători precum BMW, Mercedes-Benz sau Volvo, care sunt clienții Wallenius, continuă să fie taxați cu tariful mai mare.
În lipsa unui ordin executiv din partea lui Donald Trump care să reducă tariful pentru autovehicule, industria auto este în stand-by, așteptând eventuale modificări de ultim moment.
„Până în acest moment, nu știm exact care va fi nivelul tarifelor. Nici clienții noștri nu știu, așa că este prea devreme să spunem ce vor face”, a afirmat Lasse Kristoffersen, CEO-ul Wallenius, după prezentarea rezultatelor trimestriale ale companiei.
Deși cosntructorii din industria auto s-au grăbit la începutul acestui an să exporte mașini către SUA înainte de creșterea tarifelor la 27,5%, în cel de-al doilea trimestru s-a înregistrat un fenomen opus, a mai precizat Kristoffersen.
„Am observat că au reținut mai multe vehicule la începutul trimestrului al doilea, dar volumele au crescut pe parcursul trimestrului”, a explicat Kristoffersen.