Prima pagină » Tesla, în cădere liberă în China: vânzări cu 26% mai mici în aprilie

Tesla, în cădere liberă în China: vânzări cu 26% mai mici în aprilie

Tesla, în cădere liberă în China: vânzări cu 26% mai mici în aprilie
Mașinile Tesla, mai accesibile în Marea Britanie: leasing la jumătate față de 2024

Tesla resimte din plin efectele pe piața chineză a tensiunilor tot mai accentuate din războiul comercial dintre SUA și China, cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.

Concret, vânzările constructorului american au scăzut cu aproape 26% în aprilie, în contextul în care cumpărătorii preferă mărcile locale, care sunt mai ieftine și oferă și mai multă tehnologie.

Tesla pierde teren în fața concurenței chineze

Tesla

În timp ce Beijingul sprijină tot mai mult producătorii locali de vehicule electrice, care lansează modele mai accesibile și pline de inovații tehnologice, producătorul american se confruntă cu o pierdere accelerată de cotă de piață. Livrările realizate de fabrica Tesla din Shanghai au înregistrat o scădere semnificativă în cea de-a patra lună a anului, anulând redresarea temporară din luna precedentă.

Astfel, Gigafactory 3 a livrat în aprilie 58.459 de vehicule Model 3 și Model Y atât către clienți din China continentală, cât și de pe piețele externe. Potrivit datelor publicate de Asociația Chineză a Autoturismelor (CPCA), preluate de South China Morning Post, totalul reprezintă o scădere de 25,8% față de luna martie și de 6% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

Scăderea vine după o creștere semnificativă în martie, când livrările au crescut cu 157%, până la 78.828 de unități, datorită creșterii producției noului Model Y facelift (Juniper). Asta după ce, în februarie, fabrica înregistrase cele mai mici vânzări lunare de după iulie 2022, cu doar 30.688 de unități comercializate.

„Speranțele Tesla într-o redresare susținută în China au slăbit, în contextul unei competiții tot mai acerbe”, a declarat Eric Han, senior manager la firma de consultanță Suolei din Shanghai. „Rivalii chinezi, mizând pe modele noi și strategii agresive de preț, au reușit să atragă un număr tot mai mare de cumpărători”.

Mărcile chineze câștigă teren în fața Tesla

În primul trimestru al anului, livrările Gigafactory, care includ vânzările locale și exporturile, au scăzut cu 22% față de același interval de anul trecut. Tesla a vândut în această perioadă 172.754 de unități, cel mai mic nivel din ultimii trei ani, potrivit Techinasia.com.

În contrast, aproape toți marii rivali ai Tesla din China continentală au raportat vânzări puternice în aprilie. Acestea au fost susținute de lansarea unor modele noi și tehnologii avansate, care au fost prezentate luna trecută la salonul auto de la Shanghai. Tesla a lipsit de la acest eveniment bienal pentru a doua oară consecutiv.

CPCA a estimat că livrările de vehicule electrificate (modele 100% electrice și hibride plug-in) în China continentală au depășit 1,14 milioane de unități în aprilie. Vorbim despre o creștere de 42% față de anul trecut și de 1% față de luna anterioară.

Cifrele slabe de vânzări ale Tesla pe piața chineză sunt în concordanță cu declinul vânzărilor în regiuni precum Europa și Australia. Pe aceste piețe, implicarea politică a CEO-ului Tesla, Elon Musk, a îndepărtat o parte dintre clienți. În plus, producătorul american se confruntă și cu o concurență dură din partea rivalilor chinezi, care oferă modele comparabile cu Model 3 și Model Y din punct de vedere al dotărilor inteligente, dar la aproximativ jumătate din preț.

Spre exemplu, Xpeng Mona 03 (foto sus), o berlină electrică de dimensiuni medii, lansată anul trecut în august, este oferită la prețuri cuprinse între 119.800 și 159.800 de yuani (cca. 16.600-22.100 de dolari). Drept urmare, acest model s-a vândut în peste 100.000 de unități până în aprilie 2025. Prin comparație, Tesla Model 3 pornește de la 235.500 de yuani (cca. 32.595 de dolari).

Potrivit CPCA, în 2024, vânzările de mașini electrice au reprezentat peste 60% din totalul livrărilor auto în China. Mărcile autohtone controlează acum peste 90% din piața de vehicule electrice din China, iar jumătate dintre mașinile noi de pe drumurile chineze sunt fie complet electrice, fie hibride plug-in.

Alte articole importante
România are cea mai mare inflație anuală din UE și în iulie
România are cea mai mare inflație anuală din UE și în iulie
România a continuat și în luna iulie să aibă cea mai ridicată inflație anuală din UE, cu o creștere anuală a prețurilor de peste 6%. În timp ce media inflației în Uniunea European a urcat ușor la 2,4%, țara noastră este în continuare mult peste celelalte state membre, evidențiind presiunile continue asupra economiei interne. România […]
Psihoze cauzate de AI: cum ajung unii oameni să își piardă contactul cu realitatea după discuțiile cu chatboți
Tehnologie
Psihoze cauzate de AI: cum ajung unii oameni să își piardă contactul cu realitatea după discuțiile cu chatboți
Chatboții de inteligență artificială au devenit parte din rutina zilnică a sute de milioane de oameni din întreaga lume, însă alături de popularitate au apărut și primele semnale de alarmă. Utilizarea excesivă a AI-ului conversațional poate declanșa tulburări psihice grave, de la iluzii paranoide la deliruri mesianice, avertizează specialiștii. Fenomenul, denumit de internauți „psihoză AI”, […]
Alerta uriașă pe Dark Web: 15,8 milioane de seturi de acces PayPal scoase la vânzare de un hacker pentru doar 750 de dolari
Tehnologie
Alerta uriașă pe Dark Web: 15,8 milioane de seturi de acces PayPal scoase la vânzare de un hacker pentru doar 750 de dolari
Un hacker care folosește pseudonimul Chucky_BF a pus în vânzare pe un forum de pe Dark Web un volum impresionant de date, conținând 15,8 milioane de combinații email și parolă legate de conturi PayPal. Oferta cuprinde și linkuri speciale care facilitează accesul la PayPal, atât pentru platforma web, cât și pentru aplicația mobilă, iar prețul […]
„Piața ascunsă” a locurilor de muncă și cum să o faci să funcționeze pentru tine
„Piața ascunsă” a locurilor de muncă și cum să o faci să funcționeze pentru tine
Dacă ești respins pentru un job, nu înseamnă neapărat că ar trebui să lași acel contact să se răcească. N-ai de unde să știi când e nevoie de cineva ca tine! Unele companii apelează la un fel de „piață ascunsă a locurilor de muncă”, adică vor angaja, în cele din urmă, dintr-un bazin de candidați […]
Cum să supraviețuiești apocalipsei. Unde greșesc majoritatea celor care se pregătesc pentru aceasta și care este adăpostul subteran eficient
Analize
Cum să supraviețuiești apocalipsei. Unde greșesc majoritatea celor care se pregătesc pentru aceasta și care este adăpostul subteran eficient
Dacă vrei să supraviețuiești apocalipsei, nu este suficient să îți umpli cămara cu provizii și să speri că totul va merge conform planului. Mulți dintre cei care se pregătesc pentru un scenariu extrem fac greșeli esențiale, de la alegerea unui adăpost nepotrivit până la ignorarea unor detalii care pot face diferența dintre viață și moarte. […]
Mărcile chineze de EV-uri investesc mai mult peste hotare decât pe piața internă
Companii
Mărcile chineze de EV-uri investesc mai mult peste hotare decât pe piața internă
Mărcile chineze de vehicule electrice au intrat într-o nouă etapă, în care investesc mai mult în străinătate decât pe piața locală. Această schimbare marchează o transformare majoră a strategiei companiilor chineze, care caută profituri mai mari și acces direct la piețele globale. Pentru mărcile chineze, investițiile în EV-uri în străinătate devin prioritare Un raport publicat de […]