Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025 vine cu o serie de surprize. Piața globală de mașini electrice înregistrează o expansiune puternică, cu 12,8 milioane de unități livrate între ianuarie și august 2025. Creșterea anuală medie a livrărilor este de 28% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Anumiți producători înregistrează creșteri cu două cifre, în special companiile chineze în ascensiune, precum Geely și Chery, care profită de extinderea globală a pieței, conform clasamentului VisualCapitalist.
Cu 2,6 milioane de livrări, BYD ocupă primul loc la nivel global, deținând o cotă de piață de 19,9%. Compania activează nu doar în China, ci și pe piețele internaționale mari, precum Europa, Brazilia și Mexic. În septembrie, vânzările din Marea Britanie au crescut spectaculos, ajungând la 11.271 unități, marcând un salt de 880% comparativ cu anul precedent.
Geely se află pe locul doi, cu 1,3 milioane de livrări și o creștere anuală de 68% față de 2024. Producătorul chinez, cu mașini electrice accesibile, activează în aproape 90 de piețe globale. Anul acesta a lansat modele noi în Australia, Grecia și Vietnam.
Tesla ocupă locul trei, cu 985.000 de unități livrate, marcând o scădere anuală de 11%. În august 2025, cota sa de piață în SUA a atins un minim de opt ani, de 38%, față de aproximativ 80% în 2020.
SAIC a livrat 720.000 de unități, înregistrând o creștere de 28% și o cotă de piață de 5,6%. Changan a raportat 563.000 de livrări, cu o creștere de 49% și o cotă de 4,4%. Chery a livrat 395.000 de unități, cu o creștere impresionantă de 63% și o cotă de 3,1%.
Volkswagen, din Germania, a livrat 854.000 de unități, în creștere cu 42% și cu o cotă de piață de 6,7%. Hyundai și Kia, din Coreea de Sud, au livrat 416.000 de unități, cu 13% mai mult față de 2024. BMW a raportat 389.000 de livrări și o creștere anuală de 18%, ajungând la 3% cotă de piață. Stellantis, din Olanda, a livrat 342.000 unități, în creștere cu 3%, reprezentând 2,7% din piața globală.
Clasamentul detaliat al livrărilor EV Ian-Aug 2025
BYD (China) – 2,6M unități, +14%, 19,9% cotă de piață
Geely (China) – 1,3M unități, +68%, 10,2% cotă de piață
Tesla (SUA) – 985K unități, -11%, 7,7% cotă de piață
Volkswagen (Germania) – 854K unități, +42%, 6,7% cotă de piață
SAIC (China) – 720K unități, +28%, 5,6% cotă de piață
Changan (China) – 563K unități, +49%, 4,4% cotă de piață
Hyundai & Kia (Coreea de Sud) – 416K unități, +13%, 3,2% cotă de piață
Chery (China) – 395K unități, +63%, 3,1% cotă de piață
BMW (Germania) – 389K unități, +18%, 3,0% cotă de piață
Stellantis (Olanda) – 342K unități, +3%, 2,7% cotă de piață
Total global: 12,8 milioane unități, creștere 28%, 100% piață globală.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Topul-producatori-de-masini-electrice-785x1024.webp)
Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Foto: Visual Capitalist
În total, primii cinci producători chinezi reprezintă 43% din piața globală în 2025, datorită livrărilor interne și internaționale. Această dominanță reflectă atât extinderea pieței interne, cât și strategia agresivă de penetrare a piețelor externe.
Expansiunea pieței EV indică o schimbare clară în preferințele consumatorilor la nivel global. Piețele emergente, precum Vietnam și Grecia, devin tot mai importante pentru producătorii chinezi. De asemenea, creșterea semnificativă a vânzărilor în Marea Britanie și în alte țări europene subliniază capacitatea companiilor chineze de a concura pe plan internațional.
Aceste date evidențiază o transformare rapidă a pieței globale EV, cu China în prim-plan și producătorii tradiționali din Europa și SUA confruntându-se cu presiuni în creștere.