Prima pagină » Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Tesla a fost detronată de două mărci chinezești

Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Tesla a fost detronată de două mărci chinezești

Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Tesla a fost detronată de două mărci chinezești

Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025 vine cu o serie de surprize. Piața globală de mașini electrice înregistrează o expansiune puternică, cu 12,8 milioane de unități livrate între ianuarie și august 2025. Creșterea anuală medie a livrărilor este de 28% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

Anumiți producători înregistrează creșteri cu două cifre, în special companiile chineze în ascensiune, precum Geely și Chery, care profită de extinderea globală a pieței, conform clasamentului VisualCapitalist.

BYD domină piața celor mai mari producători de mașini electrice

Cu 2,6 milioane de livrări, BYD ocupă primul loc la nivel global, deținând o cotă de piață de 19,9%. Compania activează nu doar în China, ci și pe piețele internaționale mari, precum Europa, Brazilia și Mexic. În septembrie, vânzările din Marea Britanie au crescut spectaculos, ajungând la 11.271 unități, marcând un salt de 880% comparativ cu anul precedent.

Geely urmează în clasament

Geely se află pe locul doi, cu 1,3 milioane de livrări și o creștere anuală de 68% față de 2024. Producătorul chinez, cu mașini electrice accesibile, activează în aproape 90 de piețe globale. Anul acesta a lansat modele noi în Australia, Grecia și Vietnam.

Tesla și provocările pieței

Tesla ocupă locul trei, cu 985.000 de unități livrate, marcând o scădere anuală de 11%. În august 2025, cota sa de piață în SUA a atins un minim de opt ani, de 38%, față de aproximativ 80% în 2020.

Alți producători chinezi importanți

SAIC a livrat 720.000 de unități, înregistrând o creștere de 28% și o cotă de piață de 5,6%. Changan a raportat 563.000 de livrări, cu o creștere de 49% și o cotă de 4,4%. Chery a livrat 395.000 de unități, cu o creștere impresionantă de 63% și o cotă de 3,1%.

Producători non-chinezi în top

Volkswagen, din Germania, a livrat 854.000 de unități, în creștere cu 42% și cu o cotă de piață de 6,7%. Hyundai și Kia, din Coreea de Sud, au livrat 416.000 de unități, cu 13% mai mult față de 2024. BMW a raportat 389.000 de livrări și o creștere anuală de 18%, ajungând la 3% cotă de piață. Stellantis, din Olanda, a livrat 342.000 unități, în creștere cu 3%, reprezentând 2,7% din piața globală.

Clasamentul detaliat al livrărilor EV Ian-Aug 2025

  • BYD (China) – 2,6M unități, +14%, 19,9% cotă de piață

  • Geely (China) – 1,3M unități, +68%, 10,2% cotă de piață

  • Tesla (SUA) – 985K unități, -11%, 7,7% cotă de piață

  • Volkswagen (Germania) – 854K unități, +42%, 6,7% cotă de piață

  • SAIC (China) – 720K unități, +28%, 5,6% cotă de piață

  • Changan (China) – 563K unități, +49%, 4,4% cotă de piață

  • Hyundai & Kia (Coreea de Sud) – 416K unități, +13%, 3,2% cotă de piață

  • Chery (China) – 395K unități, +63%, 3,1% cotă de piață

  • BMW (Germania) – 389K unități, +18%, 3,0% cotă de piață

  • Stellantis (Olanda) – 342K unități, +3%, 2,7% cotă de piață

Total global: 12,8 milioane unități, creștere 28%, 100% piață globală.

Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025

Topul celor mai mari producători de mașini electrice din lume în 2025. Foto: Visual Capitalist

Cota producătorilor chinezi

În total, primii cinci producători chinezi reprezintă 43% din piața globală în 2025, datorită livrărilor interne și internaționale. Această dominanță reflectă atât extinderea pieței interne, cât și strategia agresivă de penetrare a piețelor externe.

Tendințe globale și noi piețe

Expansiunea pieței EV indică o schimbare clară în preferințele consumatorilor la nivel global. Piețele emergente, precum Vietnam și Grecia, devin tot mai importante pentru producătorii chinezi. De asemenea, creșterea semnificativă a vânzărilor în Marea Britanie și în alte țări europene subliniază capacitatea companiilor chineze de a concura pe plan internațional.

Aceste date evidențiază o transformare rapidă a pieței globale EV, cu China în prim-plan și producătorii tradiționali din Europa și SUA confruntându-se cu presiuni în creștere.

Alte articole importante
Volkswagen va folosi tehnologia EV Rivian și pe modelele termice
Companii
Volkswagen va folosi tehnologia EV Rivian și pe modelele termice
Volkswagen analizează posibilitatea de a integra tehnologia electrică dezvoltată de Rivian chiar și pe modelele sale cu motoare termice. Acest scenariu ar putea accelera tranziția către vehicule mai eficiente și mai conectate, indiferent de tipul de propulsie. Parteneriat extins: Tehnologia EV Rivian, posibilă și pe vehiculele termice Volkswagen Grupul Volkswagen a anunțat că tehnologia dezvoltată […]
Cele șapte păcate capitale ale exuberanței corporative
Cele șapte păcate capitale ale exuberanței corporative
Valoarea companiilor listate din SUA, raportată la dimensiunea economiei, este cea mai mare din istorie. Silicon Valley, Wall Street și Washington conspiră împreună într-una dintre cele mai profitabile ere ale capitalismului american. Febra inovației financiare cuprinde America Inc. și promite câștiguri încă și mai spectaculoase. Dar, fiecare aventură maniacală are un cost ascuns. The Economist […]
Red Bull, anchetat de autoritățile antitrust din UE sub acuzația că și-a făcut strategie pentru a limita concurența
Red Bull, anchetat de autoritățile antitrust din UE sub acuzația că și-a făcut strategie pentru a limita concurența
Autoritățile antitrust din UE au deschis joi o anchetă asupra producătorului austriac de băuturi energizante Red Bull, afirmând că acesta ar putea restricționa concurența, în special băuturile energizante vândute de cel mai apropiat rival al său. Ancheta survine după raiduri desfășurate în 2023 și reclamații venite de la Monster Energy, concurentul american al companiei, scrie […]
Trotinetele și bicicletele electrice nu vor mai putea circula fără RCA
Trotinetele și bicicletele electrice nu vor mai putea circula fără RCA
Trotinetele și bicicletele electrice vor avea nevoie de asigurare obligatorie, după ce Nicușor Dan a promulgat noua lege RCA. Decizia vine la mai bine de două săptămâni după ce deputații adoptaseră proiectul legii RCA, prin care vehiculele electrice ușoare nu vor mai putea circula fără o poliță RCA. Asigurarea RCA devine obligatoriu pentru trotinetele și […]
Sfârșitul monedei de un cent: SUA încheie o tradiție de peste 230 de ani
Sfârșitul monedei de un cent: SUA încheie o tradiție de peste 230 de ani
America a produs ultima monedă de un cent, marcând, astfel, sfârșitul unei tradiții vechi de peste două secole. Departamentul Trezoreriei estimează că oprirea producției va economisi o risipă de aproximativ 56 milioane de dolari anual. Consumatorii trebuie să fie pregătiți pentru ajustări minore ale prețurilor. Experiența internațională arată că retragerea monedelor mici este fezabilă și […]
ChatGPT a furat din melodii cu drepturi de autor și acum trebuie să plătească despăgubiri
Tehnologie
ChatGPT a furat din melodii cu drepturi de autor și acum trebuie să plătească despăgubiri
O instanță din München a decis că ChatGPT a încălcat drepturile de autor. Chatbotul OpenAI a folosit versuri protejate ale artiștilor fără permisiune. Decizia instanței Curtea regională din München a dat câștig de cauză societății germane pentru drepturile muzicale GEMA. Aceasta a susținut că ChatGPT a preluat versuri protejate pentru a-și antrena modelele de limbaj. […]