Prima pagină » Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1

Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1

Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1
Fotografii: Trumpmobile.com

Lansarea noului smartphone T1 de către Trump Organization a ridicat o serie de semne de întrebare cu privire la autenticitatea promisiunilor de producție internă.

Promovat inițial ca fiind „Made in the SUA”, dispozitivul mobil pare să nu mai respecte acest angajament, iar modificările ulterioare de pe site-ul oficial au alimentat suspiciuni privind originea reală a telefonului.

Noul smartphone Trump T1 nu mai e „Made in the USA”

Trump Organization a retras de pe site-ul oficial mențiunea potrivit căreia noul său smartphone, T1, ar fi fabricat în Statele Unite, în urma unor îndoieli tot mai mari legate de posibilitatea construirii acestuia pe teritoriul american la prețul de doar 499 de dolari.

Telefonul mobil cu finisaj auriu a fost prezentat de Trump Mobile la începutul lunii iunie și promovat inițial cu sloganul „Telefonul nostru T1 Fabricat în SUA este disponibil acum pentru precomandă”. Între timp, această etichetă a fost eliminată, modificare observată pentru prima dată de publicația The Verge.

În prezent, pagina dedicată dispozitivului vorbește doar despre un „design mândru american” și despre faptul că acesta este „adus la viață chiar aici, în SUA”, fără a specifica dacă procesul de asamblare sau producție are loc efectiv în America.

Deși purtătorul de cuvânt al Trump Organization, Chris Walker, a declarat pentru CNBC că „telefoanele T1 sunt fabricate cu mândrie în America”, experții consultați de aceeași publicație sunt sceptici.

Aceștia susțin că este puțin probabil ca un smartphone să fie produs integral în SUA, având în vedere că infrastructura necesară pentru fabricarea la scară industrială a unor astfel de dispozitive este limitată. Conform surselor citate de CNBC, este foarte posibil ca telefonul să fie realizat în China de un producător terț, apoi branduit în SUA.

Schimbări și în specificațiile tehnice

Trump Organization elimină eticheta „Made in the USA” pentru noul smartphone T1

Un expert în tehnologia telefoanelor mobile, analistul IDC Francisco Jeronimo, a declarat că nu este surprins că familia Trump a renunțat la eticheta „Fabricat în SUA”, deoarece este aproape imposibil să construiască una aici, având în vedere costul mai mare și lipsa infrastructurii necesare, relatează AP News.

Controversele nu se opresc la originea dispozitivului. Site-ul oficial al Trump Mobile a suferit și alte modificări, inclusiv în ceea ce privește specificațiile tehnice. Inițial, T1 era prezentat ca având un ecran AMOLED de 6,8 inch și 12 GB de RAM. Între timp, descrierea a suferit modificări și acum vorbește despre un ecran mai mic, de 6,25 inch, iar referința la memoria RAM a fost complet eliminată, fără alte explicații.

Astfel de ajustări, operate după anunțul oficial al unui produs, sunt rare în industria tech și ridică întrebări suplimentare privind transparența companiei. CNBC a solicitat Trump Organization clarificări în legătură cu aceste schimbări, dar nu a primit un răspuns oficial până la momentul redactării articolului.

Proiectul T1 se înscrie într-o campanie mai amplă de retorică patriotică promovată de Donald Trump, care a cerut în mod repetat relocalizarea producției tehnologice în SUA. Președintele Statelor Unite a criticat în mod repetat compania Apple pentru dependența de producția asiatică și a susținut extinderea capacităților americane în domeniul semiconductorilor și al electronicelor.

Alte articole importante
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Puțini cumpărători își dau seama că, dincolo de aranjarea produselor pe rafturi sau de promoțiile atractive, există și detalii aparent banale care le influențează alegerile. În magazinele Lidl, trucul din spatele designului și dimensiunii cărucioarelor are un scop clar: să te facă să umpli mai mult spațiu decât ai planificat inițial, iar acest lucru se […]
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un lanț de retail din Regatul Unit a lansat un program cu totul neobișnuit, menit să reducă fenomenul furturilor din supermarket: clienții care semnalează hoții primesc instant o recompensă de 1 liră sterlină, sumă care le este adăugată pe cardul de fidelitate și poate fi folosită imediat pentru cumpărături. Cum funcționează sistemul de recompense Iceland, […]
Acțiunile companiilor implicate în integrarea AI scad pe bursele europene
Companii
Acțiunile companiilor implicate în integrarea AI scad pe bursele europene
Acțiunile companiilor implicate în domeniul AI au înregistrat scăderi semnificative la bursele din Europa pe fondul lansării unor modele avansate care au stârnit incertitudine în rândul investitorilor. Investitorii au reacționat prudent după lansarea unor noi modele avansate de AI, care au ridicat atât așteptările privind inovația, cât și temerile legate de costuri ridicate și competiția […]
Cum a pierdut fondul suveran saudit 8 miliarde de dolari în 2024
Cum a pierdut fondul suveran saudit 8 miliarde de dolari în 2024
Fondul suveran saudit a raportat o scădere a investițiilor în așa-numitele sale gigaproiecte, ajungând la o depreciere de 8 miliarde de dolari la finalul anului 2024. Aceste pierderi au survenit în ciuda faptului că activele administrate au atins aproape un trilion de dolari, conform raportului anual al Fondului suveran Public Investment Fund (PIF) al Arabiei […]
România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul
Analize
România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul
Conform datelor cele mai recente comunicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat) pentru anul trecut, mai puțin de un sfert dintre firmele din România (22,8%) au apelat la publicitate pe internet în anul precedent. Această pondere situează România în rândul ultimelor poziții în Uniunea Europeană, alături de Polonia (23,2%) și Portugalia (23,6%), pe un total […]
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Călătoriile dintre Germania și Marea Britanie ar putea deveni mai accesibile ca niciodată. Guvernele de la Berlin și Londra au anunțat oficial formarea unui grup de lucru pentru lansarea unei legături feroviare directe pe sub Canalul Mânecii, proiect cu potențial economic și turistic uriaș. Dacă totul merge conform planului, primele trenuri ar putea circula în […]