Prima pagină » Asociaţia Societăţilor Financiare (ALB România) a marcat 20 de ani de la înființare

Asociaţia Societăţilor Financiare (ALB România) a marcat 20 de ani de la înființare

Asociaţia Societăţilor Financiare (ALB România) a marcat 20 de ani de la înființare

Asociaţia Societăţilor Financiare a organizat, pe 11 noiembrie, la Banca Națională a României (BNR) o conferinţă pentru marcarea a 20 de activitate pe piața financiară nebancară locală.

La conferinţă au participat importanţi reprezentanţi din domeniul bancar, asigurări, leasing, dar şi din zona academică şi juridică, pentru a dezbate cele mai actuale subiecte dedicate acestor industrii, cât şi oportunităţile şi provocările existente şi care se întrevăd anul viitor.

Daniela Bodîrcă, Preşedinte ALB a deschis conferinţa, urmată de un invitat special. Ulterior, Florian Neagu, Director, Direcţia Stabilitate Financiară BNR, a vorbit, apoi Sebastian Ioan Hotca, preşedinte ANPC, Raluca Micu, Şef Serviciu Monitorizarea plăţilor şi instrumentelor de plată, Direcţia Monitorizare a Infrfastructurilor Pieţei Financiare şi a Plăţilor, BNR, Aurel Cătălin Giulescu, Director General, Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, Richard Knubben, Director General, Federaţia Europeană de Leasing şi Mihai Tecău, preşedinte Directorat, Omniasig VIG.

A avut loc un panel dedicat creditului de consum şi creditării responsabile, moderat de Andrei Burz-Pînzaru, Legal Partner Deloitte România, la care au participat Florin Dănescu, Preşedinte Executiv, ARB, Cristian Păun, Profesor Universitar Doctor, Facultatea de Relaţii Economice Internaţioanel, Florin Bâlcan, Preşedinte Consiliul de Credit de Consum şi Sorin Drăgulin, Vicepreşedinte Consiliul de Credit de Consum.

Un al doilea panel a fost dedicat leasingului, moderatorul fiind Nina Puiu, Secretar General ALB România, iar speakerii vor dezvate oportunităţile şi provocările într-o lume digitală a industriei de leasing. În cadrul acestui panel a participat domnul chestor de poliţie Brăcea Dlorentin, Director General, DRPCIV, Alexandru Ciuncan, Preşedinte şi Director General, UNSAR, Alin Negrescu, Tax Partner, KPMG, Daniela Bodîrcă, Preşedinte Consiliul de Leasing, ALB şi Radu Ciocoiu, Vicepreşedinte Consiliul de Leasing.

ALB România sărbătoreşte 20 de ani de la înfiinţare şi reprezintă 27 de membri, dintre care 16 caompanii de leasing financiar şi 11 companii de credit de consum. De-a lungul timpului, leasingul a reprezentat un motor puternic pentru dezvoltarea afacerilor mici şi mijlocii pentru corporaţii şi profesionişti, ajungând să contribuie cu peste 4 mld. euro, acesta fiind portofoliul finanţat, sprijinind astfel investiţiile în economia românească, totodată asigurând accesul la tehnologie şi dezvoltare sustenabilă.

În acelaşi timp, creditul de consum joacă un rol esenţial în susţinerea gospodăriilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, oferindd acces la finanţare pe termen scurt şi mediu, adaptată nevoilor reale ale oamenilor. Volumul de business generat din credit de consum a depăşit 1,2 miliarde euro, în timp ce numărul contractelor încheiate a sărit de un milion.

 

Alte articole importante
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
La un deceniu după ce s-a aflat pe buza prăpastiei, în pragul destrămării economice, Grecia a reușit o redresare spectaculoasă, se arată într-o analiză Fiancial Times. În 2011, Grecia se afundase în cea mai gravă recesiune cunoscută de o economie dezvoltată în timp de pace. Sunt încă vii – și unele au rămas până acum […]
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Cash stuffing-ul, cunoscut și sub denumirea de metoda plicurilor, a devenit rapid una dintre cele mai populare strategii de bugetare, grație viralității pe TikTok. Videoclipuri cu plicuri frumos etichetate, dosare de buget și bancnote împărțite cu grijă pe categorii domină rețelele sociale, oferind o imagine atrăgătoare a controlului financiar. Însă, dincolo de estetica sa atrăgătoare […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]