Prima pagină » Banca Transilvania îşi consolidează poziţia de lider după preluarea OTP.

Banca Transilvania îşi consolidează poziţia de lider după preluarea OTP.

Banca Transilvania îşi consolidează poziţia de lider după preluarea OTP.

Dacă se menţine ritmul anual de creştere a activelor, de 35%, CEC Bank poate să rămână pe podium la final de an, pe locul 3, apropiindu-se de BCR, iar UniCredit ar urca pe locul 4 după fuziunea cu Alpha Bank, de pe poziţia 7. Şi Intesa Sanpaolo urcă în top după preluarea First Bank.

♦ Banca Transilvania îşi consolidează poziţia de lider după preluarea OTP Bank şi se distanţează de restul plutonului ♦ Dacă se menţine ritmul anual de creştere a activelor, de 35%, CEC Bank poate să rămână pe podium la final de an, pe locul 3, cu active de circa 113 mld. lei (+35% creştere faţă de activele băncii de la final de 2023, de aproape 84 mld. lei) ♦ Pe podium în topul băncilor mari ar putea să fie în continuare Banca Transilvania, BCR şi CEC Bank ♦ UniCredit ar putea urca pe locul 4 după fuziunea cu Alpha Bank, de pe poziţia 7 ♦ Şi Intesa Sanpaolo urcă în top după preluarea First Bank.

Odată cu finalizarea celor trei tranzacţii bancare de M&A anunţate în 2023, respectiv preluarea OTP Bank de către Banca Transilvania, fuziunea UniCredit Bank cu Alpha Bank şi absorbţia First Bank de către Intesa Sanpaolo, topul băncilor mari poate înregistra modificări.

Cert este că Banca Transilvania îşi consolidează poziţia de lider după preluarea OTP Bank şi se distanţează de restul plutonului, iar BCR va fi cel mai probabil tot pe locul 2, în timp ce CEC Bank ar putea rămâne pe locul 3 în topul băncilor mari de la final de 2024 dacă îşi menţine ritmul anual de creştere a activelor de 35%.

Banca Transilvania, care a devenit în 2018 în premieră liderul pieţei bancare româneşti a avut în S1/2024 active de peste 169 miliarde lei, după un salt de 17% faţă de nivelul din S1/2023. Banca Transilvania a fost un jucător activ pe piaţa de fuziuni şi achiziţii (M&A) în ultimii ani. După ce a cumpărat Volksbank (2015) şi Bancpost (2018), în 2022 a preluat Idea Bank, iar la începutul anului 2024 a anunţat şi parafarea tranzacţiei prin care cumpără OTP Bank România.

După primirea aprobărilor necesare, în iulie 2024, BT a anunţat că a achiziţionat OTP Bank România şi acum are loc integrarea în Grupul Banca Transilvania. Creşterea activelor Băncii Transilvania a fost influenţată şi de ascensiunea creditării.

Dacă şi în a doua parte a anului activele băncii ar urca cu un ritm anual comparabil cu cel din S1, de 17%, banca ar ajunge la final de an la active de circa 190 miliarde lei (fără a lua în calcul şi activele băncii preluate – OTP Bank). Dacă printr-un simplu calcul matematic luăm în considerare şi activele OTP Bank (preluată de BT), nivelul activelor Băncii Transilvania depăşeşte 200 miliarde lei.

 

Alte articole importante
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
La un deceniu după ce s-a aflat pe buza prăpastiei, în pragul destrămării economice, Grecia a reușit o redresare spectaculoasă, se arată într-o analiză Fiancial Times. În 2011, Grecia se afundase în cea mai gravă recesiune cunoscută de o economie dezvoltată în timp de pace. Sunt încă vii – și unele au rămas până acum […]
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Cash stuffing-ul, cunoscut și sub denumirea de metoda plicurilor, a devenit rapid una dintre cele mai populare strategii de bugetare, grație viralității pe TikTok. Videoclipuri cu plicuri frumos etichetate, dosare de buget și bancnote împărțite cu grijă pe categorii domină rețelele sociale, oferind o imagine atrăgătoare a controlului financiar. Însă, dincolo de estetica sa atrăgătoare […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]