Constructorul chinez de automobile BYD își propune să-și dubleze rețeaua de dealeri în Europa până la finalul anului 2026.
Această extindere reflectă ambițiile gigantului asiatic de a-și consolida prezența pe una dintre cele mai competitive piețe auto din lume și de a deveni lider în tranziția către mobilitatea electrică pe Bătrânul Continent.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/05/shutterstock_2394664215.jpg)
Foto: Shutterstock
Cel mai mare constructor auto din China, BYD, plănuiește să-și dubleze rețeaua de dealeri din Europa până la sfârșitul anului viitor. Planul face parte dintr-o strategie ambițioasă de consolidare a poziției pe piața continentală, transmite Reuters.
„Până la finalul anului 2025, vom avea 1.000 de puncte de vânzare în Europa, iar anul următor intenționăm să dublăm numărul punctelor de vânzare din rețeaua europeană. Pentru a ne alinia cu cei mai performanți concurenți, trebuie să fim cât mai aproape de clienți și să le câștigăm încrederea”, a declarat Maria Grazia Davino, director general regional pentru Europa la BYD, în cadrul unui eveniment desfășurat la Frankfurt.
Compania implementează o „strategie pe termen lung de localizare” în Europa. În momentul de față, BYD este deja prezent pe 29 de piețe, inclusiv în România.
De asemenea, în Ungaria urmează să fie inaugurată prima unitate de producție a companiei chineze din Europa. BYD pregătește și cea de-a doua fabrică, în Turcia.
Rapoartele recente indică faptul că uzina, un proiect de un miliard de dolari, va avea o capacitate de 150.000 de vehicule pe an. Aceasta ar urma să fie pusă în funcțiune oficial până la sfârșitul anului următor. Fabrica turcă ar permite BYD să utilizeze Uniunea Vamală UE-Turcia pentru a ocoli taxele de import. De asemenea, chinezii iau în calcul deschiderea unui al treilea punct de producție în Europa, Spania fiind principala opțiune.
Vânzările BYD în Europa s-au triplat în primele nouă luni din 2025 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, compania a raportat că au fost comercializate 80.807 de modele în intervalul analizat. Principalul „motor” l-a reprezentat extinderea ofertei cu modele hibride plug-in și complet electrice.
„Localizarea într-o piață matură precum Europa reprezintă un proiect strategic, care necesită cunoștințe, angajament, investiții și resurse la toate nivelurile”, a concluzionat Davino.