Producătorul auto chinez BYD prezintă un model ultra-compact electric care ar putea deveni rivalul Daciei Hipster.
Cu un design modern, tehnologie avansată și un preț competitiv, acesta va conduce expansiunea globală a mărcii asiatice, fiind primul EV al acesteia conceput exclusiv pentru piețele internaționale.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/BYD-Racco-Kei-Car-1-Puterea-financiara.webp)
Foto: BYD
BYD a prezentat la Tokyo noul model Racco, un autoturism de mici dimensiuni din segmentul „kei cars”, cele mai mici mașini din lume. Gigantul chinez a anunțat că vehiculul electric cu patru uși va fi lansat pe piața japoneză în vara anului viitor, potrivit publicației Electrek.
Acesta marchează un pas important pentru strategia globală a celor de la BYD. Constructorul chinez spune că Racco este primul model electric al companiei conceput special pentru piețele din afara Chinei, începând cu Japonia. Ulterior, acesta ar putea ajunge și în Europa, unde va rivaliza cu viitorul Dacia Hipster al cărui concept a fost prezentat recent, la Paris.
Piața niponă este una competitivă, dominată de vehicule compacte. Anul trecut s-au vândut aproximativ 1,55 milioane de mașini kei, adică aproape 40% din totalul vânzărilor auto. Modelul Honda N-Box a încheiat pe prima poziție pentru al treilea an consecutiv. BYD intenționează să lanseze precomenzile pentru Racco în vara lui 2026, urmând să concureze direct cu giganți locali precum Honda și Nissan.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Dacia-Hipster-Concept.jpg)
Chinezii de la BYD prezintă viitorul rival al Daciei Hipster
Racco păstrează forma specifică a mașinilor kei. Acestea se caracterizează printr-o caroserie pătrățoasă și o postură verticală, adaptată traficului urban aglomerat. Vehiculul dispune de patru uși, cele din spate fiind glisante pentru un acces mai ușor în spațiile înguste.
Dimensiunile de 3.395 mm lungime, 1.475 mm lățime și 1.800 mm înălțime îl plasează în aceeași categorie cu Nissan Sakura EV. Aceasta este cea mai bine vândută mașină electrică din Japonia.
BYD nu a dezvăluit capacitatea bateriei. Este de așteptat ca aceasta să se situeze în jurul valorii de 20 kWh. Vorbim despre o capacitate suficientă pentru o autonomie de 180 km în ciclul chinezesc WLTC. Cel mai probabil, vehiculul va fi echipat cu bateria LFP Blade, dezvoltată de BYD și recunoscută pentru siguranță ridicată și costuri reduse.
Prețurile vor fi anunțate mai aproape de momentul lansării. Dar, primele estimări indică un nivel de circa 2,5 milioane yeni (aproximativ 18.000 dolari), un preț apropiat de cel al lui Nissan Sakura. Pe lângă acesta, mai există și alte modele kei apreciate, precum Honda N-Box, Suzuki Alto și Daihatsu Move.
BYD nu este singurul producător care intră pe piața mașinilor electrice kei. Honda a lansat recent noul N-ONE EV, cu un preț de pornire de 2,7 milioane yeni (18.300 dolari). Racco devine, astfel, al doilea „kei car” BYD adaptat pentru piețele externe, după hibridul Shark.
De când a intrat pe piața auto japoneză, în urmă cu aproape trei ani, BYD a vândut doar 6.600 de „electrice” de dimensiuni standard, potrivit Reuters, care îl citează pe Atsuki Tofukuji, șeful diviziei de vânzări a companiei în această țară.
Așa-numitele „kei cars” sunt vehicule ultra-compacte, destinate exclusiv pieței japoneze. Ele sunt concepute pentru drumurile înguste și spațiile urbane dense. Prin reglementare, au lungimea sub 3,4 metri, lățimea sub 1,48 metri și o putere limitată la 64 CP.
Aceste mașini beneficiază de anumite avantaje fiscale, inclusiv taxe de achiziție reduse și costuri de întreținere minime. În acest fel, ele sunt extrem de populare ca al doilea vehicul pentru familiile japoneze din mediul urban.
Dacă va ajunge în Europa, BYD Racco ar putea deveni un rival serios pentru Dacia Hipster, într-un segment în care prețul, autonomia și sustenabilitatea vor face diferența.