Apariția tocurilor stiletto semnate de Hardot în serialul Emily in Paris, una dintre cele mai urmărite producții ale Netflix, a propulsat rapid brandul românesc în circuitul global al designerilor. Succesul este mai mult decât o întâmplare fericită: e rezultatul unei tactici de marketing modern care cucerește piața mizând pe vizibilitate culturală și validare estetică. Și asta într-un marketplace cu maximă vizibilitate în piața mondială a modei.
Actrița Ashley Park poartă în mai multe episoade ale serialului pantofi Hardot, selectați de echipa de styling coordonată de Marylin Fitoussi. Pentru un brand independent din Europa de Est, expunerea într-un produs de entertainment global funcționează ca o formă de marketing cu randament ridicat, greu de replicat prin canale tradiționale.
Strategia a funcționat: lumea modei a remarcat pantofii verzi, asociați cu o ținută construită din piese semnate de alte branduri moderne. Aparițiile în W Magazine, WornOnTv și Hault Couture au semnalat brandul românesc în piața modei.
„Am trimis mai multe modele către echipa de styling (a producţiei – n.red.), fără a şti ce va fi ales pentru serial. Faptul că unele dintre ele apar pe ecran, purtate de Ashley Park, confirmă relevanţa şi adaptabilitatea designului Hardot la cerinţele unei producţii globale”, spune Alina Popa, co-fondatoare a brandului.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/12/green-shoes-1024x529.jpg)
Sursa: https://hardot.com
Spre deosebire de campaniile clasice de publicitate, prezența într-un serial cu audiență globală oferă asociere implicită cu un univers cultural global al modei, fără mesaj comercial explicit. În logica brandingului de lux, această formă de validare este adesea mai valoroasă decât expunerea plătită.
„Este o confirmare că designul românesc poate performa într-un context extrem de competitiv”, spune Dana Iuga, cofondatoare Hardot.
Apariția în Emily in Paris nu este un caz izolat. În timp, piesele care poartă semnătura Hardot au fost purtat de celebrități din industria cinematografică și de divertisment, precum Heidi Klum, Jennifer Lopez, Rita Ora, Gwen Stefani sau Ciara – care au adus în circulație creațiile brandului.
Prima apariție majoră a fost în cadrul show-ului Germany’s Next Top Model, unde Heidi Klum a purtat 13 perechi de pantofi Hardot. De atunci, brandul a continuat să mizeze pe asocieri punctuale cu figuri publice, fără a construi campanii agresive sau omniprezente.
Fondat în 2014, brandul a ales încă de la început o strategie de control total asupra produsului, investind într-un atelier propriu de producție. Această integrare verticală permite un nivel ridicat de flexibilitate și rafinare – un avantaj esențial pentru un brand care își propune să concureze estetic pe piețe mature.
Dana Iuga, cu formare academică avansată în design și istoria modei, tratează pantoful nu doar ca obiect funcțional, ci ca produs cultural, cu încărcătură simbolică și economică. Complementar, experiența de business a Alinei Popa a permis structurarea brandului ca vehicul comercial sustenabil, nu doar ca exercițiu creativ.
Dana Iuga a studiat la Universitatea de Arte şi Design din Cluj, are un doctorat în modă, iar lucrarea ei academică analizează evoluţia tocului înalt, încărcătura psihologică şi economică a „high heels”. Hardot este expresia de business a anilor săi de studiu. Alina Popa, co-fondatoare a brandului, e creatoare modelului de afacere. Ea a absolvit dreptul, a absolvit un MBA la CNAM Paris, apoi a decis să îşi deschidă un magazin dedicat designerilor români, în Sibiu. Magazinul a funcţionat câţiva ani, iar după aceea a apărut Hardot, potrivit zf.ro.
Cazul Hardot ilustrează o strategie adaptată strategiilor de intrare pe piețe mari a brandurilor independente: internaționalizare prin cultură pop și rețele creative, în contrast cu strategia clasică a multinaționalelor sau a brandurilor deja consacrate, de expansiune fizică rapidă sau investiții masive în retail.
Pentru brandurile din piețe emergente, acest tip de expunere în industrii cu vizibilitate, cum e cea a streamingului, poate funcționa ca accelerator de poziționare, mai ales atunci când este susținut de un produs competitiv și o identitate coerentă. Strategia de brand, construită la intersecția dintre design, control al producției și plasare culturală, poate genera relevanță globală într-un „sprint” de vizibilitate.
Publicația The Rich Times a listat, recent, cele mai scumpe tocuri din toate timpurile.
Brandul Jada Dubai domină topul cu cea mai scumpă pereche de pantofi din lume, o pereche de stiletto rafinată cu aur și pietre prețioase. Pantofii au 236 de diamante și un diamant de 15 carate-D, au fost lansați la hotelul Burj al Arab din Dubai și costă 17 milioane dolari. De asemenea, designerul Debbie Wingham a creat o pereche de pantofi cu tocuri placate cu metale prețioase, dar și cu o piatră rară. Prețul de listă: 15,45 milioane dolari. În top urmează o replică a pantofilor roșii din Vrajitorul din OZ, cu 4,600 de rubine care însumează de 1350 de carate, evaluați la 4 milioane dolari. Harry Winston a creat pantofii Ruby la ce-a dea 50-a aniversare a clasicului Vrajitorul din OZ. Pantofii originali au fost creați folosind doar paiete roșii simple, spre deosebire de cei creați de Harry.