Prima pagină » Clasament Brand Finance România: BT, locul trei, cele mai puternice branduri din Lume

Clasament Brand Finance România: BT, locul trei, cele mai puternice branduri din Lume

Clasament Brand Finance România: BT, locul trei, cele mai puternice branduri din Lume

Banca Transilvania rămâne pe locul 3 în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din Lume şi urcă pe poziţia 225 ca valoare. În topul global apar şi BCR şi BRD.

Banca Transilvania rămâne pe locul 3 în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din Lume şi urcă pe poziţia 225 ca valoare, estimată la 955 milioane de dolari, în creştere cu 39% faţă de 2024, conform raportului Brand Finance Banking 500 2025, care include alte două bănci din România, BCR şi BRD.

Brandul BT ocupă poziţia 225 în clasamentul mondial, ca valoare, înregistrând un avans de 27 de locuri faţă de topul publicat în 2024.

Conform algoritmului dezvoltat de Brand Finance, banca înregistrează inclusiv un scor al puterii de brand (Brand Strength Index – BSI) de 95,3/100, ceea ce înseamnă menţinerea poziţiei sale în top 10 cele mai puternice branduri bancare în clasamentul global, pentru al patrulea an consecutiv.

Valoarea mărcii este înţeleasă ca beneficiul economic net pe care proprietarul mărcii l-ar obţine prin licenţierea acesteia pe piaţa liberă. Puterea mărcii reprezintă eficacitatea performanţei unei mărci pe indicatori intangibili, în raport cu competitorii săi.

„Faptul că Banca Transilvania se află pe locul trei în clasamentul celor mai puternice branduri bancare din lume demonstrează că brandurile locale pot concura cu succes cu omologii internaţionali, construind relaţii solide cu clienţii. Printr-un accent constant pe implicarea clienţilor şi investiţii în inovaţie, Banca Transilvania a consolidat loialitatea consumatorilor şi şi-a cimentat poziţia de lider de piaţă. Acest lucru se reflectă în scorurile sale excepţionale la capitolele familiaritate, reputaţie şi consideraţie.”, arată Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România, într-un comunicat făcut public joi.

Rating-urile obţinute de BT au la bază, conform evaluării, dimensiunile familiaritate, reputaţie şi consideraţie din partea clienţilor, respectiv investiţiile strategice, implicarea constantă în comunităţile din care banca face parte, focusul pe transformarea digitale şi integrarea inteligenţei artificiale în comunicarea cu clienţii.

BCR, a doua bancă din România prezentă în topul global, are o valoare de brand de 285 milioane dolari, în creştere cu 28%, iar BRD este evaluate la  266 milioane dolari, cu un avans de 19%.

BCR a urcat 44 de poziţii, pe 422, iar BRD 28 de locuri, până pe poziţia 435.

Valoarea totală a celor mai puternice 500 de branduri bancare din lume se ridică la 1.600 miliarde dolari, în creştere cu 13% an la an. Avansul din 2025 vine după doi ani de creşteri timide, de 2%.

Brandurile bancare din China continuă să domine clasamentul, cu ICBC (Industrial and Commercial Bank of China) menţinându-şi poziţia de cel mai valoros brand bancar din lume pentru al nouălea an consecutiv, înregistrând o creştere de 10%, până la 79,1 miliarde dolari. China Construction Bank, Agricultural Bank of China şi Bank of China completează top patru.

Revolut este brandul bancar cu cea mai rapidă creştere la nivel global, cu un avans de 795% a valorii brandului, ajungând la 1,9 miliarde USD, datorită investiţiilor semnificative în marketing, extinderii bazei de clienţi şi intrării pe noi pieţe.

Din pucnt de vedere al puterii brandului, primul loc este ocupat de banca BCA din Indonesia.

 

Alte articole importante
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
La un deceniu după ce s-a aflat pe buza prăpastiei, în pragul destrămării economice, Grecia a reușit o redresare spectaculoasă, se arată într-o analiză Fiancial Times. În 2011, Grecia se afundase în cea mai gravă recesiune cunoscută de o economie dezvoltată în timp de pace. Sunt încă vii – și unele au rămas până acum […]
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Cash stuffing-ul, cunoscut și sub denumirea de metoda plicurilor, a devenit rapid una dintre cele mai populare strategii de bugetare, grație viralității pe TikTok. Videoclipuri cu plicuri frumos etichetate, dosare de buget și bancnote împărțite cu grijă pe categorii domină rețelele sociale, oferind o imagine atrăgătoare a controlului financiar. Însă, dincolo de estetica sa atrăgătoare […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]