Prima pagină » Copiii Sephora: fenomenul preadolescenților care cumpără produse cosmetice, presați de influenceri

Copiii Sephora: fenomenul preadolescenților care cumpără produse cosmetice, presați de influenceri

Copiii Sephora: fenomenul preadolescenților care cumpără produse cosmetice, presați de influenceri
Copiii Sephora: fenomenul preadolescenților care cumpără produse cosmetice, presați de influenceri. Foto: Freepik

Copiii Sephora au devenit un fenomen în magazinele cosmetice, în care preadolescenții interacționează intens cu produsele scumpe și influențele sociale digitale.

Experiențe șocante cu „copiii Sephora”

O anchetă TheGuardian a scos la iveală aspecte alarmante. Jessica, în vârstă de 25 de ani, povestește cum o fetiță de aproximativ 10 ani a alergat la colega ei plângând. „Pielea îi ardea”, a spus Jessica.

„Era roșie ca o tomată. A aplicat pe mână și apoi pe față tot ce putea găsi. Un estetician a trebuit să îi trateze pielea. Părinții nu erau nicăieri.”

Fosta angajată KM, tot 25 de ani, relatează o întâmplare similară. O mamă prinsă furând a spus agenților de pază:

„Încercam să fur pentru că fiica mea era batjocorită la școală că nu avea un luciu de buze Dior”.

Gaby, 26 de ani, a lucrat trei ani la Sephora și spune:

„Am văzut atât de multe. O mamă a întrebat dacă fiica ei ar trebui să folosească retinol pentru prevenirea îmbătrânirii de la o vârstă fragedă.

Tendința „copiii Sephora”

Fenomenul copiii Sephora descrie atașamentul intens dintre preadolescenți, magazinele de lux și produsele scumpe. În prima jumătate a anului trecut, o treime din vânzările de beauty „prestige” proveneau de la gospodării cu copii și adolescenți, conform Circana. În același an, Sephora deținută de LVMH a înregistrat aproximativ 9 miliarde de dolari în vânzări în SUA, iar Ulta Beauty a raportat 11,3 miliarde.

Boom-ul cosmeticelor pentru preadolescenți

Trendul este alimentat de conținutul influencerilor de beauty, mulți dintre ei copii sau adolescenți. Videoclipurile postate pun pielea sensibilă a copiilor la „risc dermatologic semnificativ”, conform unui studiu publicat în iunie de Universitatea Northwestern. Studiul a constatat că rutina de îngrijire a copiilor conținea în medie 11 ingrediente active potențial iritante, crescând riscul reacțiilor acute și al alergiilor pe termen lung.

Artemis Patrick, CEO Sephora North America, a declarat recent pentru Fortune: „Nu ne adresăm acestui public.”

Brandul Drunk Elephant a devenit simbol al fenomenului, deși unele produse au provocat reacții pielii copiilor. Vânzările brandului au scăzut cu 65%, în parte pentru că a pierdut legătura cu clienții adulți.

Verile agitate pentru copiii Sephora

Vara este perioada cea mai intensă pentru copiii Sephora: școala e închisă și spațiile de joacă sunt puține. Magazinele, cu lumini puternice, muzică tare și culori strălucitoare, atrag tinerii. Copiii alergau nesupravegheați, răsturnau display-uri și umpleau coșurile de testere, spun angajații.

Kennedy, angajată Sephora, spune:

„Traficul copiilor este intenționat. Părinții lasă copiii în Sephora și pleacă. Uneori nu îi văd până la casă.”

Unele carduri de credit ale părinților sunt folosite fără restricții, uneori pentru 200 de dolari fără ca părintele să fie atent.

Produse nepotrivite și reacții ale părinților

Chiar și cu părinții prezenți, sfaturile nu sunt întotdeauna urmate, întrucât influencerii sunt mai importanți pentru copiii Sephora:

„Fiica mea chiar vrea asta, poți să o iei?” a spus un copil. Jessica a avertizat o mamă că produsele Drunk Elephant erau prea dure, dar mama a răspuns: „Am văzut pe TikTok” și a cumpărat totul. Preadolescenții plâng sau insistă: „Am văzut online, trebuie să fie bun!”

Consumul excesiv și furturile

Multe produse rămân neutilizate și expiră pe raft, spune KM: „Doar se aruncă.” Furtul din magazine este un fenomen constant, iar TikTok contribuie la abilitatea copiilor de a fura fără probleme. Cardurile părinților sunt folosite cu nonșalanță, iar copiii par să nu perceapă realitatea pielii lor, observă angajații.

Presiunea social media și imaginea corporală

Kennedy spune că preadolescenții afișează un sentiment ciudat de drepturi:

„Țin Starbucks în mână, spun că trebuie să înceapă anti-ageing.”

Presiunea social media creează pentru copiii Sephora frica de a nu se integra. Joy, 25 de ani, afirmă:

„Este totul despre aparențe. Influencerii și celebritățile par mereu tinere, iar copiii observă.”

Erica adaugă: „Preadolescenții întreabă dacă au pori. Totul este filtrat. Ei nu știu cum arată pielea reală.”

Dr. Meghan Owenz explică că este normal ca fetele să fie preocupate de igienă, dar presiunea social media adaugă stres suplimentar:

„Copiii sunt bombardați cu informații despre ce fac ceilalți și cum să se potrivească.”

Marketingul pentru copiii Sephora

Industria cosmetica lansează produse adaptate pentru copii și adolescenți. Unele branduri colorează ambalajele, adaugăuleiuri de buze sau blush-uri pentru tineri, creând o mentalitate de colecție:

„Se lansează balsam de buze cu gust de matcha sau cafea cu gheață – copiii trebuie să le aibă pe toate”, spune Gaby.

Ultimul trend: petrecerile aniversare în Sephora și Ulta, unde copiii plătesc 42 de dolari pentru 75–90 de minute de distracție cosmetică. Fiecare invitat primește ocazia să cheltuiască mai mult, cu cupoane pentru următoarele cumpărături.

Alte articole importante
Cât costă masa de Crăciun în Europa. Unde este cea mai ieftină?
Cât costă masa de Crăciun în Europa. Unde este cea mai ieftină?
Masa de Crăciun diferă de la o țară la alta, în funcție de inflație, puterea de cumpărare și prețurile la alimentele de bază. O analiză recentă arată unde va fi cel mai ieftin Crăciun și care sunt țările unde tradiționalul ospăț din ziua de 25 decembrie pune cea mai mică presiune pe bugetul familiilor. În […]
Bugetul de sărbători al românilor: cine cheltuie cel mai mult
Bugetul de sărbători al românilor: cine cheltuie cel mai mult
Această perioadă pune la încercare bugetul de sărbători al românilor, iar diferențele de cheltuieli devin tot mai vizibile de la an la an. De la familiile cu venituri ridicate din marile orașe până la gospodăriile din mediul rural, modul în care sunt alocați banii pentru mese festive, cadouri și vacanțe arată clar cine cheltuie cel […]
UE adoptă un ton precaut, după ce SUA amenință direct companii europene de top
Companii
UE adoptă un ton precaut, după ce SUA amenință direct companii europene de top
Uniunea Europeană și mai multe dintre cele mai mari companii ale sale au adoptat o poziție rezervată, după ce administrația Statelor Unite a lansat amenințări directe cu represalii, în contextul negocierilor comerciale aflate în desfășurare. Este pentru prima dată când firme europene de top sunt menționate explicit de oficialii americani, într-un demers care amplifică tensiunile […]
România, în topul țărilor-sursă pentru produse contrafăcute: șocul cumpărătorilor când deschid coletul
România, în topul țărilor-sursă pentru produse contrafăcute: șocul cumpărătorilor când deschid coletul
Comerțul online continuă să se extindă rapid în Uniunea Europeană, însă odată cu această creștere se amplifică și riscurile pentru consumatori. Magazinele false, escrocheriile și produsele contrafăcute ajung tot mai des în coletele livrate către cumpărători, iar România se află printre statele membre implicate semnificativ în acest fenomen, potrivit celor mai recente date prezentate de […]
The Sun: Noile reguli de intrare în UE provoacă haos și cozi uriașe pe aeroporturi
The Sun: Noile reguli de intrare în UE provoacă haos și cozi uriașe pe aeroporturi
Experții au solicitat o revizuire urgentă a noilor reguli sau a metodelor de implementare a acestora, deoarece situația nu va face decât să se înrăutățească. EES a fost implementat parțial pe 12 octombrie Din octombrie, au intrat în vigoare noi reguli de control la frontieră pentru resortisanții țărilor terțe care intră în UE, ceea ce, […]
China este adevăratul câștigător al anulării interdicției UE privind motoarele cu ardere internă
China este adevăratul câștigător al anulării interdicției UE privind motoarele cu ardere internă
Decizia Comisiei Europene de a renunța la interdicția totală privind motoarele cu ardere internă din 2035 este prezentată de unele state membre drept o victorie pentru industria auto europeană. În realitate, tot mai mulți analiști și factori de decizie avertizează că această schimbare riscă să ofere un avantaj strategic major Chinei, într-un moment în care […]