Copiii Sephora au devenit un fenomen în magazinele cosmetice, în care preadolescenții interacționează intens cu produsele scumpe și influențele sociale digitale.
O anchetă TheGuardian a scos la iveală aspecte alarmante. Jessica, în vârstă de 25 de ani, povestește cum o fetiță de aproximativ 10 ani a alergat la colega ei plângând. „Pielea îi ardea”, a spus Jessica.
„Era roșie ca o tomată. A aplicat pe mână și apoi pe față tot ce putea găsi. Un estetician a trebuit să îi trateze pielea. Părinții nu erau nicăieri.”
Fosta angajată KM, tot 25 de ani, relatează o întâmplare similară. O mamă prinsă furând a spus agenților de pază:
„Încercam să fur pentru că fiica mea era batjocorită la școală că nu avea un luciu de buze Dior”.
Gaby, 26 de ani, a lucrat trei ani la Sephora și spune:
„Am văzut atât de multe. O mamă a întrebat dacă fiica ei ar trebui să folosească retinol pentru prevenirea îmbătrânirii de la o vârstă fragedă.
Fenomenul copiii Sephora descrie atașamentul intens dintre preadolescenți, magazinele de lux și produsele scumpe. În prima jumătate a anului trecut, o treime din vânzările de beauty „prestige” proveneau de la gospodării cu copii și adolescenți, conform Circana. În același an, Sephora deținută de LVMH a înregistrat aproximativ 9 miliarde de dolari în vânzări în SUA, iar Ulta Beauty a raportat 11,3 miliarde.
Boom-ul cosmeticelor pentru preadolescenți
Trendul este alimentat de conținutul influencerilor de beauty, mulți dintre ei copii sau adolescenți. Videoclipurile postate pun pielea sensibilă a copiilor la „risc dermatologic semnificativ”, conform unui studiu publicat în iunie de Universitatea Northwestern. Studiul a constatat că rutina de îngrijire a copiilor conținea în medie 11 ingrediente active potențial iritante, crescând riscul reacțiilor acute și al alergiilor pe termen lung.
Artemis Patrick, CEO Sephora North America, a declarat recent pentru Fortune: „Nu ne adresăm acestui public.”
Brandul Drunk Elephant a devenit simbol al fenomenului, deși unele produse au provocat reacții pielii copiilor. Vânzările brandului au scăzut cu 65%, în parte pentru că a pierdut legătura cu clienții adulți.
Verile agitate pentru copiii Sephora
Vara este perioada cea mai intensă pentru copiii Sephora: școala e închisă și spațiile de joacă sunt puține. Magazinele, cu lumini puternice, muzică tare și culori strălucitoare, atrag tinerii. Copiii alergau nesupravegheați, răsturnau display-uri și umpleau coșurile de testere, spun angajații.
Kennedy, angajată Sephora, spune:
„Traficul copiilor este intenționat. Părinții lasă copiii în Sephora și pleacă. Uneori nu îi văd până la casă.”
Unele carduri de credit ale părinților sunt folosite fără restricții, uneori pentru 200 de dolari fără ca părintele să fie atent.
Chiar și cu părinții prezenți, sfaturile nu sunt întotdeauna urmate, întrucât influencerii sunt mai importanți pentru copiii Sephora:
„Fiica mea chiar vrea asta, poți să o iei?” a spus un copil. Jessica a avertizat o mamă că produsele Drunk Elephant erau prea dure, dar mama a răspuns: „Am văzut pe TikTok” și a cumpărat totul. Preadolescenții plâng sau insistă: „Am văzut online, trebuie să fie bun!”
Multe produse rămân neutilizate și expiră pe raft, spune KM: „Doar se aruncă.” Furtul din magazine este un fenomen constant, iar TikTok contribuie la abilitatea copiilor de a fura fără probleme. Cardurile părinților sunt folosite cu nonșalanță, iar copiii par să nu perceapă realitatea pielii lor, observă angajații.
Kennedy spune că preadolescenții afișează un sentiment ciudat de drepturi:
„Țin Starbucks în mână, spun că trebuie să înceapă anti-ageing.”
Presiunea social media creează pentru copiii Sephora frica de a nu se integra. Joy, 25 de ani, afirmă:
„Este totul despre aparențe. Influencerii și celebritățile par mereu tinere, iar copiii observă.”
Erica adaugă: „Preadolescenții întreabă dacă au pori. Totul este filtrat. Ei nu știu cum arată pielea reală.”
Dr. Meghan Owenz explică că este normal ca fetele să fie preocupate de igienă, dar presiunea social media adaugă stres suplimentar:
„Copiii sunt bombardați cu informații despre ce fac ceilalți și cum să se potrivească.”
Industria cosmetica lansează produse adaptate pentru copii și adolescenți. Unele branduri colorează ambalajele, adaugăuleiuri de buze sau blush-uri pentru tineri, creând o mentalitate de colecție:
„Se lansează balsam de buze cu gust de matcha sau cafea cu gheață – copiii trebuie să le aibă pe toate”, spune Gaby.
Ultimul trend: petrecerile aniversare în Sephora și Ulta, unde copiii plătesc 42 de dolari pentru 75–90 de minute de distracție cosmetică. Fiecare invitat primește ocazia să cheltuiască mai mult, cu cupoane pentru următoarele cumpărături.