Prima pagină » Cum poți să-ți petreci anii de pensie în călătorii nelimitate pe un vas de croazieră

Cum poți să-ți petreci anii de pensie în călătorii nelimitate pe un vas de croazieră

Cum poți să-ți petreci anii de pensie în călătorii nelimitate pe un vas de croazieră
Cum poți să-ți petreci anii de pensie în călătorii nelimitate pe un vas de croazieră

Pentru mulți, anii de pensie înseamnă liniște acasă și un ritm mai domol al vieții, însă există și o alternativă spectaculoasă: traiul permanent pe un vas de croazieră. Tot mai mulți seniori aleg să-și transforme anii de pensie într-o aventură continuă pe mare, cu destinații nelimitate, confort de lux și libertatea de a explora lumea fără grija unei locuințe fixe.

Într-un moment în care costurile pentru căminele de bătrâni cresc constant, o linie de croazieră oferă o alternativă inedită: pensionari care pot trăi permanent pe mare, explorând lumea . Proiectul se întinde pe o durată de trei ani și jumătate, iar pasiunea pentru călătorii devine o opțiune de trai.

Călătorie în jurul lumii pe MV Odyssey

Linia de croazieră Villa Vie Residences își propune să atragă călători pensionari cu inițiativa sa de a oferi o reședință permanentă pe mare. Nava MV Odyssey, pusă în circulație în octombrie 2024, oferă o călătorie în jurul lumii care acoperă 425 de porturi din 147 de țări, în decurs de trei ani și jumătate. Turul include peste 100 de insule tropicale, unde pasagerii au posibilitatea de a rămâne 2-3 zile în fiecare port, oferind astfel o experiență profundă de imersiune culturală.

O viață la bord: conceptul Endless Horizons

Călătorii pot închiria, deține sau închiria pe viață o cabină prin programul Endless Horizons, care le asigură confortul și facilitățile unei locuințe chiar și în timp ce nava navighează. Aceasta oferă posibilitatea de a avea acces permanent la spații și servicii tip „acasă”, chiar și în mijlocul oceanului.

Programul Golden Passport, introdus recent, duce această idee mai departe, permițându-le pasagerilor să locuiască și să se pensioneze definitiv pe Odyssey. Astfel, cursa de trei ani și jumătate poate fi repetată în buclă, pe termen nelimitat, ca parte a unei comunități plutitoare.

„Viața trece repede, iar majoritatea oamenilor regretă că nu au călătorit când au avut ocazia”

CEO-ul companiei Villa Vie Residences, Kathy Villalba, a transmis într-un comunicat: „Golden Passport face posibil acest vis – și îl face accesibil într-un mod pe care industria croazierelor și a turismului nu l-a mai văzut.”

Prețurile pentru Golden Passport sunt diferențiate pe vârste, de la 99.999 de dolari (aproximativ 85.885 euro) pentru persoanele de 90 de ani și peste, până la 399.999 dolari (aproximativ 343.522 euro) pentru cei între 55 și 60 de ani.

Toate pachetele includ serviciile de menaj, mesele, accesul la internet, divertisment, controale medicale anuale, servicii de spălătorie și chiar băuturi alcoolice precum vinul și berea la mese. Taxele de servicii și cele de port sunt, de asemenea, acoperite.

Pasagerii pot invita familie și prieteni la bord, contra unei taxe de 129 dolari (aproximativ 110 euro) pe zi.

O flotă în expansiune și o comunitate plutitoare

Deocamdată MV Odyssey este singura navă deținută de Villa Vie Residences, dar programul Golden Passport va fi valabil și pentru viitoarele vase adăugate flotei, oferind astfel acces la alte călătorii și destinații în viitor.

Fondatorul companiei, Mike Petterson, vorbește despre temerea multor pensionari de a rămâne fără bani: „Cu Golden Passport, acea incertitudine dispare – o singură plată asigură o viață plină de aventuri.”

Provocările vasului Odyssey și scepticismul pasagerilor

Idealul vieții la bord poate părea irezistibil pentru mulți, mai ales în contextul creșterii prețurilor la căminele de bătrâni și comunitățile de pensionari. Totuși, Odyssey a avut parte de peripeții înainte de lansarea oficială din octombrie 2024.

Nava, construită acum mai bine de 30 de ani, a trebuit să treacă prin testări riguroase privind siguranta la navigație și să fie modernizată înainte de a putea demara această cursă de lungă durată. Aceste obstacole au generat întârzieri care au ținut sute de pasageri blocați în Belfast, Irlanda de Nord, pentru luni de zile.

Euronews Travel a stat de vorbă cu un cuplu care, după așteptări lungi, a fost nevoit să revină în Statele Unite din Belfast. Inițial, compania a acoperit cheltuieli pentru vizitarea mai multor orașe și cazări hoteliere, dar această politică a fost ulterior întreruptă, creând disconfort suplimentar.

Alte opțiuni pentru cei care nu vor o viață permanentă pe mare

Pentru cei care nu sunt pregătiți să investească economiile de-o viață într-o croazieră permanentă, alte companii precum Princess Cruises sau Oceania Cruises oferă croaziere extinse de câteva luni, oferind o experiență similară peste o perioadă limitată.

Astfel, opțiunile variază de la o adevărată viață plutitoare la aventuri prelungite pe mare, după preferințe și posibilități.

Alte articole importante
Acțiunile europene le vor depăși pe cele americane în următorul deceniu?
Acțiunile europene le vor depăși pe cele americane în următorul deceniu?
Șefii celui mai performant fond suveran de investiții din lume pariază că acțiunile europene vor performa mai bine decât cele ale rivalilor lor transatlantici în următorul deceniu, semnalând că unii proprietari de active globali își pierd încrederea în perspectivele pe termen lung ale acțiunilor americane, scrie Financial Times. Poziția de investiții se bazează pe opinia […]
Lego înregistrează vânzări record, de 4 miliarde de lire, pentru că părinții vor detox digital
Lego înregistrează vânzări record, de 4 miliarde de lire, pentru că părinții vor detox digital
Vânzările Lego au crescut cu 12%, succes pe care reprezentanții companiei daneze îl consideră un efect secudar al unei schimbări în mentalitatea părinților, care doresc acum să-și țină copiii – ba chiar și pe ei înșiși – departe de ecrane, în special departe de telefoanele mobile și de rețelele de socializare. Compania daneză de jucării […]
O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus
Companii
O companie aeriană schimbă regulile pentru pasagerii plus-size. Vor trebui să plătească pentru un scaun în plus
Southwest Airlines a anunțat o modificare majoră în politicile sale de zbor, începând cu 27 ianuarie 2026, când va intra în vigoare o nouă regulă care îi obligă pe pasagerii plus-size care ocupă spațiul altui scaun să achiziționeze un loc suplimentar în avans. Această schimbare vine însoțită de trecerea companiei către alocarea locurilor în momentul […]
Rusia își revizuiește prognoza de creștere economică pentru 2025
Rusia își revizuiește prognoza de creștere economică pentru 2025
Rusia și-a revizuit prognoza de creștere economică pentru 2025, estimând acum un avans de 1,5%, față de 2,5% cât fusese prognozat anterior. Ajustarea reflectă impactul dobânzilor ridicate, al costurilor mari ale creditului și al cheltuielilor militare care încetinesc activitatea economică. Ministerul Finanțelor din Rusia reduce prognoza de creștere economică de la 2,5% la 1,5% Rusia […]
Piața auto din România, creștere mai mare decât media europeană
Companii
Piața auto din România, creștere mai mare decât media europeană
Piața auto din România a înregistrat în iulie o creștere semnificativ mai mare a vânzărilor de autoturisme noi comparativ cu media europeană. În timp ce în Europa înmatriculările au crescut cu 5,9%, piața locală a înregistrat o majorare de 25,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Piața auto din România crește în iulie cu […]
Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora
Companii
Producătorii auto din UE contestă normele de CO2 și solicită ajustarea acestora
Producătorii auto din UE avertizează că obiectivele actuale privind reducerea emisiilor de CO2 au devenit dificil de atins în condițiile pieței și ale reglementărilor tot mai stricte. În acest context, producătorii cer o revizuire a acestor ținte, argumentând că, fără ajustări realiste, industria riscă să piardă competitivitate și locuri de muncă. Producătorii auto din UE, […]