Prima pagină » Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă

Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă

Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă
Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties. Foto: Shutterstock

Oscar García Maceiras, CEO-ul gigantului textil Inditex, a oferit o perspectivă surprinzătoare asupra viitorului companiei, subliniind importanța și potențialul brandurilor „mai puțin cunoscute” din portofoliul său – Lefties, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti și Oysho. În cadrul conferinței cu analiștii după raportarea rezultatelor financiare pentru primul trimestru fiscal al anului (februarie-aprilie), Maceiras a apărat profitabilitatea acestor branduri, oferind exemple concrete ale extinderii lor internaționale.

Lefties – Miza tânără și inovatoare a Inditex

Lefties, prezent în 18 țări, de la Spania și Portugalia până în Arabia Saudită și Israel, este testat în piețe noi, conform declarațiilor CEO-ului. Ramón Solé, directorul MBA Luxury la EAE Business School, evidențiază că Lefties a reușit să integreze armonios experiența de cumpărături online și offline, devenind „una dintre cele mai avansate la nivel mondial”. Solé subliniază că brandul a reușit să se conecteze cu un public tânăr, cu putere de cumpărare redusă, care caută o experiență diferită, mereu cu telefonul mobil în mână, scrie 20minutos.

Acest expert afirmă că toate brandurile Inditex sunt extrem de profitabile datorită unui model operațional inteligent și bine pus la punct, în care „logistica este cheia succesului”. În opinia sa, eficiența logistică a grupului este remarcabilă, iar prezența mai puternică a Zara este justificată de numărul mare de metri pătrați și magazine.

Expansiunea continuă a celorlalte branduri

Pe lângă Lefties, și celelalte branduri Inditex au înregistrat deschideri importante recent. De exemplu, primul magazin Massimo Dutti din Statele Unite a fost inaugurat în Miami, Pull&Bear a pătruns pe Oxford Street din Londra, iar Oysho și-a extins prezența în Paris și Londra, deschizând al treilea magazin în capitala britanică, în cadrul strategiei de expansiune internațională în locații cheie.

Ramón Solé remarcă faptul că Inditex se diferențiază de alte grupuri textile prin diversitatea poziționării și a publicului țintă al brandurilor sale.

„Alte grupuri textile nu dispun de această varietate”, spune el.

De exemplu, Bershka și Stradivarius se adresează unui public tânăr, urban și nonconformist, în timp ce Massimo Dutti vizează un segment mai clasic, cu preferințe pentru haine formale. Oysho, inițial cunoscut pentru lenjerie, a evoluat către segmentul sport și leisure, cu prețuri mai ridicate. Zara, în schimb, joacă un rol transversal, oferind de la articole de bază până la haine pentru copii, într-un spectru larg.

Performanțele brandurilor  Inditex

Conform raportului anual „Consolidated Management Report 2024” al Inditex, profitul înainte de taxe a crescut cu 10,3%, ajungând la 7,577 miliarde de euro în ultimul an fiscal. Zara (inclusiv Zara Home) a rămas principala sursă de profit, cu 5,407 miliarde de euro, dar toate brandurile au înregistrat creșteri: Stradivarius (616 milioane), Bershka (548 milioane), Pull&Bear (458 milioane), Massimo Dutti (402 milioane) și Oysho (146 milioane).

Rentabilitatea capitalului utilizat a atins un nivel global de 40%, în creștere pentru toate brandurile, cu excepția Pull&Bear și Oysho. Stradivarius (70%), Massimo Dutti și Oysho (51%) s-au remarcat prin performanțe ridicate, chiar dacă Oysho a înregistrat o ușoară scădere față de anul precedent.

În anul fiscal 2024, vânzările totale au ajuns la 38,632 miliarde de euro, în creștere cu 7,5% față de 2023. Zara a generat 27,778 miliarde euro (+6,6%), în timp ce Stradivarius a avut o creștere spectaculoasă de 14,1%, atingând 2,664 miliarde euro. Bershka și Oysho au crescut și ele cu 11,8%, ajungând la 2,930 miliarde, respectiv 831 milioane euro. Massimo Dutti a înregistrat o creștere de 6,6%, cu vânzări de 1,96 miliarde euro, iar Pull&Bear a crescut cu 4,6%, ajungând la 2,469 miliarde euro.

Alte articole importante
SUA amenință cu o suprataxă de 250% pentru medicamentele importate
SUA amenință cu o suprataxă de 250% pentru medicamentele importate
SUA iau în calcul posibilitatea de a introduce o suprataxă de 250% pentru produsele farmaceutice importate, într-o mișcare ce ar putea redefini echilibrul pieței globale de medicamente. Măsura ar viza în special companiile străine care profită de accesul pe piața americană fără să contribuie suficient la economia locală. SUA ar putea introduce o suprataxă de […]
PPC lansează prima ofertă cu preț dinamic din România – plătești cu până la 59% mai puțin dacă ai contor inteligent
PPC lansează prima ofertă cu preț dinamic din România – plătești cu până la 59% mai puțin dacă ai contor inteligent
PPC Energie schimbă regulile jocului pe piața de electricitate din România cu lansarea „PPC Ore Smart”, prima ofertă cu preț variabil în funcție de orele zilei. Clienții care au contoare inteligente pot beneficia de tarife cu până la jumătate mai mici dacă își ajustează consumul în intervalele cu producție ridicată de energie regenerabilă. O premieră […]
Cum influențează accidentele auto valoarea primelor RCA în România. Despăgubiri record
Cum influențează accidentele auto valoarea primelor RCA în România. Despăgubiri record
Creșterea constantă a primelor RCA este strâns legată de frecvența ridicată a accidentelor rutiere produse de vehiculele înmatriculate în România. Cu un parc auto tot mai aglomerat și cu un comportament adesea imprudent în trafic, riscurile crescute se reflectă inevitabil în costurile tot mai mari suportate de șoferi pentru asigurarea obligatorie. Accidentele rutiere influențează direct […]
Cine va plăti trilioane de dolari pentru boom-ul inteligenței artificiale?
Cine va plăti trilioane de dolari pentru boom-ul inteligenței artificiale?
Cele mai mari companii de tehnologie din America au ajuns să aibă randamentele din Silicon Valley și bilanțurile de achiziții de pe Valea Ruhr, scrie The Economist, comparând două vârfuri, respectiv o zonă puternic tehnologizată și una recunoscută istoric pentru industria grea. Cine va plăti trilioane de dolari pentru boom-ul inteligenței artificiale? După decenii petrecute […]
Harta miliardelor în 2025: Ce țări au cele mai multe companii miliardare și cum stă România în clasament
Analize
Harta miliardelor în 2025: Ce țări au cele mai multe companii miliardare și cum stă România în clasament
Conform unei analize recente, în 2025 există la nivel global 5.522 de companii listate la bursă cu o capitalizare de piață de cel puțin un miliard de dolari. Aceste companii miliardare sunt concentrate în special în câteva țări, reflectând puterea economică și competitivitatea lor pe plan internațional. Topul țărilor cu cele mai multe companii de […]
Asistăm la apusul Europei? Pentru că „viitorul riscă să fie decis la Moscova”, analiștii reiau ideea unei „Europe cu mai multe viteze”
Asistăm la apusul Europei? Pentru că „viitorul riscă să fie decis la Moscova”, analiștii reiau ideea unei „Europe cu mai multe viteze”
S-a comentat destul de mult un incident care putea trece neobservat, anume că, la summitul NATO, premierul olandez Mark Rutte l-a numit, din greșeală, „tăticule” (“daddy”) pe președintele Donald Trump. Deși pare un simplu lapsus, o stângăcie lingvistică, întâmplarea ar putea avea o însemnătate mai largă, în măsura în care exprimă, poate fără intenție, un […]