Prima pagină » Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă

Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă

Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă
Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties. Foto: Shutterstock

Oscar García Maceiras, CEO-ul gigantului textil Inditex, a oferit o perspectivă surprinzătoare asupra viitorului companiei, subliniind importanța și potențialul brandurilor „mai puțin cunoscute” din portofoliul său – Lefties, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti și Oysho. În cadrul conferinței cu analiștii după raportarea rezultatelor financiare pentru primul trimestru fiscal al anului (februarie-aprilie), Maceiras a apărat profitabilitatea acestor branduri, oferind exemple concrete ale extinderii lor internaționale.

Lefties – Miza tânără și inovatoare a Inditex

Lefties, prezent în 18 țări, de la Spania și Portugalia până în Arabia Saudită și Israel, este testat în piețe noi, conform declarațiilor CEO-ului. Ramón Solé, directorul MBA Luxury la EAE Business School, evidențiază că Lefties a reușit să integreze armonios experiența de cumpărături online și offline, devenind „una dintre cele mai avansate la nivel mondial”. Solé subliniază că brandul a reușit să se conecteze cu un public tânăr, cu putere de cumpărare redusă, care caută o experiență diferită, mereu cu telefonul mobil în mână, scrie 20minutos.

Acest expert afirmă că toate brandurile Inditex sunt extrem de profitabile datorită unui model operațional inteligent și bine pus la punct, în care „logistica este cheia succesului”. În opinia sa, eficiența logistică a grupului este remarcabilă, iar prezența mai puternică a Zara este justificată de numărul mare de metri pătrați și magazine.

Expansiunea continuă a celorlalte branduri

Pe lângă Lefties, și celelalte branduri Inditex au înregistrat deschideri importante recent. De exemplu, primul magazin Massimo Dutti din Statele Unite a fost inaugurat în Miami, Pull&Bear a pătruns pe Oxford Street din Londra, iar Oysho și-a extins prezența în Paris și Londra, deschizând al treilea magazin în capitala britanică, în cadrul strategiei de expansiune internațională în locații cheie.

Ramón Solé remarcă faptul că Inditex se diferențiază de alte grupuri textile prin diversitatea poziționării și a publicului țintă al brandurilor sale.

„Alte grupuri textile nu dispun de această varietate”, spune el.

De exemplu, Bershka și Stradivarius se adresează unui public tânăr, urban și nonconformist, în timp ce Massimo Dutti vizează un segment mai clasic, cu preferințe pentru haine formale. Oysho, inițial cunoscut pentru lenjerie, a evoluat către segmentul sport și leisure, cu prețuri mai ridicate. Zara, în schimb, joacă un rol transversal, oferind de la articole de bază până la haine pentru copii, într-un spectru larg.

Performanțele brandurilor  Inditex

Conform raportului anual „Consolidated Management Report 2024” al Inditex, profitul înainte de taxe a crescut cu 10,3%, ajungând la 7,577 miliarde de euro în ultimul an fiscal. Zara (inclusiv Zara Home) a rămas principala sursă de profit, cu 5,407 miliarde de euro, dar toate brandurile au înregistrat creșteri: Stradivarius (616 milioane), Bershka (548 milioane), Pull&Bear (458 milioane), Massimo Dutti (402 milioane) și Oysho (146 milioane).

Rentabilitatea capitalului utilizat a atins un nivel global de 40%, în creștere pentru toate brandurile, cu excepția Pull&Bear și Oysho. Stradivarius (70%), Massimo Dutti și Oysho (51%) s-au remarcat prin performanțe ridicate, chiar dacă Oysho a înregistrat o ușoară scădere față de anul precedent.

În anul fiscal 2024, vânzările totale au ajuns la 38,632 miliarde de euro, în creștere cu 7,5% față de 2023. Zara a generat 27,778 miliarde euro (+6,6%), în timp ce Stradivarius a avut o creștere spectaculoasă de 14,1%, atingând 2,664 miliarde euro. Bershka și Oysho au crescut și ele cu 11,8%, ajungând la 2,930 miliarde, respectiv 831 milioane euro. Massimo Dutti a înregistrat o creștere de 6,6%, cu vânzări de 1,96 miliarde euro, iar Pull&Bear a crescut cu 4,6%, ajungând la 2,469 miliarde euro.

Alte articole importante
Cele mai frumoase castele din lume: fortărețe care scriu istoria și aprind imaginația
Cele mai frumoase castele din lume: fortărețe care scriu istoria și aprind imaginația
Castelele rămân unele dintre cele mai spectaculoase construcții create de om. Îmbină apărarea și confortul, păstrează povești cu regi, regine, intrigi și bătălii și continuă să fascineze vizitatorii secolului XXI. Magia castelelor: între fortificație și locuință regală De ce ne atrag castelele atât de mult? Potrivit istoricilor, răspunsul se află în combinația unică dintre funcția […]
Sălile de păcănele ar putea dispărea din orașe. O propunere legislativă schimbă complet regulile jocurilor de noroc
Sălile de păcănele ar putea dispărea din orașe. O propunere legislativă schimbă complet regulile jocurilor de noroc
Sălile de păcănele și cazinourile din România ar putea funcționa doar în stațiunile turistice. Un proiect de lege depus la Senat propune o modificare amplă a cadrului legal privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc. Potrivit inițiatorilor, scopul este de a reorganiza industria într-un mod controlat și de a limita accesul persoanelor vulnerabile la aceste […]
ANALIZĂ
America, țara cu zero migrație
America, țara cu zero migrație
În 2025, SUA ar putea înregistra migrație netă zero, pe fondul politicilor restrictive ale administrației Trump. Aceasta va reduce forța de muncă, productivitatea și creșterea economică, afectându-i atât pe muncitorii calificați, cât și pe cei necalificați. Impactul se resimte și în universități sau în sectorul inovativ, având în vedere că străinii contribuie semnificativ la cercetare […]
ANALIZĂ
Hotelurile din România, scumpe ca la Viena și Varșovia: industria ospitalității explodează în 2025
Hotelurile din România, scumpe ca la Viena și Varșovia: industria ospitalității explodează în 2025
România a înregistrat al treilea cel mai mare avans al industriei hoteliere din Uniunea Europeană în prima jumătate a lui 2025. Creșterea de 19% a cifrei de afaceri nu a fost însă susținută de un număr mai mare de turiști, ci de scumpirea accelerată a cazării. În pofida tarifelor record, Bucureștiul se aliniază la prețurile […]
Polonezii Iceye, vedete europene ale tehnologiei spațiale de apărare
Polonezii Iceye, vedete europene ale tehnologiei spațiale de apărare
Compania europeană de sateliți de apărare Iceye caută finanțare, la o evaluare de 2,5 miliarde de dolari. Investitorii se grăbesc să capitalizeze creșterea cheltuielilor de apărare în Europa, urmărind companiile relevante din sector. Iceye, vedeta tehnologiei de apărare europeană Start-up-ul european de sateliți Iceye explorează o nouă rundă de finanțare, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde […]
Produsele vegane nu vor mai putea fi numite „burger” sau „șnițel”. UE le-a pus gând rău producătorilor de profil
Produsele vegane nu vor mai putea fi numite „burger” sau „șnițel”. UE le-a pus gând rău producătorilor de profil
În Parlamentul European se dezbate o posibilă interdicție pentru denumirile produselor vegane care conțin termeni asociați cărnii. Printre acestea, denumiri precum „cârnat”, „șnițel” sau „burger” ar putea fi interzise pentru alternativele la carne. Dezbaterea a pornit intens după o propunere legislativă care vizează limitarea unor termeni tradiționali pentru produsele vegane. Un purtător de cuvânt de […]