Prima pagină » Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă

Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă

Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties – Zara nu mai e singura vedetă
Cum se pregătește Inditex să cucerească piața cu Stradivarius, Bershka și Lefties. Foto: Shutterstock

Oscar García Maceiras, CEO-ul gigantului textil Inditex, a oferit o perspectivă surprinzătoare asupra viitorului companiei, subliniind importanța și potențialul brandurilor „mai puțin cunoscute” din portofoliul său – Lefties, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti și Oysho. În cadrul conferinței cu analiștii după raportarea rezultatelor financiare pentru primul trimestru fiscal al anului (februarie-aprilie), Maceiras a apărat profitabilitatea acestor branduri, oferind exemple concrete ale extinderii lor internaționale.

Lefties – Miza tânără și inovatoare a Inditex

Lefties, prezent în 18 țări, de la Spania și Portugalia până în Arabia Saudită și Israel, este testat în piețe noi, conform declarațiilor CEO-ului. Ramón Solé, directorul MBA Luxury la EAE Business School, evidențiază că Lefties a reușit să integreze armonios experiența de cumpărături online și offline, devenind „una dintre cele mai avansate la nivel mondial”. Solé subliniază că brandul a reușit să se conecteze cu un public tânăr, cu putere de cumpărare redusă, care caută o experiență diferită, mereu cu telefonul mobil în mână, scrie 20minutos.

Acest expert afirmă că toate brandurile Inditex sunt extrem de profitabile datorită unui model operațional inteligent și bine pus la punct, în care „logistica este cheia succesului”. În opinia sa, eficiența logistică a grupului este remarcabilă, iar prezența mai puternică a Zara este justificată de numărul mare de metri pătrați și magazine.

Expansiunea continuă a celorlalte branduri

Pe lângă Lefties, și celelalte branduri Inditex au înregistrat deschideri importante recent. De exemplu, primul magazin Massimo Dutti din Statele Unite a fost inaugurat în Miami, Pull&Bear a pătruns pe Oxford Street din Londra, iar Oysho și-a extins prezența în Paris și Londra, deschizând al treilea magazin în capitala britanică, în cadrul strategiei de expansiune internațională în locații cheie.

Ramón Solé remarcă faptul că Inditex se diferențiază de alte grupuri textile prin diversitatea poziționării și a publicului țintă al brandurilor sale.

„Alte grupuri textile nu dispun de această varietate”, spune el.

De exemplu, Bershka și Stradivarius se adresează unui public tânăr, urban și nonconformist, în timp ce Massimo Dutti vizează un segment mai clasic, cu preferințe pentru haine formale. Oysho, inițial cunoscut pentru lenjerie, a evoluat către segmentul sport și leisure, cu prețuri mai ridicate. Zara, în schimb, joacă un rol transversal, oferind de la articole de bază până la haine pentru copii, într-un spectru larg.

Performanțele brandurilor  Inditex

Conform raportului anual „Consolidated Management Report 2024” al Inditex, profitul înainte de taxe a crescut cu 10,3%, ajungând la 7,577 miliarde de euro în ultimul an fiscal. Zara (inclusiv Zara Home) a rămas principala sursă de profit, cu 5,407 miliarde de euro, dar toate brandurile au înregistrat creșteri: Stradivarius (616 milioane), Bershka (548 milioane), Pull&Bear (458 milioane), Massimo Dutti (402 milioane) și Oysho (146 milioane).

Rentabilitatea capitalului utilizat a atins un nivel global de 40%, în creștere pentru toate brandurile, cu excepția Pull&Bear și Oysho. Stradivarius (70%), Massimo Dutti și Oysho (51%) s-au remarcat prin performanțe ridicate, chiar dacă Oysho a înregistrat o ușoară scădere față de anul precedent.

În anul fiscal 2024, vânzările totale au ajuns la 38,632 miliarde de euro, în creștere cu 7,5% față de 2023. Zara a generat 27,778 miliarde euro (+6,6%), în timp ce Stradivarius a avut o creștere spectaculoasă de 14,1%, atingând 2,664 miliarde euro. Bershka și Oysho au crescut și ele cu 11,8%, ajungând la 2,930 miliarde, respectiv 831 milioane euro. Massimo Dutti a înregistrat o creștere de 6,6%, cu vânzări de 1,96 miliarde euro, iar Pull&Bear a crescut cu 4,6%, ajungând la 2,469 miliarde euro.

Alte articole importante
UE continuă să plătească Rusia: 33 de miliarde de euro pentru gaze lichefiate, în plină criză a războiului din Ucraina
UE continuă să plătească Rusia: 33 de miliarde de euro pentru gaze lichefiate, în plină criză a războiului din Ucraina
Deși conflictul din Ucraina a schimbat radical relațiile comerciale și geopolitice, Uniunea Europeană continuă să importe gaze naturale lichefiate (GNL) din Rusia în valoare de aproape 33 de miliarde de euro de la începutul războiului. Această realitate, dezvăluită de un raport recent, stârnește critici dure din partea unor politicieni europeni care cer oprirea imediată a […]
România, în topul rușinii din UE la deprivare socială și materială severă în rândul tinerilor
Analize
România, în topul rușinii din UE la deprivare socială și materială severă în rândul tinerilor
România s-a confruntat în 2024 cu una dintre cele mai ridicate rate de deprivare materială și socială în rândul tinerilor din UE, fiind depășită doar de Bulgaria. Potrivit celor mai recente date statistice, țara noastră a înregistrat un procent alarmant, situându-se mult peste media europeană. România, a doua în UE la deprivare materială și socială severă […]
Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?
Companii
Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în luna mai. Ce piață se află în fruntea topului?
Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au continuat trendul ascendent în luna mai, înregistrând o creștere semnificativă, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Cea mai solidă piață a fost China, ceea ce evidențiază rolul esențial pe care aceasta îl joacă în dinamica globală a industriei auto electrice. În alte regiuni, creșterile au fost […]
Să uităm mitul renașterii industriale: fabrica produce, dar nu mai angajează
Să uităm mitul renașterii industriale: fabrica produce, dar nu mai angajează
Dacă în secolul XVIII Thomas Jefferson glorifica agricultura, ca fundament al libertății americane, iar în secolul XX fabrica devenea templul clasei muncitoare, începutul secolului XXI cere o revizuire a mitologiei muncii. Industria rămâne vitală pentru exporturi, inovație și securitate națională, dar nu mai este o coloană vertebrală pentru angajările de masă. Soluțiile reale stau astăzi […]
APIA finalizează campania de primire a cererilor de plată. Când își primesc banii fermierii?
APIA finalizează campania de primire a cererilor de plată. Când își primesc banii fermierii?
Campania de depunere a cererilor de plată prin APIA pentru anul curent se încheie astăzi, 13 iunie, cu un grad de participare de peste 98% din partea fermierilor eligibili. Începând de luni, 16 iunie, Ministerul Agriculturii va da startul plăților, într-un context în care sprijinul financiar devine tot mai important pentru stabilitatea agriculturii românești. Final […]
Vehiculele autonome sunt mai „umane”: sistemul AI care reduce riscul pentru pietoni cu peste 50%
Tehnologie
Vehiculele autonome sunt mai „umane”: sistemul AI care reduce riscul pentru pietoni cu peste 50%
Un nou sistem dezvoltat pe bază de AI de cercetători din Hong Kong promite ca noile vehicule autonome să ia decizii similar modului în care ar face-o șoferii umani, pentru a proteja mai bine pietonii și bicicliștii. După o serie de incidente recente cu taxiuri autonome, capacitatea acestora de a lua decizii etice în trafic […]