Fuziunea First Bank cu Intesa San Paolo a intrat în vigoare la 31 octombrie 2025, după aprobarea oficială de către Banca Națională a României și Registrul Comerțului. Din această dată, banca americană a încetat să mai existe în România, fiind complet absorbită de Intesa Sanpaolo Bank România. Trecerea lasă mii de clienți fără acces la carduri și conturi timp de mai multe zile. Migrarea tehnică a fondurilor și serviciilor se va încheia abia pe 3 noiembrie 2025, perioadă în care plățile și retragerile sunt blocate.
Banca Națională a României și Registrul Comerțului au aprobat procesul de fuziune First Bank, confirmând că operațiunea devine efectivă la 3 noiembrie 2025. Aceasta este data la care toate conturile și produsele vor fi complet integrate în sistemul Intesa Sanpaolo Bank România.
„Fuziunea va produce efecte începând cu data de 31 octombrie 2025, în baza aprobării prealabile din partea Băncii Naționale a României și a înregistrării la Registrul Comerțului”, anunța banca într-un comunicat la jumătatea lunii octombrie.
Potrivit informațiilor din piață, Registrul Comerțului a transmis aprobarea finală pe 30 octombrie. Din 31 octombrie, First Bank a dispărut oficial ca entitate distinctă, fiind înlocuită de Intesa Sanpaolo Bank România. Intervalul 31 octombrie–2 noiembrie este dedicat proceselor tehnice de migrare.
Clienții au fost informați că 30 octombrie 2025 a fost ultima zi în care au putut utiliza produsele și serviciile sub marca First Bank. Instrucțiunile de tip debit direct cu scadență după această dată nu vor mai fi procesate pe vechea platformă.
Banca le-a recomandat clienților să își achite toate obligațiile restante și să efectueze plățile programate înainte de 30 octombrie. În plus, utilizatorii au fost sfătuiți să transmită noile IBAN-uri, furnizate de Intesa Sanpaolo Bank România, angajatorilor și partenerilor, pentru ca tranzacțiile să poată fi efectuate începând cu 3 noiembrie. Pe durata migrației, accesul la conturi și anumite servicii bancare online este restricționat.
Cardurile de debit emise de Intesa Sanpaolo Bank România pot fi folosite din 31 octombrie 2025, în limita soldului existent la finalul zilei de 30 octombrie. Cardurile de credit vor deveni active începând cu 3 noiembrie 2025. La această dată, noul sistem bancar va fi complet funcțional. După finalizarea procesului, clienții vor avea acces total la fonduri și la noile platforme de Internet și Mobile Banking oferite de banca italiană.
Perioada de tranziție a generat confuzie și frustrare în rândul clienților. Mii de persoane au rămas fără posibilitatea de a efectua plăți, retrageri sau tranzacții online timp de câteva zile.
„În perioada31 octombrie 2025, ora 19:00 – 2 noiembrie 2025, ora 23:59, vor avea loc lucrări de mentenanță în contextul fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank.
În această perioadă, următoarele servicii vor fi indisponibile: Mobile & Internet Banking, inclusiv I-B@nk, Serviciul de plăți instant, Open Banking PSD2, Autorizarea online a tranzacțiilor cu cardurile Intesa Sanpaolo Bank.
Vă rugăm să țineți cont că: puteți efectua retrageri de numerar la ATM și plăți cu cardul la POS, dar acestea vor fi procesate în baza soldului din 30 octombrie 2025, ora 20:00 iar depunerile de numerar la terminalele multifuncționale nu vor fi disponibile pe durata lucrărilor de mentenanță.
Vă mulțumim pentru înțelegere și vă cerem scuze pentru eventualele neplăceri” a anunțat banca pe site-ul oficial
Odată cu încheierea procesului de migrare, First Bank dispare complet de pe piața bancară românească. Clienții acesteia devin automat parte a rețelei Intesa Sanpaolo Bank România. Noua structură promite servicii modernizate și o platformă digitală extinsă. Cu toate acestea, perioada de tranziție a arătat vulnerabilitățile unui proces de integrare la scară largă.