Cumpărătorii din Generația X joacă un rol semnificativ în economia unei țări, realizând peste un sfert din cheltuielile naționale.
Această grupă de vârstă, aflată în plină maturitate financiară, se evidențiază prin puterea de cumpărare și influența sa asupra pieței de consum.
Foto: Pixabay
Consumatorii români din Generația X, adică persoanele născute între 1965 și 1980, reprezintă aproximativ 27% din totalul cheltuielilor naționale, depășind media globală de 24%. La nivel mondial, Generația X reprezintă o piață de 15,2 trilioane de dolari, de aproximativ două ori mai mare decât cheltuielile totale ale Chinei. Se estimează că, până în 2035, cheltuielile anuale ale acestui segment vor atinge 23 trilioane de dolari, arată cel mai recent studiu realizat de NielsenIQ în colaborare cu World Data Lab, preluate de Agerpres.
În România, dar și la nivel global, experții estimează că membrii Generației X vor crește semnificativ cheltuielile în următorii cinci ani, în special la alimente, băuturi alcoolice și non-alcoolice și produse de înfrumusețare.
Referitor la preferințele românilor născuți între 1965 și 1980, peste un sfert (28%) aleg în mod constant brandurile mari și cunoscute, iar 40% cumpără doar ce au nevoie, fără să fie influențați de notorietatea brandului. Totodată, 23% nu fac eforturi speciale pentru a achiziționa anumite branduri, însă preferă să susțină branduri mici, iar 9% fac un efort conștient pentru a cumpăra produse de la micii producători.
Același studiu arată că mulți dintre tinerii din Generația X adoptă o atitudine precaută față de finanțele personale, fiind prinși între nevoile copiilor și ale părinților.
„Doar 4% spun că pot cheltui liber, comparativ cu 11% la nivel global, iar 44% își permit să cumpere anumite lucruri doar pentru că și le doresc. Aproximativ 59% aleg să se răsfețe pe ei sau pe familia lor cu produse de brand premium, mai mult decât media globală a Generației X (54%), dar mai puțin decât milenialii români (62%). Aceste mici upgrade-uri sunt percepute ca fiind relevante, necesare și accesibile, iar calitatea justifică investiția”, arată studiul NielsenIQ.
În privința metodelor de achiziție, 32% dintre respondenți permit dispozitivelor inteligente să comande automat produsele necesare, iar un procent similar utilizează un dispozitiv wearable care le monitorizează comportamentele și le învață preferințele. De asemenea, 36% acceptă recomandări de produse de la un asistent AI, 39% folosesc AI pentru a automatiza și accelera deciziile de cumpărare zilnice, iar 59% utilizează aplicații și dispozitive pentru a-și gestiona nevoile legate de sănătate.
NielsenIQ este lider global în cercetarea de piață, activ în peste 90 de țări, acoperind aproximativ 85% din populația lumii și un consum de peste 7.200 de miliarde de dolari. World Data Lab oferă date proprietare orientate spre viitor, pentru a cuantifica și prognoza tendințele consumatorilor, cheltuielile, schimbările demografice și progresul către Obiectivele de Dezvoltare Durabilă până în 2034.