Prima pagină » Generația X generează peste un sfert din cheltuielile naționale, peste media globală

Generația X generează peste un sfert din cheltuielile naționale, peste media globală

Generația X generează peste un sfert din cheltuielile naționale, peste media globală
Foto: Pexels

Cumpărătorii din Generația X joacă un rol semnificativ în economia unei țări, realizând peste un sfert din cheltuielile naționale.

Această grupă de vârstă, aflată în plină maturitate financiară, se evidențiază prin puterea de cumpărare și influența sa asupra pieței de consum.

Generația X, motor important în ceea ce privește cheltuielile din economiile naționale

Generația X generează peste un sfert din cheltuielile naționale, peste media globală

Foto: Pixabay

Consumatorii români din Generația X, adică persoanele născute între 1965 și 1980, reprezintă aproximativ 27% din totalul cheltuielilor naționale, depășind media globală de 24%. La nivel mondial, Generația X reprezintă o piață de 15,2 trilioane de dolari, de aproximativ două ori mai mare decât cheltuielile totale ale Chinei. Se estimează că, până în 2035, cheltuielile anuale ale acestui segment vor atinge 23 trilioane de dolari, arată cel mai recent studiu realizat de NielsenIQ în colaborare cu World Data Lab, preluate de Agerpres.

În România, dar și la nivel global, experții estimează că membrii Generației X vor crește semnificativ cheltuielile în următorii cinci ani, în special la alimente, băuturi alcoolice și non-alcoolice și produse de înfrumusețare.

Referitor la preferințele românilor născuți între 1965 și 1980, peste un sfert (28%) aleg în mod constant brandurile mari și cunoscute, iar 40% cumpără doar ce au nevoie, fără să fie influențați de notorietatea brandului. Totodată, 23% nu fac eforturi speciale pentru a achiziționa anumite branduri, însă preferă să susțină branduri mici, iar 9% fac un efort conștient pentru a cumpăra produse de la micii producători.

36% dintre tineri acceptă sfaturi de la AI

Același studiu arată că mulți dintre tinerii din Generația X adoptă o atitudine precaută față de finanțele personale, fiind prinși între nevoile copiilor și ale părinților.

„Doar 4% spun că pot cheltui liber, comparativ cu 11% la nivel global, iar 44% își permit să cumpere anumite lucruri doar pentru că și le doresc. Aproximativ 59% aleg să se răsfețe pe ei sau pe familia lor cu produse de brand premium, mai mult decât media globală a Generației X (54%), dar mai puțin decât milenialii români (62%). Aceste mici upgrade-uri sunt percepute ca fiind relevante, necesare și accesibile, iar calitatea justifică investiția”, arată studiul NielsenIQ.

În privința metodelor de achiziție, 32% dintre respondenți permit dispozitivelor inteligente să comande automat produsele necesare, iar un procent similar utilizează un dispozitiv wearable care le monitorizează comportamentele și le învață preferințele. De asemenea, 36% acceptă recomandări de produse de la un asistent AI, 39% folosesc AI pentru a automatiza și accelera deciziile de cumpărare zilnice, iar 59% utilizează aplicații și dispozitive pentru a-și gestiona nevoile legate de sănătate.

NielsenIQ este lider global în cercetarea de piață, activ în peste 90 de țări, acoperind aproximativ 85% din populația lumii și un consum de peste 7.200 de miliarde de dolari. World Data Lab oferă date proprietare orientate spre viitor, pentru a cuantifica și prognoza tendințele consumatorilor, cheltuielile, schimbările demografice și progresul către Obiectivele de Dezvoltare Durabilă până în 2034.

Alte articole importante
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
Mii de români, vizați de fraude online cu reduceri false și site-uri fantomă de Black Friday
Mii de români, vizați de fraude online cu reduceri false și site-uri fantomă de Black Friday
Sezonul reducerilor de Black Friday nu aduce doar chilipiruri, ci și un val de fraude online. Experții în securitate cibernetică avertizează că infractorii digitali exploatează febra cumpărăturilor și pun în scenă scheme sofisticate pentru a fura datele bancare ale utilizatorilor. Site-urile clonă, link-urile capcană și ofertele „prea bune ca să fie adevărate” fac parte din […]
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România se menține printre țările din UE cu cele mai mici prețuri la gaze naturale, în ciuda fluctuațiilor de pe piața energetică. Această situație reflectă atât politicile interne de reglementare, cât și resursele proprii de producție care oferă un grad ridicat de independență energetică. România, în topul țărilor din UE cu cele mai mici tarife […]
Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump
Companii
Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump
Grupul Volkswagen se confruntă cu un deficit estimat la 5,8 miliarde de dolari din cauza noilor tarife vamale impuse de administrația Trump. După publicarea rezultatelor financiare trimestriale, acțiunile companiei au crescut temporar cu până la 2%, pentru ca apoi să scadă cu 1,2%. Lovitură pentru Volkswagen: tarifele lui Trump aduc pierderi de 5,8 miliarde $ […]