Prima pagină » Gigantul auto BMW pierde un miliard de euro, din cauza tarifelor impuse de SUA

Gigantul auto BMW pierde un miliard de euro, din cauza tarifelor impuse de SUA

Gigantul auto BMW pierde un miliard de euro, din cauza tarifelor impuse de SUA

BMW a anunţat că noile tarife comerciale impuse de administraţia Trump ar putea reduce profitul constructorului auto cu un miliard de euro (1,09 miliarde de dolari) în acest an.

În acest timp, tensiunile comerciale dintre China, Europa şi SUA afectează din ce în ce mai mult finanţele companiilor cu operaţiuni globale, transmite Reuters.

Producătorul de automobile premium a prognozat pentru 2025 o marjă de profit între 5% şi 7% în segmentul său auto, luând în calcul impactul tarifelor Uniunii Europene pe întregul an pentru vehiculele electrice fabricate în China, precum şi taxele americane de 25% impuse importurilor de oţel, aluminiu şi automobile din Mexic.

Alte tarife ce ar putea fi impuse de Uniunea Europeană şi SUA ar avea un impact şi mai mare asupra BMW, care este cel mai mare exportator auto din SUA, în funcţie de valoare, şi livrează peste jumătate din vehiculele produse în Germania în afara UE.

Cu toate acestea, conducerea BMW a adoptat un ton optimist în cadrul conferinţei anuale privind rezultatele financiare, subliniind că nu se aşteaptă ca tarifele să rămână în vigoare pe tot parcursul anului.

”Dacă situaţia se schimbă, la fel se va modifica şi perspectiva noastră”, a declarat directorul financiar Walter Mertl.

Acţiunile BMW au scăzut vineri cu 0,4%, comparativ cu un avans de 1,6% al indicelui DAX din Germania, susţinut de anunţul unui nou acord privind datoria guvernamentală.

Profitul producătorilor auto scade

Constructorii auto premium din Germania, care s-au bazat mult timp pe vânzările solide din China şi exporturile către SUA, se confruntă acum cu provocări pe două fronturi: concurenţa tot mai agresivă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice şi impactul tarifelor impuse de fostul preşedinte american Donald Trump asupra lanţurilor lor de aprovizionare.

Într-un context în care China a devenit o piaţă mult mai dificilă şi fără perspective de îmbunătăţire, dependenţa de SUA a crescut. Prin urmare, tarifele reprezintă un risc semnificativ”, a declarat Daniel Schwarz, analist la Stifel Research.

”Impactul poate fi atenuat prin creşterea producţiei în Statele Unite, dar acest lucru vine cu un cost suplimentar”, a adăugat el, evidenţiind avantajele economiei de scară oferite de strategia actuală a BMW, care se axează pe producţia de SUV-uri în SUA şi sedanuri în Europa.

Spre deosebire de rivalii săi, precum Porsche, Mercedes-Benz şi Audi, BMW nu plănuieşte o restructurare majoră a operaţiunilor sale europene pentru a reduce costurile.

Reprezentanţii companiei au precizat că, deşi costurile operaţionale au atins un vârf în 2024, nu există planuri de reducere a personalului în Germania.

Profitul net al BMW a scăzut cu peste o treime în 2024, ajungând la 7,68 miliarde de euro, conform aşteptărilor pieţei, din cauza vânzărilor slabe din China şi Germania, dar şi a întârzierilor în livrări cauzate de probleme la sistemul de frânare.

În ultimul trimestru al anului trecut, profitul s-a redus cu 41%, în linie cu avertismentele BMW din ianuarie, potrivit cărora costurile fixe ridicate şi reducerea stocurilor vor afecta rezultatele financiare.

Grupul a propus o rată de distribuire a dividendelor de 36,7%, una dintre cele mai ridicate din istoria sa, oferind un dividend de 4,32 euro pe acţiune preferenţială pentru 2024, în scădere faţă de 6,02 euro distribuiţi în anul anterior.

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]