Prima pagină » Încă o lovitură dură pentru Tesla: Vânzările în Europa, la cel mai slab nivel din ultimele luni

Încă o lovitură dură pentru Tesla: Vânzările în Europa, la cel mai slab nivel din ultimele luni

Încă o lovitură dură pentru Tesla: Vânzările în Europa, la cel mai slab nivel din ultimele luni
Încă o lovitură dură pentru Tesla: Vânzările în Europa, la cel mai slab nivel din ultimele luni

Pe fondul unei creșteri accelerate a pieței vehiculelor electrice în Europa, Tesla înregistrează o scădere abruptă a vânzărilor pe Bătrânul Continent.

Într-un climat auto din ce în ce mai competitiv și mai fragmentat, compania lui Elon Musk pare să piardă din influență în Europa, în timp ce producătorii europeni și mai ales cei asiatici câștigă tot mai mult teren.

Vânzările Tesla în luna mai au scăzut cu 40,5%

Încă o lovitură dură pentru Tesla: Vânzările în Europa, la cel mai slab nivel din ultimele luni

Foto: Tesla

Lansările continue de noi modele din partea producătorilor europeni au transformat radical piața auto, lăsând Tesla într-un rol tot mai marginal. Astfel, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în luna mai, vânzările producătorului american în Europa s-au prăbușit cu 40,5% față de aceeași lună a anului trecut, până la la 8.729 de vehicule. Dacă includem Marea Britanie, Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția, vânzările s-au contractat cu aproape 28% la 13.863 de vehicule.

Scăderea prelungește o serie de vânzări lunare dezamăgitoare pentru compania de peste Ocean în UE. Astfel, înmatriculările de mașini noi ale Tesla au scăzut cu aproape 53% în aprilie, cu 36% în martie, cu 47% în februarie și cu 50% în ianuarie. Decembrie 2024 a fost ultima lună în care a înregistrat vânzări mai mari în UE, cu o creștere de 5,9%, relatează The Wall Street Journal.

Declinul Tesla din luna mai a venit în pofida faptului că piața de vehicule electrice (EV) din blocul comunitar se îmbunătățește. Vânzările de EV-uri au crescut cu 25% față de anul precedent, cu o creștere de aproape 45% numai în Germania.

Scădere și mai mare pe primele cinci luni din 2025

Situația este și mai dramatică pentru americani dacă analizăm intervalul ianuarie-mai. În acest caz vorbim despre o scădere și mai mare, de 45,2% față de perioada similară din 2024, și asta în condițiile în care piața auto europeană per ansamblu a rămas aproape stabilă (+1,6%).

În acest fel, cota de piață a Tesla s-a redus drastic, ajungând la doar 1,1% în UE, față de 2% în 2024. Această înjumătățire ridică o serie de semne de întrebare cu privire la poziționarea brandului american în fața rivalilor europeni și asiatici, care se adaptează mai rapid la cerințele și reglementările europene.

Această evoluție negativă vine pe fondul unei creșteri generale de 26,1% a înmatriculărilor de mașini electrice în UE, segment care a ajuns să dețină o cotă de 15,4% din piața totală, în creștere față de anul precedent. Totuși, acest avans este considerat insuficient în raport cu obiectivul strategic al Uniunii Europene: eliminarea completă a vânzărilor de vehicule cu motoare termice până în 2035, transmite Reuters.

Analiștii pun declinul mărcii și pe seama imaginii nefavorabile pe care a căpătat-o Elon Musk în Europa, dar și a asocierii sale cu Donald Trump, ceea ce poate afecta percepția consumatorilor din statele membre ale UE. În plus, performanțele slabe ale Tesla coincid cu ascensiunea rapidă a producătorilor europeni, cum este cazul grupului Renault – în care Dacia este în creștere – dar și a giganților asiatici, care reușesc să propună modele electrice tot mai accesibile, adaptate cerințelor locale și sprijinite de politici publice naționale.

Alte articole importante
Un gigant chinez de eCommerce concurează cu Temu pe piețele europene. Platforma se află în topul preferințelor în România
Un gigant chinez de eCommerce concurează cu Temu pe piețele europene. Platforma se află în topul preferințelor în România
În timp ce Temu acaparează atenția publică printr-o ascensiune rapidă și zgomotoasă pe piața de eCommerce, un alt gigant chinezesc, AliExpress, a câștigat teren. Platforma, deținută de Alibaba, a urcat pe primele locuri în preferințele europenilor și se află acum în topul platformelor online din România, confirmând o revenire puternică într-un peisaj comercial tot mai […]
Guvernul mai păsuiește românii trei luni. Un proiect OUG prelungește plafonarea adaosului comercial la alimente până la 30 septembrie
Guvernul mai păsuiește românii trei luni. Un proiect OUG prelungește plafonarea adaosului comercial la alimente până la 30 septembrie
Guvernul României a decis să prelungească cu încă trei luni plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, măsură ce va rămâne în vigoare până la data de 30 septembrie 2025, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). „Prezenta ordonanță reglementează prorogarea unor termene, după cum […]
Prima stație de încărcare 100% solară pentru mașini electrice a fost inaugurată în București
Companii
Prima stație de încărcare 100% solară pentru mașini electrice a fost inaugurată în București
Primăria Sectorului 2 al Capitalei a inaugurat prima stație de încărcare pentru vehiculele electrice alimentată exclusiv cu energie solară. Mișcarea vine într-o perioadă în care în România se fac eforturi constante pentru încurajarea tranziției către mobilitate electrică și sustenabilă, inclusiv prin dezvoltarea infrustructurii de încărcare. A fost deschisă prima stație de încărcare pentru EV doar […]
Sporul pentru condiții periculoase ar putea fi plafonat. Câți bani vor pierde bugetarii?
Sporul pentru condiții periculoase ar putea fi plafonat. Câți bani vor pierde bugetarii?
Guvernul României face un nou pas în direcția reformării cheltuielilor bugetare și propune ca sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare să fie plafonat. Măsura vine în contextul presiunilor tot mai mari pentru sustenabilitatea finanțelor publice și se regăsește într-un proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale. Sporul […]
Robotul biped minuscul „Zippy” redefineşte mobilitatea autonomă
Robotul biped minuscul „Zippy” redefineşte mobilitatea autonomă
Zippy, robotul biped de doar 4 cm, redefineşte regulile mobilităţii şi deschide o nouă eră a explorării autonome. Creat de inginerii de la Carnegie Mellon University, acest „minion” al roboticii demonstrează că dimensiunile reduse şi simplitatea mecanică pot bate recorduri şi pot schimba radical modul în care ne raportăm la spaţii inaccesibile, de la zone […]
OpenAI retrage comunicarea despre parteneriatul cu Jony Ive din cauza unei dispute legate de brand
Tehnologie
OpenAI retrage comunicarea despre parteneriatul cu Jony Ive din cauza unei dispute legate de brand
La doar câteva săptămâni după ce OpenAI anunța triumfător un parteneriat spectaculos cu celebrul designer Apple, Jony Ive, compania a șters orice urmă a colaborării de pe site și rețelele sociale. În spatele acestei decizii bruște stă un proces de încălcare a mărcii înregistrate, intentat de o altă firmă tech. De la prietenie în lumina […]